Ja Saksassa vissiin suolaa käytetään ihan kohtuudella, tai niin ainakin voisi luulla, sillä suomalaiset ostaa käytetyn autonsakin ennemmin Saksasta kuin Suomesta.
Krhm.... Saksassa lumen laskeutuessa "kunnolla" maahan (ei ihan joka vuosi) sitä suolanpaskaa kyllä kylvetään teille
antaumuksella. Etenkin alppien läheisyydessä sitä ammutaan tiellä melko herkästi.
Että Suomessa voisi huomattavan suurempi osa ajella kitkoilla kuin nyt. Ääritapauksessa jopa kaikki.
Kyllä, en pitäisi mahdottomana ajatuksena. Etenkin kun uusi/vähän käytetty kitka pitää paremmin kuin se +8v nastapyörä...
Nastojen haitat on vasta nyt tulossa tajuntaan, kuten tupakan haitat aikanaan.
"Tupakka on myrkkyä,
tupakka on myrkkyä..."

Tupakka on toki myrkkyä, mutta aivan suoraan automaattisesti se(kään) ei aina aiheuta pelkästään negatiivisia vaikutuksia ihmiseen. Tiedän tästä elävän esimerkin (lääkärin toteaman)...

Olisi muuten kiva tietää moniko nastauskovainen myös tupakoi 
En tiedä, minä tiedän ainakin kaksi (ehkä kolme) kitkoihin tykästynyttä, jotka tupakoi.
Enkä usko että kyseessä on "uskonto", ainakaan suomessa ei sellaista uskontoa ole rekisteröity mitenkään.
En myöskään allekirjoita sitä, että Kitkarenkaan ja Nastarenkaan ero on niin
TAJUNNAN RÄJÄYTTÄVÄ mitä moni täällä tuntuisi sanovan (oli sitten kumman tahansa puolesta/vastaan).
Minä olen ajanut sekä kitkoilla että nastoilla ja molemmista seuraavanlainen havainto: Paska rengas on yksinkertaisesti paska ja roskiskamaa. Hyvä rengas on miellyttävä ajaa ja looginen.
Pätee sekä kitkaan että nastaan.