Tuohon omaan kärryyn tuli booriholkki talvella vaihdettua ja oli syönyt kulmavaihteen booreja saman verran, kuin holkin boorejakin, eli tuskin menee toista 300tkm. Tuo vaseliinihoito olisi varmasti auttanut, aivan ruosteessa se liitos. Onko kukaan availlut kulmavaihdetta ja vaihtanut sitä sisäänmenoakselia, jos sitä edes mistään saa?
Näissä vähän vanhemmissa tosiaan holkin vaihto seuraavasti:
-Auto ilmaan
-Rengas irti ja alasuoja pois .
-Alapallo, vetarin pultti navasta ja vetarin kannatinlaakeri lohkosta irti.
-Vetari lähtee aika nätisti käsiin, kunhan alapallon saa jumpattua tukivarresta.
-Kardaanin pultit pikkuräikällä ja monella varrella + nivelellä. Ei olleet kovin kovassa.
-Itse kulmavaihde on viidellä, ylin on aika hankala, mutta eivät olleet nekään kovin kovassa, pikkuräikällä.
-Kulmavaihde pitäisi nyt irrota kohtuudella. Alasuojan kiinnitysrautaa voi joutua vääntämään, että putoaa alas.
-Öljyä tulee laatikosta hiljalleen, itse tökkäsin vanhan booriholkin laatikon kylkeen kulmavaihteen operoinnin ajaksi.
-Kulmavaihteesta valuttelin öljyt ja kaadoin uudet tilalle (pistin koko purkin ja valutin propusta ylimääräisen pois vaihteen asennuksen jälkeen)
-Uudet stefat on todella hankalat saada kohdilleen, kun missään kohtaa ei ole olkapäätä. Mittaa vanhojen paikat ennen niiden irrotusta.
-Booriholkin kulmavaihteen puoleen rasvaa ennen asennusta. Itsellä uusi holkki ei mennyt vaihteistoon ilman voimankäyttöä, syytä en osaa sanoa.
-Kun kulmavaihteen saa nostettua paikalleen ja booreille, loppu kasautuu helposti käänteisessä järjestyksessä.
-Loppuun vaihteistoöljyn tarkastus ja täydennys, jos sitä tuli paljon kengille.
Kyllä, kulmavaihde keskittyy paikalleen ainoastaan booriholkin mukaan.

Lurvio