Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo S40 T4 -98 Lastu

  • 7 Vastauksia
  • 6180 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jan89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Volvo S40 T4 -98 Lastu
« : 29.12.2017, 18:30:08 »
Tuli ostettua kyseinen auto ja edellinen omistaja on lastuttanu jossain pajassa. Penkittäny lukemat 212hp/370nm. Alhaista hevosvoimien määrä ihmettelen suhteessa vääntöön. Onko ihan normaalit lukemat?  ::)

Poissa Make

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1678
  • Volvo - Luxury car for people who think
Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
« Vastaus #1 : 29.12.2017, 18:38:10 »
Tuli ostettua kyseinen auto ja edellinen omistaja on lastuttanu jossain pajassa. Penkittäny lukemat 212hp/370nm. Alhaista hevosvoimien määrä ihmettelen suhteessa vääntöön. Onko ihan normaalit lukemat?  ::)
Ihan nuo normaaleilta pilleri turbon lukemilta näyttää.
BMW 530e xDrive
BMW 335i E93

Poissa Maxxxed

  • Tikkitakkimies
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6047
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
« Vastaus #2 : 29.12.2017, 19:17:53 »
Uskoisin olevan oikeat hevoset, todennäköistä että olisi ehkä liikaa vääntöä vs realistiset. Tehoa lastutettuu ph1 on ihan normaali.
Volvo S40 T4 1997 (Kesäauto)
Fiat Punto 188A 1.2 16v 2000 (Kilpuri)
Bmw iX xDrive50 2022 (Käyttis)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
« Vastaus #3 : 29.12.2017, 20:51:33 »
Tuo T4 vääntää jo vakionakin sen 300nm/2600rpm. Lisäksi vakio nokka-akselit saattavat rajata vääntöä.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2886
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
« Vastaus #4 : 29.12.2017, 20:53:17 »
Tuo T4 vääntää jo vakionakin sen 300nm/2600rpm. Lisäksi vakio nokka-akselit saattavat rajata vääntöä.

Kyllä se vakio ahdin on vain hevosen kiveksen kokoinen.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
« Vastaus #5 : 29.12.2017, 21:08:29 »
Kyllä se vakio ahdin on vain hevosen kiveksen kokoinen.  :D
Olen kyllä 14T mitsun nähnyt ja ajanut S40 T4 Volvolla. Lisäksi tuossa on matalanostoiset nokka-akselit vakiona. Tietysti se pieni ahdin herää alempaa noiden lisäksi, niin vääntö on kuin turbodieselissä, mutta tukkeutuu ylhäällä. Noihin verrattuna 70nm vääntölisä lastulla on ihan ok.
« Viimeksi muokattu: 29.12.2017, 21:10:13 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa jan89

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
« Vastaus #6 : 15.04.2018, 18:15:11 »
Laitetaas tänne kysymys, että tarviiko moottori uudelleen ohjelmoida/lastuttaa 3tuuman downpipen vaihdon jälkeen?
Onko downpipestä suurta hyötyä (ilmeisesti stage1) 213hp/370nm autossa? Kiitos vastauksista.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2263
  • Tampere - Pori
Vs: Volvo S40 T4 -98 Lastu
« Vastaus #7 : 15.04.2018, 19:44:22 »
Laitetaas tänne kysymys, että tarviiko moottori uudelleen ohjelmoida/lastuttaa 3tuuman downpipen vaihdon jälkeen?
Onko downpipestä suurta hyötyä (ilmeisesti stage1) 213hp/370nm autossa? Kiitos vastauksista.

Tarvitsee ohjelmoida jos katti poistuu, muuten ei tarvitse. Downpipestä on hyötyä jos se parantaa moottorin hengitystä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo