Tuollainen tuli haettua Ruåtsista reilu kuukausi sitten.
Sattui löytymään sopivilla kilometreillä, oikean värisenä, suht riittävillä varusteilla ja vielä läheltä Tukholmaa liikkestä.
Auto on ALD:n vanha liisari, jonka ALD:n oma autoliike myi.
Tekniikaltaan D5 158kW geartronic-laatikolla ja etuvetona.
Varustetasoltaan Summum, johon ruksittu HighTech-paketti, lämpiävä ratti, irroitettava koukku ja vissiin jotain muuta pientä.
Sisustana musta nahka sport-penkeillä.
Kilometrejä ostohetkellä oli 104tkm ja säännöllisesti Biliassa huollettu, kuten liisarilta voi olettaakin.
IAM-softan kävin jo päivityttämässä uusimpaan, jotta navin kartat saa itse tikulta päivitettyä.
Vaihdoin laatikkoon öljyt, 104tkm ajetut olivat jo kohtalaisen mustaa tavaraa, huuhtelemalla meni 12 litraa öljyä.
Öljynä käytin Ravenol ATF T-WS Lifetime, eli tätä:
KLIK Eteen laitoin roiskeläpät, taakse jätin vielä ostamatta, en oikein tiedä sopivatko ulkonäköön...




Asennusta odottaa jo Eibachin vieterit ja Bilsteinin B4-iskarit, tuollaisenaan on omaan makuun vähän liian korkea.
Iskareissa päädyin noihin, sillä tarkoituksena olisi pitää tämä mahdollisimman mukavana, monessa paikassa myös on kehuttu tuota Eibach+B4 komboa oikein toimivaksi.
Kesävanteet olisi tarkoitus päivittää jossain kohtaa suuremmiksi, todennäköisesti 18" kokoon, tämä myös em. syystä.
Nuo nykyiset kesävanteet menee varmaan talvipyöriin.
Takaspoileria pitää vielä vähän mietiskellä, kai se tuohon sopisi.
Takapään tummennuksesta on jo tarjous kyselty, takapää varmaan vedetään jollain 5-10% kalvolla.
Softausta pitää myös jossain kohtaa katsella, ehtiihän tuolla nytkin, mutta pakko lisää kuitenkin on saada.
On vaan vielä vähän auki, että kenen softaan päädyn ja jääkö DPF paikalleen.
Jarrut pitää myös jossain kohtaa laittaa uusiksi, vähän houkuttelisi päivittää samalla eteen 336mm levyt, mutta noiden kanssa menee vannevalinnat haastavaksi, nythän tässä on 316mm levyt.
Hifipuolta pitää myös hieman parantaa, ei tämä High Performace mikään huonoin ole, mutta kaipaa silti vähän hiomista.
En ajatellut lähteä mitään sen suurempaa projektia tähän tekemään, eteen todennäköisesti vaihdan Rainbow SL-C6.2 erillissarjan (saman sarjan laitoin emännälle ja soi hyvin) ja vaimennan ovet. Luultavimmin auton omalla vahvistimella, eli passiivisena.
Subi pitää jossain muodossa saada, joko aktiivinen littana samalle paikalle jossa alkuperäinen olisi tai kuidutan "varapyöräkoteloon", eihän tässä mitään varapyörää enää ole.
Noh, katsotaan mitä aika tuo tullessaan...