Menee mutuilun puolelle, mutta menkööt ja samaa asiaa on jo sivuttu aiemissa viesteissä. Voisiko jousittamattoman massan pieneneminen vaikuttaa kulutuksen pienenemiseen? Eroa tulee varmaankin joitakin kiloja runflatin ja tavallisen renkaan välillä?
Vielä en tuota opinnäytetyötä lukaissut, mutta joo, tuo on tietenkin yksi syy ja pätee pysähtelevään kaupunkiajoon enemmän kuin maantieajoon.
Jos rengas kevenee vaikkapa 15%, paljonko se vaikuttaa kiihdytyksessä käytettävän energian määrään. Ei näin krapulassa jaksa ajatella ihan loppuun asti. Auto kevenee vain promillen, mutta jousittamaton massa merkittävästi, ja pyöritettävä massa.
Täytyy jatkaa tutkimuksia vielä. Kokeilen ehkä Pro-dieseliäkin, jos sillä vielä saisi kulutusta alemmas.
Moottoritieajossa tietenkin talvirajoituksilla on suuri vaikutus, samoin vähän maantieajossakin (vähemmän ohituksia ainakin). Korkea ja ison otsapinnan autolla tuo vaikutus on erittäin suuri.