Et taida saada noin lyhyillä kankia mitään mäntiä pyörimään 101mm iskulla.
Pitää laskea nyt että tuosta 145mm kangesta pitää vähentää 101mm isku, silloin kangen yläsilmän KESKIKOHTA on 44mm ylempänä männän ollessa alakuolokohdassa (AKK) kun kampuran laakeritappi saman männän ollessa yläkuolokohdassa (YKK). Siitä 44mm jäljelle jäävästä osasta vähennetään puolet laakeritapista (49mm/2=24,5mm) ja 6-7mm lisää marginaalia laakerikaulalle, eli käytännössä ainakin 30mm, eli 14mm jää jäljelle. Tuolloin kangen yläsilmän KESKIKOHTA on siis n.14mm ylempänä männän ollessa AKK:ssa kun kampuran vastapainon oletettu kohta. Sitten tähän pitää mahduttaa vielä puolet männän tapistakin (23mm/2= 11,5mm) ja männän helmastakin osa (toivottavasti sun männissä on helmat), eli helmakorkeus olisi teoriassa about 2,5mm. Kuullostaako toimivalta moottorilta? Eipä taida?

En nyt jaksa kuvaa ruveta tuosta piirtämään, mutta tuo siis ei toimi 101mm isku ja 145mm kanki. 152mm kangellakin varmaan rajoilla.
Kankisuhdehan olisi mainio ollessaan noin 1,8 luokkaa kuten penta koneessa (152/86mm), tässä kankisuhde olisi 1,4 luokkaa (145/101mm), eli täysi katastrofi. Toimisi ehkä noin arviolta 3-4000rpm kiertävässä koneessa, ei 6000rpm.
Tuo lyhyt kanki ja pitkä isku aiheuttaa aivan järjettömän männän nopeuden sylinterin päätyihin (keskellä ei niinkään ihmeellistä), ja tämä on omiaan tekemään tuhoja ja huonontamaan koneen hengitystä. Hengitys huononee siis koska mäntä liikkuu kovasti vaihtelevalla nopeudella, ja täten kaasujen nopeus (tärkeää kantta suunnitellessa) vaihtelee kovasti riippuen männän liikkeestä sylinterissä tällaisessa "epätasapainoisessa" koneessa.
Tässä näin teoriaa, käytäntö saattaa sit olla eri.

Ja 6mm paljerakokaan ei ole kovin hyvä juttu, aiheuttaa nakutusta ja myös väärää pyörtelyä sylintereissä ja täten hallitsematonta palamista ja nakutusta.