RallyBaron  Samppasport

Vdash ohjelmointi

  • 764 Vastauksia
  • 283380 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6649
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #750 : 18.10.2025, 08:43:20 »
Henkilökohtaisesti en varmaan lähtisi piraatti-Dicellä noin uutta Volvoa ronkkimaan, koska huonolla tuurilla epävakaa yhteys ja ennen kaikkea, hidas tiedonsiirto joka selittää tuota pitkää CEM-pinin purkua. Lämpimästi suosittelen ENET-kaapelin ostamista ja VDASHin korvaamista Orbitilla. Varsinkin jos on tarkoitus ruksia useampia asetuksia/ominaisuuksia autosta, niin Orbitille lämmin suositus ja pirun käyttäjäystävällinen toimenpide, jos tilaat Orbitilta sen PIN-koodin vielä. Eikä hintakaan päätä huimaa ottaen huomioon, että sitten sinulla on kirjaimellisesti kaikki valta tehdä autoosi mitä sielu sietää.

Okei, kiitos tiedosta. Pitää pohtia mitä tekee. Start/stopin poisto olis kyllä kova juttu.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3405
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #751 : 18.10.2025, 13:23:37 »
Aina noissa ohjelmoinnissa on pieni vaara että jotain menee vinoon laitteista huolimatta, kannattaa siihenkin varautua, muutamia olen joutunut parsimaan muiden jäljiltä kun pieleen ovat menneet. Hyvä se on kuitenkin omalla autolla harjoitella  :)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 12635
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #752 : 18.10.2025, 17:47:54 »
Mä oon nyt tehnyt muutamia ohjelmointeja omiin volvoihin ihan sillä kiinan piratti dicella jonka olen ostanut melkein 10 vuotta sitten, ilmeisemmin ennen piratitkin teki parempaa laatua kuin nykyään tosin kaverilal on kanssa ihan vasta ostettu dice kiinasta sekin ja raksutteli V70:Stään pinnin auki en muista kauanko meni mutta kukaan ei kuollut ei varsinkaan auto.

tottakai kaikki tekee omalla vastuulla mutta koputan puuta ja ei ole kiinan osat vielä pettänyt...

Vdash on kyllä mun uus ystävä tässä muutaman pikku vian saanut itse korjattua niin kivaahan se on.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3405
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #753 : 18.10.2025, 20:45:36 »
Just kattelin vdashin historiasta mitä sitä on tullut tehtyä, ei olis uskonut ihan just sitä listaa niin pitkäksi, jokunen pirssi on käynyt vdashin päässä  :o

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6649
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #754 : 18.10.2025, 20:59:10 »
Just kattelin vdashin historiasta mitä sitä on tullut tehtyä, ei olis uskonut ihan just sitä listaa niin pitkäksi, jokunen pirssi on käynyt vdashin päässä  :o

Mikä piuha sulla on käytössä? Ilmeisen hyvällä prosentilla on hommat onnistuneet  :)

Onko tuo "tuomaril" linkkaama johto vastaava, mitä jotkut ovat ostaneet Volvoliikkeestä sen adapterin?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3600
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #755 : 22.10.2025, 06:21:19 »
Mikä piuha sulla on käytössä? Ilmeisen hyvällä prosentilla on hommat onnistuneet  :)

Onko tuo "tuomaril" linkkaama johto vastaava, mitä jotkut ovat ostaneet Volvoliikkeestä sen adapterin?
Rohkenen sanoa, että kyllä nuo hommat valtaosin onnistuu aina, kunhan vaan se virransyöttö on kunnossa ettei jännitteet tipahda kesken sirkuksen. Meinaatko Volvo-liikkeestä ostettavalla adapterilla nyt siis Diceä? Ei kai Volvo-liikkeissä ainakaan Mongoosea tai ENET-kaapelia myydä, en tiedä. Dicekin taitaa olla kohtuu arvokas muistikuvien mukaan, jos siis aitoa hakee. :idiot2: Taidan toistaa itseäni, mutta jos on tarkoitus puuhtata vain SPA/CMA-laitteiden kanssa, niin ENET-kaapeli toimii kuin junan vessa VDASHin ja Orbitin kanssa. Jos taas pitää päästä vanhempiin käsiksi, niin sitten Mongoose tai Dice, ensimmäinen noista huomattavasti nopeampi. Paras kombo on olla kaikki mahdollinen. :D Emännän XC70:stä kun vaihdoin lootaöljyt ja halusin nollata sen jälkeen myös vaihteiston, niin VDASH oli ensimmäisenä auki luottavaisin mielin, sillä onnistui öljynvaihtolaskurin nollaus, mutta adaptaatioarvojen nollaus karahti kiville. Se puolestaan onnistui Vidalla, en tiedä miksi.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 12635
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #756 : 22.10.2025, 08:56:57 »
aidon dicen saa myös https://d5t5.com/eshop/detail/83/volvo-dice-genuine-9513000 mutta loppuun myyty, kiinassa nekin tehdään alkujaan
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6649
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #757 : 22.10.2025, 12:42:28 »
Tätä siis tarkoitan. Ei vissiin kallis Volvollakaan.

https://d5t5.com/eshop/detail/77/volvo-voe-adapter-9513108-genuine

Poissa wolf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • 240 konservatiivi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #758 : 22.10.2025, 14:27:19 »
Rohkenen sanoa, että kyllä nuo hommat valtaosin onnistuu aina, kunhan vaan se virransyöttö on kunnossa ettei jännitteet tipahda kesken sirkuksen. Meinaatko Volvo-liikkeestä ostettavalla adapterilla nyt siis Diceä? Ei kai Volvo-liikkeissä ainakaan Mongoosea tai ENET-kaapelia myydä, en tiedä. Dicekin taitaa olla kohtuu arvokas muistikuvien mukaan, jos siis aitoa hakee. :idiot2: Taidan toistaa itseäni, mutta jos on tarkoitus puuhtata vain SPA/CMA-laitteiden kanssa, niin ENET-kaapeli toimii kuin junan vessa VDASHin ja Orbitin kanssa. Jos taas pitää päästä vanhempiin käsiksi, niin sitten Mongoose tai Dice, ensimmäinen noista huomattavasti nopeampi. Paras kombo on olla kaikki mahdollinen. :D Emännän XC70:stä kun vaihdoin lootaöljyt ja halusin nollata sen jälkeen myös vaihteiston, niin VDASH oli ensimmäisenä auki luottavaisin mielin, sillä onnistui öljynvaihtolaskurin nollaus, mutta adaptaatioarvojen nollaus karahti kiville. Se puolestaan onnistui Vidalla, en tiedä miksi.

Paljonkohan olisi optimaalisesti laturin annettava virtaa, riittääkö perus 5amp Ctek vai pitääkö syöttää miten reilusti?
"Vieläks sulla on se sininen Volvo..?"

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3405
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #759 : 22.10.2025, 14:40:13 »
Vdashin sivuilla muistaakseni suositus esim pin koodin purussa on vähintään 12A laturi.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3600
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #760 : 22.10.2025, 16:37:21 »
Tätä siis tarkoitan. Ei vissiin kallis Volvollakaan.

https://d5t5.com/eshop/detail/77/volvo-voe-adapter-9513108-genuine
Ai niin tuollainenkin on olemassa. Tuo on siis vastaava kuin ENET kaapeli, vain hiukan eri tyylillä toteutettu. Lopputulos on sama.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3600
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #761 : 22.10.2025, 16:43:48 »
Paljonkohan olisi optimaalisesti laturin annettava virtaa, riittääkö perus 5amp Ctek vai pitääkö syöttää miten reilusti?
Riippuu mihin käyttöön haet laturia, jos tuohon lähinnä tukemaan PIN-koodin purkua, niin tuo aiemmin mainittu 12A laturi olisi hyvä olla vähintään. 5A on toki parempi kuin ei mitään, mutta auttamatta turhan mopo ehkä. Ohjelmointihommissa taas kannattaa olla se ihan oikea virtalähdetilassa toimiva akkulaturi (vaikka 30A), johon voit asettaa tavoitejännitteeksi vaikka 13.7V ja laturi hoitaa loput ja seuraa perässä auton kuormitusta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2967
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #762 : 22.10.2025, 17:43:09 »
Ohjelmoinneista en tiedä mitään, mutta SPA-alustaiset imee sytytysvirrat päällä enemmän sähköä kuin Bilteman 15A laturi pystyy antamaan. Toki tuon kanssa auton oma akku kestää pitkään, mutta ei loputtomasti.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa T-Row

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #763 : 22.10.2025, 21:25:05 »
Tänäämpä juuri mittasin. Oma SPA-alustainen V90 -17 imi virrat päällä mittarin mukaan melko tarkalleen 17A vähän molemmin puolin vaihdellen siten, että kaikki ylimääräiset kuluttajat, kuten valot ja sisävalot olivat pois päältä. Pidin virtoja päällä ihan jonkun aikaan, ja koko ajan se tuossa 17A +-0,5A pyöri. Lainassa oli 30A Victron ja se riitti vallan mainiosti. Auto seisoi pitkän tovin virrat päällä ja laturi paikoillaan, eikä tarvinnut jännitteen kyykkäämistä pelätä.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3405
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #764 : 22.10.2025, 22:48:21 »
Itsellä on aina jokaisessa ohjelmoinnissa kiinni 22A laturi, oli sitten pienempi tai isompi ohjelmointi kyseessä. Mielummin virtaa riittävästi kuin alkaa korjailemaan jälkiä virran vähyyden vuoksi.

 

KL-varaosat  Race.fi