Ateho  Elekma

Masan 740 T5

  • 9 Vastauksia
  • 2514 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Masan 740 T5
« : 19.06.2019, 21:29:36 »
Kesälomareissulta Tukholmasta tarttui matkaan siistikorinen 740 Volvo. Moottori on vaihdettu tina vitoseen jonka jatkeena 6 lovinen ZF.

Speskit:
- T5 jossa tako pyörivät
- Bemarin 6 vaihteinen ZF
- Danan torseni lukko, perä tuettu säädettävillä varsilla joissa unibalit
- Precisionin 6062 Gen2 potkuri, saman valmistajan portti, aftermarket imusarja
- Nuken dumppi, 2200cc Bosch, 400l polttoainepumppu, Nuken kisko
- Maxxecu V1, etanolianturi, tabletti näyttönä
- Billetti vauhtis, 4 lapainen jousittamaton sintteri, 765 asetelma
- Kova kansi, autotechin jouset, vakio nokat  ;D
- BC coilisarja, uretaanipuslat
- 850 BTCC 17" vanteet. Ihan väärä ET ja hirveet limput eessä ja takana.
- V70R nelimäntäiset puristimet, 336mm uritetut levyt

2,7 barin ahtopaineella vaihtaa maisemaa. Kansi osasto menee ensimmäisenä työn alle.

Kabiinissa Sparcon mokka ratti ja 9 sarjan kojelauta, muuten vakio.





Poissa always BB

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #1 : 19.06.2019, 22:33:41 »
Sutiiko hyvin :) :)
EBR garage

Poissa Sadvegas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #2 : 21.06.2019, 02:41:29 »
Sehän on kovilla specseillä! Ei vissii penkis oo käytetty?

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #3 : 21.06.2019, 15:55:01 »
Hakusessa B5244 nokat, vuosimallia 2001-2005. Yv tavoittaa.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #4 : 21.06.2019, 15:56:23 »
Sehän on kovilla specseillä! Ei vissii penkis oo käytetty?

On käynyt parissakin mutta hajonta on niin suurta ettei niistä auta puhua.

Poissa Sadvegas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #5 : 27.06.2019, 10:57:39 »
Hakusessa B5244 nokat, vuosimallia 2001-2005. Yv tavoittaa.

Onko sulla mitä muutoksia tarkoitus tehdä kannelle?
Rn-sarjan moottorissa ei oo käytännös juurikaan eroa t5 ja vaparin nokissa niinkuin vanhemmissa n-sarjas nokissa on.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #6 : 03.07.2019, 20:47:19 »
Siistiä kansi ja vaparin nokista hioa sopivat, noin 10mm nostoa.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #7 : 13.07.2019, 10:08:39 »
Kytkin herkesi irroittamasta. Laatikon pultit pois mutta vaihteisto ja moottori yhtä puuta.  :buck2:

Vissiin painelaakeri menny asetelmasta läpi ja/tai levy tarttunu poorista akseliin.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #8 : 19.10.2019, 10:14:36 »
Kesällä pyörähti kytkinlevyn poori akselilla ja akseli sökö. Uus loova ja kytkin romut ja taas mentiin.

Kuutisen tonnia tuli kesällä ajeltua. Mukavaa hommaa. Nyt auto talviunilla ja suuttimet lähetetty huoltoon.

Uuteen kanteen tulee bmw m50 venttiilit ja nokat joissa 10.5mm nostoa. Kansi alkaakin olla hyvällä mallilla.

Hellcatin polttoainepumppu vaihtuu myös, dw400 on kyykyssä näillä tehoilla ja täydellä paineella polttoaine loppuikin kesken.

Poissa [Max]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Masan 740 T5
« Vastaus #9 : 19.10.2019, 10:18:36 »
Talven aikana tarkoitus myös fiksailla kori. Ruostekohdat on kartoitettu ja korjaussuunnitelma tehty. Pitää varmaan anoa töistä vuorotteluvapaata että saa näin mittavat korityöt tehtyä..








 

Carcom Oy  Ateho