Ajoin aamulla x5sella jossa 255/50R19 Nokian hakka8 nastat alla. Aika uuden oloiset oli.
En tiedä miksi mutta olivat liukkaammat kun omat hakka R3 kitkat.
Molemmat siit nelivetoja ja melko raskaita autoja.
Kaverinkin X6 bemarissa on uudet hakkapeliitta 9:t alla ja ovat liukkaammat, kuin mun auton alla oleva CVC6:t. Johtuu varmaan, että autossa on tehoakin yli 300 heppaa enemmän, kuin omassa nelikossa ja piirtää viivaa vaikka kesärenkailla.
Ei kai se sun mamman subjektiivinen kokemuskaan nyt autuaaksi tee mitä täällä tuot vahvasti esille. Tai sitten kannattaa kysyä pääsisikö Ivaloon testaamaan renkaita 
Laitas tuosta "Käytettyjen nastojen ja uusien kitkojen ero kohtaa kahden vuoden kohdalla!" niin lukaisen sen...
Oliko sinun C-mallin mersun vertaaminen jollainlailla parempi esimerkki? Kyllä minulle riittää, että parempi puolisko sanoo, että on liukasta. Hänen mielipidettään arvostan enemmän, kuin anonyymin kaverin kommentteja netissä! Eikä kyse olisi etteikö hänkään pärjäisi. Kyse on siitä, että hänkin tietää, että paremmat talvirenkaat talveen löytyy varastosta, kunhan joku ne vaihtaisi alle.
Saat ihan itse etsiä tästä ketjusta tuon, että milloin käytetyn nastarenkaan ja uuden kitkarenkaan ominaisuudet kohtaavat. On tässäkin ketjussa tuotu useamman kerran esille.