Autoracing  KL-varaosat

940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat

  • 35 Vastauksia
  • 7412 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4537
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #15 : 06.07.2018, 18:19:34 »
Olikos tässä mallissa vaan yks pumppu? Miten pääsee käsiksi?
Yks tankissa joo. Takakontissa huoltolukku heti takapenkin selkänojan takana kuskin puolella. Siitä kansi auki, tankin kasi auki ja pumpputelinettä pitää pyörittää n 180 astetta kun nostaa ulos. Mukava homma  :buck2:

Poissa linttanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #16 : 06.07.2018, 18:43:13 »
Painoin säätimen paluuletkun lyttyyn eikä silti nostanut paineita eli pumppuun kai sitten viittaisi. Voiko tota pumppua jotenkin testata ettei tarvis arvailla kun uusi maksaa kuitenki 160e luokkaa?

No onneks on edes farkku. :D

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #17 : 06.07.2018, 19:19:36 »
Olet juuri testannut pumpun. Toki voithan kokeilla vaihtaa suodattimen ensin, mutta mikäli on tehtaan pumppu vielä niin sopisi aika hyvin kuvaan että nyt se loppuu.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa linttanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #18 : 06.07.2018, 19:35:53 »
Kuskin penkin kohdilla pohjassa oleva suodatin vaihettu. Tekeekö noilla tarvike pumpuilla mitään vai kannattaako samantien sijottaa boschin pumppuun?

Paikalla Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4537
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #19 : 06.07.2018, 21:41:05 »
Muutaman vuoden ajoin tarvikkeella ja hyvin toimi, jopa lievästi viritetyssä autossa. Tosin hintaero noissa on niin pieni, että yhtä hyvin olisi voinut laittaa paremman pumpun silloin kuin orkkis kyykkäsi.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #20 : 06.07.2018, 21:55:51 »
en tiedä mutta harvinaista että pumpuntuotto loppuu kesken matkan(tuottaa vähän),yleensä pumppu sammuu ja matka loppuu siihen,kaikki toki mahdollista.vieläkään en ihan usko että pumppu ois vähä rikki ja noi oireet nämä täysin mahdollista mutta äärimmäisen harvinaista.
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa linttanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #21 : 07.07.2018, 09:56:39 »
Samaa mietin myös itse, mutta mikä sitten on ettei ole painetta? Vuoto bensalinjassa? Onko jotain perus paikkoja mistä yleensä alkaa vuotaa?

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2453
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #22 : 07.07.2018, 10:16:53 »
Siinä pumpussa taitaa olla joku 5 bar ylipaineventtiili, ehkä se on hajonnut? Tai tankin sisäisessä letkussa on vuoto?

Mutta 300 tkm on about mitä pumppu kestää.

Vikaa voi olla myös paineensäätimessä, niistä on tullut vastaan useita.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa linttanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #23 : 09.07.2018, 22:54:38 »
Aiheesta toiseen. Rupesin laittamaan tota kannentiivistettä ja nyt kasausvaiheessa rupes mietityttämään että kuinka syvään tuo kampiakselin etupään stefa pitäisi asentaa? Naputtelin sitä sisään olettaen että pohjaa jossain vaiheessa mutta sitten en enää uskaltanu naputella kun pohjaa ei tullut vastaan ja jäi mietityttämään tämä asia.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #24 : 09.07.2018, 23:22:53 »
Aiheesta toiseen. Rupesin laittamaan tota kannentiivistettä ja nyt kasausvaiheessa rupes mietityttämään että kuinka syvään tuo kampiakselin etupään stefa pitäisi asentaa? Naputtelin sitä sisään olettaen että pohjaa jossain vaiheessa mutta sitten en enää uskaltanu naputella kun pohjaa ei tullut vastaan ja jäi mietityttämään tämä asia.
siihen aika pukin tasalle mutta kannattaa laittaa pikkusen erikohtaan missä oli eli vähän sisempään laittaisin,näkykö pahvissa vikaa?
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa linttanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #25 : 09.07.2018, 23:42:01 »
No hitto täytyy koittaa onkia ulos sitä ja toivoa että säilyisi ehjänä. Nyt varmaan sentin sisässä. Vanha stefa oli hitusen sisässä ja vähän paksumpi kun volvon orkkis niin uusi meni liian syvälle kun ei siellä pohjaa ollutkaan. ::)
Ei mitään täysin selvää. Kakkos ja kolmospytyn liekkirenkaat oli syöpyny jonkun verran yhdestä reunasta mutta ei kuitenkaan läpi asti. Aika heikon näkönen se pahvi kyllä oli yleisilmeeltään, alkuperänen todennäkösesti. Että ei sen puoleen hukkaan menny.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4653
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #26 : 09.07.2018, 23:49:04 »
No hitto täytyy koittaa onkia ulos sitä ja toivoa että säilyisi ehjänä. Nyt varmaan sentin sisässä. Vanha stefa oli hitusen sisässä ja vähän paksumpi kun volvon orkkis niin uusi meni liian syvälle kun ei siellä pohjaa ollutkaan. ::)
Ei mitään täysin selvää. Kakkos ja kolmospytyn liekkirenkaat oli syöpyny jonkun verran yhdestä reunasta mutta ei kuitenkaan läpi asti. Aika heikon näkönen se pahvi kyllä oli yleisilmeeltään, alkuperänen todennäkösesti. Että ei sen puoleen hukkaan menny.
O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa linttanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #27 : 11.07.2018, 00:21:20 »
Sain auton nyt kasaan pahvin vaihdon jälkeen. Nyt näyttäis kuitenkin siltä että yksi sylinteri ei osallistu karkeloihin ollenkaan :buck2:
Hyviä vinkkejä?

Edit. Käytin rempan aikana suuttimet irti mutta ei ollukkaan laittaa uusia o-renkaita vaikka luulin. Voisko joku suutin vuotaa sen verran että sen takia käy kolmella?
« Viimeksi muokattu: 11.07.2018, 00:34:23 kirjoittanut linttanen »

Paikalla The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2453
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #28 : 11.07.2018, 06:23:32 »
Vaihtele suuttimen johtoja keskenään.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa linttanen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 32
  • www.vrcf.fi
Vs: 940 B230FT -98 käynti/kulku ongelmat
« Vastaus #29 : 11.07.2018, 08:29:02 »
Kertokaa tyhmälle että mitä tän vaihtelun sit pitäis saada aikaan? ???

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo