Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

850 t5 -95 puhaltimet ei toimi

• 22 Vastauksia
  • 12683 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mss Zoni

• Grand Luxe
  • **
  • toivoton tapaus
Vs: 850 t5 -95 puhaltimet ei toimi
« Vastaus #15 : 18.09.2011, 20:43:23 »
hmmm... kaskun en tuommosta siel nähny..
katoin jok ikisen liittimen ym läpi  ja  testasin kopukynän kanssa et tuleeko virtaa ja jos nii milloin jne..
ma luulen että mul on vaan rele ottanu itteensä siinä kun moottori jumahti,koska kun testailin siin ni huomasin et rele napsahti vain 3-4 vaihten välissä. no rele pois ja mittaamaan...87 napaan tulee se jatkuva virta oli avaimesta virrat pääl tai ei ja 86 napaan  tulee virta 4vaihteella..muut napaset pysy mykkinä..myös moottorin päähän tulevaan littimeen ei tullut virtaa ollenkaan releen ollessa paikallaan..
 hyppyjohdoilla (otin ne sitä releen "kannasta" testasin ni sain moottorin puhaltamaan sillä 4 vaihteella,mut en muilla.. siispä jätin sielt ny releen pois ja kytkin ne johdot nii,että saan etes jtn puhallusta tarvittaesssa.. tietenkin kipitän pikimiten kauppaan hakeen uuden releen,et pääsee lisätutkimuksia tekeen.mut sentään nyt se vaihtomoottori toimii edelleen moitteetta. (etten turhaan ostanu ja vaihtanu..huh) täytyy tommosta vastusta vielä katella ja sit yks vaihtoehto lie sekin et liukukatkaisija on hajonnut siitenkin....
-waak

Poissa Mss Zoni

• Grand Luxe
  • **
  • toivoton tapaus
« Vastaus #16 : 19.09.2011, 17:15:45 »
nii ja tuli vielä tämmönenkin mieleen,et jos kerran releen "paikasta"navasta 86  vetämällä johdon moottorille ja toisen johdon väliaikaiseksi maaksi vaika oven saranapultin alta ja kytkin ne sit sinne moottorin perään kahella isolla apikolla sinne pistokkeen paikkaan.. nii kerran moottori pelasi nyt sillä 4 vaihteella,muttei muilla,ni pelaisko se ollenkaan(etes sillä 4 vaihteel),jos se etuvastus ois rikki?
mul on nyt uus rele takataskus,jotta jos sitä huomen jatkais tätä tutkintaa... moottori huristi kyllä
 hienosti tänään sill 4 pykälällä,kun oli pakko testata aina välillä,kun sataa tuota märkää tuolt taivahalta...
-waak

Nercs

• Vieras
« Vastaus #17 : 19.09.2011, 20:55:42 »
Etuvastus on siinä moottorin vieressä  siellä jalkatilassa varmaakin huomaat sen  on lämpövastus juttuja..Se rele maksaa varmaakin autotarvikeliikkeessä 10-12 euroa joten laitetaan ne kuntoon kun noita kytkentöjä tekee niin siinä menee helposti  jokin juttu pieleen.Rele
WEHRLE  20 201 103     

Poissa Mss Zoni

• Grand Luxe
  • **
  • toivoton tapaus
« Vastaus #18 : 19.09.2011, 21:13:16 »
juu,releen mä hainkin tänään uuden.hyppyjohto oli vaa sitä varten et tiedän ettei uusvanha moottorikin menny jo rikki ja siks toiseks ku tääl sataa taukoomati,ni ompa kiva ajaa,jos ei yhtää oo puhallusta laseille...
ne kytkennät siis poistuu heti huomenna jos releen vaihto auttaa asiaa...
-waak

Nercs

• Vieras
« Vastaus #19 : 20.09.2011, 08:14:05 »
Hyvä juttu.

Poissa Mss Zoni

• Grand Luxe
  • **
  • toivoton tapaus
« Vastaus #20 : 20.09.2011, 15:47:02 »
no nii uuden releen myötä mulla toimii nyt edelleen vain 4 vaihde,ei muut.

mutta mä edelleen kallistuisin liukukatkaisimen puoleen,ku se oli vähä ränkkä jo aijemmin..ja yks pv kun koitin saada ehjät polttimot sinne paneelin alle jossa on ne lämmön säädöt ym namiskat,ni sen operaation jälk multa katosi 2 vaihde kokonaa..ja se oli jo aijemmin vähän herkkis.

olen käyttäny katkaisimen irti ja putsannu liittimien paikat ja liittimein päät ym...

ei auta...

jos joltain löytyy joutilas liukukatkaisija ni sitähän vois kokeilla vaihtaa,näkee auttaako...

-waak

Poissa Mss Zoni

• Grand Luxe
  • **
  • toivoton tapaus
« Vastaus #21 : 20.09.2011, 15:49:55 »
tai nii voihan se olla se etuvastus.. mä olen varmaa puusilmä ku en edelleen sitä äsken nähny,vaik hipelöin kaikki "mutikat" moottorin ympäriltä läpi... tuleeko vastukselle useempi johtonippu vaiko yks ???
-waak

Poissa Mss Zoni

• Grand Luxe
  • **
  • toivoton tapaus
« Vastaus #22 : 20.09.2011, 15:59:12 »
paitsi,että jos se etuvastus on se mutikka siinä moottorin kotelossa torx ruuvilla kiinnioleva mötikkä... ni silloin myös se on vaihtunut jo kertaalleen..koska mä vaihdoin koko puhallinkompioosin,en pelkkää moottoria..eli otin koko mustan paketin rupeleineen päivineen pihalle ja laitoin uuden (testatun) tilalle.

Hmmmmm..... :arkkupakastin:
-waak

Carcom Oy  Elekma