Onko Corollanne myös tuollainen 3D HB 1,6 3ZZ-FE moottorilla ?
Mites paljon on Corollaanne noita kilometrjä kerääntynyt ?
Miten usein olet noita öljyhuoltoja tehnyt ?
Tuolla seiteillä on tuosta ajovalopolttimien kulutuksistakin tarinaa ja jäänyt käsitys, ettei ole vika
vaan ominaisuus. Niitä vaan menee ja lamppukauppias hieroo karvaisia käsiään, kun jo hyvinkin
tutuksi tullut Corolla-henkilö saapuu tiskille..
Kerroit tuosta omasta ruosteongelmasta takalasin seutuvilla.
Katselin vaan auton mukana tulleiden pumaskojen ohessa ollutta esitettä, jossa aika laajasti kuvattiin
autossa käytettyjä sinkittyjä koripeltejä jasen mukaan vain kattopelti olisi sinkitsemätön.
Ilmeisesti nämä ovatkin varsin ruostevapaita autoja sen perusteella, mitä on nähnyt ja kuullut.
Mahtaako tulla mieleen muuta faktaa & ohjetta, jonka näkisit olevan tärkeää tuolle Corollan jatkuvuudelle,
mielelläänhän kuulisimme käyttäjän omakohtaisi kokemuksia aparaatista ?
Kyllä autossa on tuo sama moottori ja parhaiten toimii kun kierrättää 2000 .... 3500 rpm:n paikkeilla. Moottori jopa tuntuu tykkäävän kierroksista.
Autolla on nyt ajettu vaimon hellässä huomassa nyt 135 000 km ja pääosin 10 - 15 km:n päiväajoja. Auto ei juuri talvella pääse normilämpöön ja kytkin on aika kovilla kilometreihin nähden, koska matka sisältää useita risteyksiä. Vaimo, joka ei ole mikään motorsport ihminen, valittaa ohjauksesta, mutta kestää sen kun auto ei jätä tielle.
Lyhyistä ajoista johtuen autoon vaihdetaan kerta vuoteen öljyt ja yllättävän edullista se on Toyotan omassa Aktiivihuollossa. Pidän auton korjaamisesta ja siksi puran jarrut joka kerta kun renkaat vaihdetaan. Takana olevat jarrusatulan liu'ut jumittaa, koska liukujen kumit turpoaa aikaa myöten. Niitä kannattaa seurata. Ekat levyt takana kului juuri siksi. Taitaa kuulua myös Toyotan huolto-ohjelmaan eli joka toinen huolto he avaavat jarrut.
Ajovalot vaihtuu kätevästi sivulle taitetuilla pihdellä tai sitten pitää olla kätilön kädet. Oikean puoleinen lamppu on aika ikävässä paikassa. Polttimot vaihdan molemmille puolille heti kun toinen pimenee. Siinä saa kätevästi varapolttimon jos sellaista sattuu tarvitsemaan.
Se ruoste takaikkunan liimauksen alla oli mielenkiintoinen ja kävin asiaa läpi korjaamolla. Pelti oli syöpynyt aika syvälle, joten ostin kokonaan uuden takaluukun. Huhujen mukaan katto ei ole sinkitty, mutta eipä tuo takaluukku herättänyt luottamusta. Takavalojen päällä oleva takaluukun sisäpuolella oli myös pieniä ruostepisteitä, jotka hioin pois ja maalasin.
Katsastusmiehiltä olen kysellyt mihin pitäisi kiinnittää huomiota, niin jarrut tulee aina ensimmäisenä. No, kun avaan jarrut kahteen kertaan vuodessa niin ero akselilla on 1-2 % katsastuksessa. Leima tulee sen jälkeen helpommin

Väittäisin, ettei tässä mallissa ole tyyppivikaa, joka voisi nousta esiin. Yksittäisiä vikoja voi tietysti tulla ja huoltamattomana Corollakin hajoaa.