KL-varaosat  Race.fi

Rodion koeajaa: Volvo vain yhtenä vaihtoehtona

  • 575 Vastauksia
  • 255967 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Tumpula

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • XC60 D5 AWD Summum
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #420 : 25.11.2014, 17:05:27 »
:'( Pitäisi saada

No, yleensä takapään aktiivilukko maksaa noin 2000 - 3000 euroa. Ooppelin Insignia toki selkeimpänä poikkeuksena.

Mutta X3:sen "Performance Control" on aivan samanlainen ajohallintaan lisätty koodinpätkä, kuin monissa muissakin merkeissä.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #421 : 25.11.2014, 17:21:57 »
Mutta X3:sen "Performance Control" on aivan samanlainen ajohallintaan lisätty koodinpätkä, kuin monissa muissakin merkeissä.

Aika hyvin tiedät koodinpätkän sisällön, kun et tiedä oman (tulevan?) autosi rengaspainevahtiakaan?


Poissa Tumpula

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • XC60 D5 AWD Summum
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #422 : 25.11.2014, 17:25:03 »
Aika hyvin tiedät koodinpätkän sisällön, kun et tiedä oman (tulevan?) autosi rengaspainevahtiakaan?

Ei sitä tunnu tietävän kukaan. Siniseltäkin saa erilaisia vastauksia eri henkilöiltä.

Ja ei tuossa koodinpätkässä ole mitään hävettävää. Aivan normaali optio mikä löytyy monilta automerkeiltä, kun se on nykytekniikalla helppo toteuttaa.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #423 : 25.11.2014, 23:37:21 »
Ei sitä tunnu tietävän kukaan. Siniseltäkin saa erilaisia vastauksia eri henkilöiltä.

Ja ei tuossa koodinpätkässä ole mitään hävettävää. Aivan normaali optio mikä löytyy monilta automerkeiltä, kun se on nykytekniikalla helppo toteuttaa.

Mutta näkeehän sen tilausjärjestelmästä mitä osia autoon tulee. Ei se salatiedettä pitäisi olla?

Kuuluuko myös tehokompensointi koodiin aina?

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1126
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #424 : 25.11.2014, 23:44:13 »
Mutta näkeehän sen tilausjärjestelmästä mitä osia autoon tulee. Ei se salatiedettä pitäisi olla?

Kuuluuko myös tehokompensointi koodiin aina?
Tehokompensointi lisää momenttipyyntöä moottorilta, mutta ei se moottorin tehoa itsessään lisää. Eli pyritään välttämään hidastuminen kun jarruttaa sutivaa pyörää. Eikös evo mitsuissa aikanaan kehitetty neliveto, jossa takapyörillä on älykäs ohjaus ja kaarteen ulompaan pyörään ohjataan enemmän voimaa. En tosin muista oliko jarruilla ohjattu, mutta hyvin edistyksellinen aikanaan.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Tumpula

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • XC60 D5 AWD Summum
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #425 : 26.11.2014, 10:48:53 »
Kuuluuko myös tehokompensointi koodiin aina?

Toki se siihen aina kuuluu, koska muutenhan tämä toiminto hidastaisi auton liikettä ja sehän ei ole tietenkään tässä tavoitteena. Esim. Volkkareissa toiminnon nimi on XDS, Volvolla Corner Traction Control, Mersulla Torque Vectoring Brake, jne... Aivan samaa tavaraa, hiukan eri nimellä.

Evoissa on ihan oikea aktiivilukko.

Rengaspaineista olen kysynyt jo niin monelta taholta ja saanut toisistaan poikkeavia vastauksia, että lienee parempi odotella auton toimitusta, en enää kehtaa ainakaan myyjää tällä asialla vaivata :)
« Viimeksi muokattu: 26.11.2014, 10:51:03 kirjoittanut Tumpula »

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #426 : 26.11.2014, 20:25:33 »
Kyseessä on vain takajarruilla toteutettava aliohjaamista vähentävä toiminto. Eli sisämutkan puoleista rengasta tarvittaessa jarrutetaan automaattisesti. Ja takajarrupaloja tuntuu menevän varsin tolkutonta tahtia.
Ei kai tuon pitäisi pyrkivällä ajotavalla olla edes yllätys?

Minusta BMW nelivedossa on hienoa se, ettei se etuvetoisten ESP:n tavoin aloita kaikkia toimenpiteitään hyppäämällä ensiksi jarrulle ajonestoksi. Ensin säädetään nelivedon voimanjakoa ali- tai yliohjautumisen kompensoimiseksi sangen suurissakin rajoissa. Jarruilla aletaan käsittääkseni kikkailla vasta sitten, ellei tuo säätövara riitä?

Minunlaiseni luiston rajalla kaiken kitkan hyödyntävä kuljettaja siis huomaa vain xDriven vetävän välillä eri päästä autoa, mutta jarrut eivät rapsahtele koskaan. Siistiä !  8)

Tuo Dynamiitti Power Control taitaakin tähdätä pelkän luiston hallinnan sijasta tavoitteellisempaan etenemiseen sallien enemmän syöttöä jo kaarteessa?
« Viimeksi muokattu: 26.11.2014, 20:28:42 kirjoittanut 740 GLE »
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #427 : 26.11.2014, 21:54:14 »
Niin. Takapalojen kulumisen syynä on tuo nelivedon takapainoisuus. Pysäköidessä auto on takavetoinen. Siinä kun kaasua antaa, pitää takarenkaiden luistoa hillitä.

Toinen syy on se, että vakkarilla ajettaessa nopeutta jarrutetaan alamäessä takajarruilla (nyökkäämisen estämiseksi nimenomaan takajarruilla), jos moottorijarrutus ei riitä.

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #428 : 28.11.2014, 21:56:52 »
Toinen syy on se, että vakkarilla ajettaessa nopeutta jarrutetaan alamäessä takajarruilla (nyökkäämisen estämiseksi nimenomaan takajarruilla), jos moottorijarrutus ei riitä.
Nuukapihi pitää mäkisessä maastossa (kuten tänne mökille tullessa) hetkellisen kulutuksen näytön ruudussa ja jos mäki vielä jyrkkenee kulutuksen jo pudottua nollaan napsahtaa cruise pois päältä.

Huonolla tuurilla säästö saattaa tosin tulla hintoihinsa  :(
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #429 : 20.02.2015, 10:41:30 »
yli 60 000 km takana ja nyt käytiin toisessa huollossa. Huolto oli hieman kalliimpi, kun sisälsi normihuollon lisäksi jarrunestevaihdon ja ilmastointihuollon ja katsastuksen kaikkine mittauksineen.

Hintaa oli 903 €.

Vaihtoivat samalla hammastangon (ohjausvaihteen) takuuna, vaikka takuu olikin jo mennyt, ei joutunut maksamaan mitään tuosta operaatiosta, joka sisälsi myös 4-pyöräsuuntauksen ja sijaisauton.

Nyt on siis takuuna vaihdettu kaksi osaa ja mitään ylimääräisiä korjauskuluja ei ole tullut.

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #430 : 20.02.2015, 19:46:12 »
Jos mahdin tämänhetken hintaa käyttää, pääoman alennus on maksanut 0,41 eur/km, polttoaine, 0,096 eur/km ja huollot 0,01 eur/km -ei paha. Silloin joskus viisasteltiin uusi-käytetty ja kuuluisi sinne kun verrokki on vielä väärää mallia, mutta oma vastaava po-kulu on ollut samalla tavalla laskettuna selkeästi alle puolet... Hemmetti - kun yritän juuri perustella uuden auton tilausta....

Jos uuden ja nykyarvon laskee noilla kilsoinna/vuosilla po-kulu on n. 0,24 eur. Vaikka yli 50 teur onkin arvoa hävinnyt...
« Viimeksi muokattu: 20.02.2015, 19:50:31 kirjoittanut D5GT »

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4141
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #431 : 20.02.2015, 19:59:07 »
Jos mahdin tämänhetken hintaa käyttää, pääoman alennus on maksanut 0,41 eur/km, polttoaine, 0,096 eur/km ja huollot 0,01 eur/km -ei paha. Silloin joskus viisasteltiin uusi-käytetty ja kuuluisi sinne kun verrokki on vielä väärää mallia, mutta oma vastaava po-kulu on ollut samalla tavalla laskettuna selkeästi alle puolet... Hemmetti - kun yritän juuri perustella uuden auton tilausta....

Jos uuden ja nykyarvon laskee noilla kilsoinna/vuosilla po-kulu on n. 0,24 eur. Vaikka yli 50 teur onkin arvoa hävinnyt...
Autokuumettako pukkaa? XC60 on mielessä ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #432 : 20.02.2015, 20:14:43 »
XC90.. mieluummin. Uutta V70:iä odotellessa, kun toi nykyinen alkaa olemaan liian "vanha". Jostain syystä kaikki otsikon kärryt ovat mun silmissä jo nähty ja työnantaja antoi taas vapaat kädet valita auton, jos haluaa..

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #433 : 20.02.2015, 22:27:43 »
Jos mahdin tämänhetken hintaa käyttää, pääoman alennus on maksanut 0,41 eur/km, polttoaine, 0,096 eur/km ja huollot 0,01 eur/km -ei paha. Silloin joskus viisasteltiin uusi-käytetty ja kuuluisi sinne kun verrokki on vielä väärää mallia, mutta oma vastaava po-kulu on ollut samalla tavalla laskettuna selkeästi alle puolet... Hemmetti - kun yritän juuri perustella uuden auton tilausta....

Jos uuden ja nykyarvon laskee noilla kilsoinna/vuosilla po-kulu on n. 0,24 eur. Vaikka yli 50 teur onkin arvoa hävinnyt...

Eipä sitä uutta autoa rahalla voi perustella oikeasti ;)

Ei muuta kuin koeajoille vaan.

Mites uusi Touareg?

Poissa D5GT

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2646
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo XC60, Audi Q5, VW Tiguan vai BMW X3
« Vastaus #434 : 22.02.2015, 20:34:16 »
Ei niin, petän korkeitaan itseäni exceleillä ;) Touaregissa ei enää ole yhtään mitään "Hienoa" verrattuna normi passattiin - itse asiassa sama vaiva koskee kyllä vähän kaikkia. Pitäisi loytää "jotain" uutta ja ihmeellistä - 07 loppukesästä on ajanut samalla korimallilla ja ilmeisen leipiintynyt, vaikka kaikki on kyllä varsin hyvin...

 

Proturbo  Autodiagnoosi