Futurez  Kulkukoira

Akun (-kengän) irroitus start & stop pirssistä

  • 2 Vastauksia
  • 2249 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Itselle tuli pirssin vaihdon (V70 D3 -14) myötä ihmettelyyn tollain kahdella akulla varustettu s&s järjestelmä. Mitenhän tossa on noi akut kytketty toisiinsa nähden? Rinnan tietty  :idiot2:, mutta mihin maa- virtakaapelit on vedetty? Eli jos haluaa vaihtaa akun tai muuten tarttee pistää sähköt poikki, riittäkö että isosta akusta nappaa maan irti vain joutuuko pikku akustakin päästeleen kenkiä irti? Tosin en ole pikku akkua vielä esille kaivanut, mutta uskon vahvasti sen sielä olevan kun manuskassa niin sanotaan   :D

Talvea silmällä pitäen CTEKin kytkentään löytyikin vinkkiä yhdestä viestiketjusta.
Oli miten oli, mutta näin on

Poissa volvika

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Akun (-kengän) irroitus start & stop pirssistä
« Vastaus #1 : 03.05.2018, 20:19:20 »
Tätä samaa mietin myös eli pitääkö kaksiakkuisessa irroittaa molemmat akut, kun on tarvetta irroittaa..? Mulla saattaa olla sisäpuhaltimen (v60) vaihto edessä ja siinähän pitää purkaa mm. mittaristo ja cem pois.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2710
Vs: Akun (-kengän) irroitus start & stop pirssistä
« Vastaus #2 : 03.05.2018, 20:59:39 »
Käynnistysakun miinuskenkä otetaan irti huoltotöitä varten, ihan kuin kaikissa muissakin mööpeleissä. S&S systeemin pikkuakku on normaalisti irti järjestelmästä ja se kytkeytyy kiinni vain tarvittaessa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Kulkukoira  Proturbo