Futurez  Kulkukoira

Kannentiivisteen hinta B230FT

  • 8 Vastauksia
  • 2364 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pekko68

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Kannentiivisteen hinta B230FT
« : 09.07.2018, 21:29:40 »
Nyt kun sitä painetta kertyy sinne jäähdytysjärjestelmään niin täytyy varmaan tukkia siltä reitti sinne eli vaihtaa se kannentiiviste (mistä muualtakaan sinne ylimääräistä painetta tulisi). Mistäs minä nyt tiedän mikä on hyvä ja halpa ja mikä rosvousta, kun hinta on Motonetin noin 50€ - Volvon (onko se se "sininen"?) kolminumeroiseen joka ei ala ykkösellä? Siihen väliin sitten sopii postimyyntifirmoja pitkin Eurooppaa ja Kiinasta en ole edes uskaltanut katsoa.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Kannentiivisteen hinta B230FT
« Vastaus #1 : 09.07.2018, 21:32:57 »
Elring tai Reinz. Eikä se tiiviste kolminumeroisia maksa Volvollakaan.

96mm poraukselle vinokoneeseen Reinzin tiiviste maksaa täälläpäin 19 euroa.
Jäitä housuun!

s73

  • Vieras
Vs: Kannentiivisteen hinta B230FT
« Vastaus #2 : 09.07.2018, 21:36:05 »
Paisarin korkki ehjä? ???

Poissa pekko68

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannentiivisteen hinta B230FT
« Vastaus #3 : 09.07.2018, 21:55:35 »
Jos painetta ei laske ulos, lähtee seuraavalla jäähtyneenä käyntiin kolmella pytyllä mikä viittaisi nesteeseen sylinterissä. Tosin korkki olisi aika halpa kokeilla jos se vika olisi sittenkin siinä.
Itse kannentiiviste ei varmaan maksa sitä melkein kolmea sataa, mutta yllättävän moni korjaaja rikkoo samalla pako- ja imusarjan tiivisteen, todennäköisesti myös venttiilikopan tiiviste menee vaihtoon. Todennäköisesti pakkauksessa olisi myös venttiilin ohjurikumit, turbon tiiviste (onkohan siinä edes semmosta), jotain nokka-akselin stefoja... tarjouksessa ei ollut eritelty koko sarjan sisältöä.

Poissa pekko68

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannentiivisteen hinta B230FT
« Vastaus #4 : 09.07.2018, 21:57:11 »
...niin siis se oli sarjan hinta mitä tuossa esimerkissä luettelin, ei pelkän tiivisteen.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Kannentiivisteen hinta B230FT
« Vastaus #5 : 09.07.2018, 22:20:47 »
...niin siis se oli sarjan hinta mitä tuossa esimerkissä luettelin, ei pelkän tiivisteen.
Niin ja Reinzin yläkerran sarja B230FT-moottoriin oli muutamia kymppejä, ja siinä on turbon öljynpaluun tiivisteetkin mukana. Tosin sen verran joutuu näkemään vaivaa että käy varaosaliikkeessä...
Jäitä housuun!

Kankikari

  • Vieras
Vs: Kannentiivisteen hinta B230FT
« Vastaus #6 : 09.07.2018, 22:22:44 »
Ainahan ne tiivisteet pitää vaihtaa. Ainakin pakopuolelle.

Volvon laatikkoon oli viimeks pakattu reinz kannentiiviste 53e jonka sit ostin ihan muualta. 18e kun maksoi. Pakosarjan tiivisteet ostin volvolta 2e kpl ja imusarjan tiivisteen laitoin vanhan kun pysy kuin pysykin ehjänä.

Tietty jos samalla vaihtelee öljyt ja nesteet tekee jakopään ja uusii jakopään stefat päästään pikkasta vajaaseen 95e kokonaishintaan.

Poissa Xtr

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannentiivisteen hinta B230FT
« Vastaus #7 : 12.07.2018, 19:51:44 »
Samat oli oireet omassa 940:ssä ja kannentiivistehän se syyksi selvisi. Söi ensin jäähdytysnestettä ja teki painetta järjestelmään. 260 tkm se näköjään kesti. Enringin koko yläpään tiiistesarja oli 66 €. Kannessa tehtaan työstöjälki oli karkeansorttista ja siihen oli palanut pieni kuoppa, joten se kävi koneistamossa. Samalla vaihtui venttiilin varren tiivisteet. Imusarjan voi jättää paikalleen ja se mahtuu siinä olemaan kun vaan taivuttaa sitä sivulle. Pakosarjan ja turbon nappasin irti ja siihen ei kauan aikaa mene. Se pakosarjan alla oleva rauta on joskus hanurista ottaa irti ja ajoin rälläkällä kerran sen pultin kannan poikki ja se rauta suoraan jorpakkoon.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: Kannentiivisteen hinta B230FT
« Vastaus #8 : 31.07.2018, 07:44:24 »
Se pakosarjan alla oleva rauta on joskus hanurista ottaa irti ja ajoin rälläkällä kerran sen pultin kannan poikki ja se rauta suoraan jorpakkoon.

Pakosarjaa kun venyttää repsikan lokaria kohti sen verran että pinnapultit mahtuu reijistä ulos niin mahtuu kansi nousemaan, jolloin tulee huomattavasti enemmän tilaa irrotella ns. kiusarauta.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron