Sinänsä tää koko kinastelu on turhaaa. Kummankaan rengastyypin kieltämiseen ei ole mitään järkevää perustetta, eikä kumpikaan ole itsessään vaarallinen.
Mulla on nastarenkaat autossani, ja kyllä varmasti pärjäisin kitkarenkaillakin, ja ne olisivat varmasti myös hiljaisemmat, mutta ei mulla myöskään ole ego siinä kunnossa että kuvittelisin olevani niin ylivoimainen kuljettaja että olen automaattisesti parempi autoni hallinnassa kuin muut. Mulla on autossa Nokian (jotain) renkaat jotka ovat tunnettu erittäin hyvästä pidosta, mutta ne eivät ole kovin mukavat ajaa ja ovat äänekkäät. Äänekkäät ne on tietysti nastojen takia, ja se epämukavuus tulee pitkälti siksi että ovat rakenteeltaan kuten kitkarenkaat, joka tekee niistä veltot ja aika epämääräiset ajella. Tässä eteläsuomessa suunnilleen 9/10 päivänä kesärenkaat olisivat ne mukavimmat vaihtoehdot, sen kymmenennen päivän takia nuo renkaat ovat.
Mutta jos en pääse tai uskalla lähteä kitkarenkailla töihin aamulla, niin voin onneksi mennä kuitenkin bussilla.
Kitkarenkaat ne on bussissakin. Ainakin yleensä.

Äsken ajoi volvon kuorma-auto vastaan, etuaura ja mahanalusterä maassa. Hitaasti ajoi ja koko auto hytkyi/pomppi ja vapisi.
Eipä se polanne ko. risteyksestä mihinkään lähtenyt. Ehkä vähän lähti keskeltä, mutta ajourat säilyivät vallesmanneineen...
Jotain jään karhennustahan tuo aurauksen yhteydessä käytettävä alaterällä tehty työ on. Jos siitä alaterää ruvetaan tosissaan käyttämään jäänpoistoon, niin ei sitä auraa samalla käytetä, ja yleensä kai tarvitaan myös lisää massaa autoon, tosin täysinäinen suola-astiakin tuonee riittävästi lisää painoa.
Missäs olikaan muuten tutkittu, että XX% autoilijoista pitävät itseään keskimääräistä parempina kuljettajina, vaikkei näin tosiassa ole...? Miten mitataan hyvä kuljettaja?
Onhan se tunnettu fakta että suurinosa autoilijoista on keskimääräistä parempia autoilijoita.