Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona

  • 575 Vastauksia
  • 255883 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #225 : 20.04.2012, 18:44:31 »
Kasinon parkkiksella käyty kuvaamassa. Auto on kieltämättä hieno, ainut mikä häiritsee on noi mittareiden "kehykset". ne ei sovi omiin silmiin. Tuunaa ne kromirinkuloiksi?

EDIT: mulla on mielikuva että ne mittariston renkaat ovat maalattu harmaaksi -onko muistikuva oikea..
« Viimeksi muokattu: 20.04.2012, 18:51:27 kirjoittanut D5GT »

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #226 : 21.04.2012, 11:48:30 »
Kasinon parkkiksella käyty kuvaamassa. Auto on kieltämättä hieno, ainut mikä häiritsee on noi mittareiden "kehykset". ne ei sovi omiin silmiin. Tuunaa ne kromirinkuloiksi?

EDIT: mulla on mielikuva että ne mittariston renkaat ovat maalattu harmaaksi -onko muistikuva oikea..

Ne on hopeanharmaata muovia, kuten monessa muussakin kohtaa kojelaudassa, mm. lämpötilasäätimien reunoilla, jne. Miksi haluaisin kiiltävää heijastelevaa kromia mittaristoon? Nyt koko sisusta on vain mustaa ja matta hopeanharmaata (koristelistat brushed alumiini), eli kahta väriä. Kromi olisi poikkeus koko sisustaan, eli ei kiitos :)

Pieni anekdootti tähän liittyen: Moni autotoimittaja, jotka useat harrastaa jotain autourheilua, on ihmetellyt kun urheilullisiin malleihin kansanautoissa laitetaan kiiltävää kromia ohjaamoon, kun oikeasti urheiluautoissa (kilpakäytössä) pyritään minimoimaan heijastukset. Eli kuluttajille tehdään päinvastoin kuin ammattilaisille. Monasti esimerkiksi katuvalot voivat välähdellä ikävästi sivusilmään jostain ovenkahvan kiiltävästä kromista kehäteillä ajettaessa.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #227 : 21.04.2012, 18:55:24 »
Makuasioita ja oikeasti mitättömiä. Jotenkin ne ei vain istuneet (minun) silmiin. Ei sillä, ei X3:n hankinta niiden takia jäisi.

Miltä pa-talous vaikuttaa - sitä mitä odotti vai? Sullakin tulee esikaupunkiajoa kohtuullisesti.

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #228 : 22.04.2012, 11:59:42 »
Vähän huonolaatuisia fiilistelykuvia (otettu kännykällä). On se mukava miten tuo lempeä nahan tuoksu tulee nenään näin ruudunkin välityksellä, kun katselee kuvia sisustasta :)

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Ja piti vaan pari lisävarustetta ottaa, alunperin...

Tuota tuota, jos noi kuvat olisi vielä parempia niin pitäisi olla ruokalappu leuan alla ettei näppis kastuisi ;) Yksityiskohdat on kohdallaan, kyllä kelpaa.

Mitä tulee tuohon varusteluettelon ruksimiseen, se jää monelta tekemättä koska siinä nähdään miten syvältä tämä meidän kotimainen verotuskäytäntö on. Veroa ja veroa ja vielä vähän lisää veroa >:( Vain siitä syystä että haluaa autonsa hieman samanlaiseksi kun noissa eurooppalaisissa sivistysvaltioissa. 
Forester XT -06    Symmetrical AWD
Honda Shuttle Hybrid -15 JDM
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #229 : 02.05.2012, 10:54:00 »
Tuli mainos kotiin joka sisälsi mm. kesärengasvannepaketteja.

Nämä 310-vanteet olisivat kyllä pirun nätit, mutta ei saa kuin 19" tai 20" pienimmillään. En ole kuitenkaan valmis ihan niin leveitä renkaita laittamaan alle, toivottavasti tulisi edes 18" saataville joskus:




Ei mitään murheita ja kohta 2500km mittarissa, eli sisäänajo alkaa olla ohi. Vähän jo kerran kiihdyttelin kovaa, kun joku RS Skoda -taksi niin halusi, oli kiva yllätys, että tuo RS pysyi takana. Ja toistaiseksi kukaan ei ole pysynyt mutkissa mukana kun on ladellut menemään, vaikka renkaiden sortorajalle en ole vielä vienyt.

On kyllä makea peli mutkissa, aijai kun naattii ajamisesta :)

Yksi pieni harmi: comfort climate tuulilasi blokkaa myös GPS-signaaleja pois, eli GPS ei oikein toimi, ellei laita tiettyyn pisteeseen tuulilasissa, joka päästää signaalit läpi. Sama kohta on tarkoitettu myös autotallinovenavaajalle/tietullitarroille.

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #230 : 04.05.2012, 17:59:57 »

Ei mitään murheita ja kohta 2500km mittarissa, eli sisäänajo alkaa olla ohi. Vähän jo kerran kiihdyttelin kovaa, kun joku RS Skoda -taksi niin halusi, oli kiva yllätys, että tuo RS pysyi takana. Ja toistaiseksi kukaan ei ole pysynyt mutkissa mukana kun on ladellut menemään, vaikka renkaiden sortorajalle en ole vielä vienyt.



 :facepalm:

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #231 : 07.05.2012, 10:07:58 »

 :facepalm:

Sellaista se on, yli 2000km höyhenkaasulla ja tuossa oli ensimmäinen kunnon kiihdytys. Sallituissa rajoissa toki, eli 0-60.

Ja kun ei voi ajaa kovaa suorilla, mutkissa ja rampeissa sitä voi tehdä, koska rajoituksen mukaan ajaessa tietyissä kohdissa tulee mutkissa ihan fiilistä. Nämäkin tosin paikoissa, jossa näkyvyyden tai turvallisuuden puolesta muuten voi sen tehdä fiksusti, esimerkiksi Lahdenväylä -> Kehä I Itään -rampilla.

Suosittelen joskus ostamaan uuden auton, niin huomaat miten raskasta sisäänajo on ;)

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #232 : 07.05.2012, 20:43:38 »
Sellaista se on, yli 2000km höyhenkaasulla ja tuossa oli ensimmäinen kunnon kiihdytys. Sallituissa rajoissa toki, eli 0-60.

Ja kun ei voi ajaa kovaa suorilla, mutkissa ja rampeissa sitä voi tehdä, koska rajoituksen mukaan ajaessa tietyissä kohdissa tulee mutkissa ihan fiilistä. Nämäkin tosin paikoissa, jossa näkyvyyden tai turvallisuuden puolesta muuten voi sen tehdä fiksusti, esimerkiksi Lahdenväylä -> Kehä I Itään -rampilla.

Suosittelen joskus ostamaan uuden auton, niin huomaat miten raskasta sisäänajo on ;)

Tässä on yksi kohta jossa kyllä saa fiilistä, siis jos autossa on muuten "fiilikset" kohdallaan  :)  Täällä on varmaan tiemestari ajatellut että kun laittaa rajoitusmerkin kyllin aikaseen niin me hämäläisetkin saadaan motarille liittymisnopeus oikeelle hehtaarille :D
Forester XT -06    Symmetrical AWD
Honda Shuttle Hybrid -15 JDM
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #233 : 08.05.2012, 12:11:27 »
Tässä on yksi kohta jossa kyllä saa fiilistä, siis jos autossa on muuten "fiilikset" kohdallaan  :)  Täällä on varmaan tiemestari ajatellut että kun laittaa rajoitusmerkin kyllin aikaseen niin me hämäläisetkin saadaan motarille liittymisnopeus oikeelle hehtaarille :D

Vastaavanlainen paikka on yhdessä liittymässä Sipoon suunnalla Lahdenväylälle ja mm. sieltä meni testireitti syksyllä :)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #234 : 15.06.2012, 10:58:19 »
Päivitystä:

yli 5000km mittarissa ja keskikulutus (laskettu) on 6,5 litraa satkulle.

Ei ongelmia vielä, mutta kytkin polkimen se kumiosuus pitää pientä ääntä välillä kun painaa kytkintä, siis niin pieni ettei sitä kuule kuin kuski itse painaessaan. Harmillinen silti.

"Mahdollisimman pienellä töihin", leikkini lähes joka aamu on nyt siinä pisteessä, että paras tulos on 5,6 litraa / 100km. Työmatka on noin 10km KehäI:n sisällä, keskinopeutena noin 40km/h. Matka sisältää aika monet liikennevalot ja nopeusrajoituksia: 40km/h, 50km/h, 60km/h ja 70km/h.

Ajotietokone näyttää, että seuraava huolto olisi 28 000km päästä (tai 12/2013).

Edelleen olen sitä mieltä, että auto on parempi kuin odotin :D Meluttomuus, kulku, laaduntuntu ja musiikkilaite on spot-on. Aina tulee hyvä mieli kun astuu autoon ja se nahka tuoksuu.

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #235 : 15.06.2012, 11:21:35 »
Edelleen olen sitä mieltä, että auto on parempi kuin odotin :D Meluttomuus, kulku, laaduntuntu ja musiikkilaite on spot-on. Aina tulee hyvä mieli kun astuu autoon ja se nahka tuoksuu.

Putkesta tuleva kiva murina, kulku, laaduntuntu ja omat lisäasennus hifit on Spot-On.
Kyllä. Aina tulee hyvä mieli, kun autoon astuu.  :pomo: Ei tuo nahka enää uudelta tuoksu mutta puhtaus kuitenkin.  ;)

Hyvä, että bimmeri miellyttää. Et missää Turun motaril ole ajellut?  ;)   :2funny:
Fiesta -no- boost

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #236 : 15.06.2012, 11:50:20 »
Hyvä, että bimmeri miellyttää. Et missää Turun motaril ole ajellut?  ;)   :2funny:

Turun motarilla vain, jos ollaan menossa Hankoon tai tulossa sieltä.

Nyt tulee reissu Turkuun, kun huljautetaan kesälomareissulle Turun kautta (laiva stokikseen siis ja siitä eteenpäin autolla).

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #237 : 19.10.2012, 13:48:54 »
Kesälomareissukin tuli jo tehtyä ja nyt on mittarissa 17 000km.

Kein problem!

Ajotietokone kertoo, että seuraava huolto 18 000km päästä (huoltoja ei vielä tehty), tai 12/2013 viimeistään. Eli voisi ajaa 35 000km ennen ekaa huoltoa.

Ajotietokone myös kertoo, että etujarrupalojen pitäisi kestää vielä 110 000km ja takapalojen 80 000km  :o


Syksyllä huomasin, että vetelee aika paljon urissa, syykin löytyi kun renkaissa oli alle 2 bar paineet  :-[ Nyt normaalipaineet ja on taas mukava ajella.

Pian tuleekin taas talvirenkaat alle ja meno muuttuu vielä mukavammaksi, koska talvirenkaat ei ole Runflatit.

Kaikinpuolin edelleen tyytyväinen.

Tässä vielä teaser-kuvakin, otettu mökkireissulla muutama viikko sitten:




Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #238 : 22.11.2012, 16:52:07 »
Uusi kulutusennätys koko tankillisella:

6,16 litraa / 100km. Tämä siis mitattu lukema, ajotietokone näytti 5,7 litraa / 100km.

Tuohon kuului maantieajoa (HKI-Hanko-HKI), moottoritieajoa (HKI-TRE-HKI), Kehä I:n sisällä 30km 6m peräkärryn vetämistä ja pari viikkoa työmatkasahausta, ml. pakkasaamut.

 :o

Toki talvirenkaat vähän valehtelevat (n. 3% matkamittarivirhe), mutta silti, ennätys on ennätys.

Aika hemmetin iso ero kulutuksessa kesärenkailla vs. talvirenkaat... voikohan nuo runflatit olla syynä kovalle kesärengaskulutukselle? Leveydessä ei ole eroa eikä koossa muutenkaan. No, talvirenkaat on 235 ja kesärenkaat 225...

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #239 : 22.11.2012, 19:53:14 »
Renkaan vierintävastushan vaikuttaa kulutukseen ja samankokoisillakin renkailla erot voi olla yllättävänkin isoja. Sä nyt varmaan halutessas googlaat insinööripårnoa aiheesta niin ei tartte maallikon mutuilla enempää tässä.  :)
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - ML63 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

 

Autoracing  KL-varaosat