Samppasport  Futurez

Vdash ohjelmointi

  • 790 Vastauksia
  • 291857 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3677
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #780 : 22.11.2025, 00:32:07 »
En ole nyt muutamaan kuukauteen yrittänyt purkaa VDASHillä mitään, kun ongelma oli juuri tuo, että nappi oli harmaana. En tiedä mikä siellä mättää, mutta aiemmin koodit on saanu selville tuolla.

Poissa jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3459
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #781 : 22.11.2025, 07:21:33 »
Mulla on whatsapp yhteys tuonne tukeen, laita vaikka yv:llä auton valmistenumero niin kysyn mikä mättää.

Poissa wolf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • 240 konservatiivi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #782 : 22.11.2025, 07:32:51 »
Mulla on whatsapp yhteys tuonne tukeen, laita vaikka yv:llä auton valmistenumero niin kysyn mikä mättää.

Kiitos! Minäpä laitan.
"Vieläks sulla on se sininen Volvo..?"

Poissa Cr3ss

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #783 : 22.11.2025, 20:58:17 »
Miksihän ei saa mitään latency arvoja?

Eikö tämän pitäisi toimia myös P1-alustaisessa (V50 2007)
Jollain tavalla toimii, kun lukee CEM numeron ja saa moduulit ohjelmointi tilaan:
20:35:14.322 -> Build Date:              Nov 22 2025 20:17:04
20:35:14.322 -> CPU Maximum Frequency:   600000000
20:35:14.322 -> CPU Frequency:           180000000
20:35:14.322 -> Execution Rate:          180 cycles/us
20:35:14.322 -> PIN bytes to measure:    3
20:35:15.308 -> CAN low-speed init done.
20:35:15.308 -> Reading part number from ECU 0x40 on CAN_LS
20:35:15.308 -> CAN_LS ---> ID=000ffffe data=cb 40 b9 f0 00 00 00 00
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=04301090 data=00 00 00 00 00 00 27 ea
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=065373ba data=04 10 20 fe 1f 00 00 24
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=0a90f698 data=08 03 00 00 00 00 00 00
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=0730302e data=00 00 00 01 20 00 12 c8
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=0c800010 data=00 00 00 00 00 00 00 00
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=00600005 data=8f 40 f9 f0 00 30 76 50
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=080030ae data=00 00 03 01 31 00 52 c9
20:35:15.354 -> CAN_LS <--- ID=02120498 data=10 00 00 00 00 00 00 00
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=03c3f7fc data=f9 00 00 19 40 26 38 15
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=04a0409e data=80 01 18 00 00 00 01 82
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=09c050b8 data=4f 00 9e 40 00 bf 00 4c
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=0e03d7f8 data=40 20 04 01 81 01 01 00
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=1760e008 data=38 00 8c 00 00 80 00 00
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=05704000 data=00 00 00 00 00 00 00 00
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=0ee0500a data=00 00 00 01 00 02 00 27
20:35:15.387 -> CAN_LS <--- ID=00600005 data=09 15 20 20 20 30 72 81
20:35:15.387 -> Part Number: 30765015
20:35:15.387 -> Searching P/N 30765015 in 50 known CEMs
20:35:15.387 -> CAN HS baud rate: 500000
20:35:15.387 -> PIN shuffle order: 0 1 2 3 4 5
20:35:15.387 -> CAN high-speed init done.
20:35:15.387 -> Putting all ECUs into programming mode.
20:35:15.387 -> CAN_HS ---> ID=000ffffe data=ff 86 00 00 00 00 00 00
20:35:15.387 -> CAN_LS ---> ID=000ffffe data=ff 86 00 00 00 00 00 00
20:35:20.369 -> Reading part number from ECU 0x50 on CAN_HS
20:35:20.369 -> CAN_HS ---> ID=000ffffe data=50 88 00 00 00 00 00 00
20:35:20.369 -> CAN_HS <--- ID=00000003 data=50 8e 00 00 30 76 50 15
20:35:20.369 -> Part Number: 30765015
20:35:20.369 -> Initialization done.
20:35:20.369 -> Reading part number from ECU 0x50 on CAN_HS
20:35:20.369 -> CAN_HS ---> ID=000ffffe data=50 88 00 00 00 00 00 00
20:35:20.369 -> CAN_HS <--- ID=00000003 data=50 8e 00 00 30 76 50 15
20:35:20.369 -> Part Number: 30765015
20:35:20.369 -> Initialization done.
20:35:20.369 ->
20:35:20.369 -> Profiling CEM
20:35:21.067 -> 1000 pins in 702 ms, 1424 pins/s, average response: 0 us, histogram 0 to 0 us
20:35:21.067 -> Calculating bytes 0-2
20:35:21.109 -> range 100, samples 10
20:35:21.109 -> candidates short list: 00 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49  (+ 50 more)
20:35:21.109 ->
20:35:21.109 ->                    us:
20:35:21.109 -> [ 00 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
20:35:21.780 -> [ 01 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
20:35:22.502 -> [ 02 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
20:35:23.181 -> [ 03 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
"
......

"
20:36:28.583 -> [ 96 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
20:36:29.270 -> [ 97 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
20:36:29.955 -> [ 98 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
20:36:30.672 -> [ 99 -- -- -- -- -- ]: : latency          0; std nan
20:36:31.409 -> best candidates ordered by latency:
20:36:31.409 -> 0: 99 lat = 0
20:36:31.409 -> 1: 01 lat = 0

"
« Viimeksi muokattu: 22.11.2025, 22:57:04 kirjoittanut Cr3ss »

Poissa wolf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • 240 konservatiivi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #784 : 22.11.2025, 21:21:33 »
Joo. Eli ei se kuitenkaan onnistu se P2 V70 CEM-PIN purkaminen VDashilla.. no, haukkui hintansa jo mittariston kielen vaihdossa Siniseen verrattuna. 99e ois olt softa ja tunti työtä 80e.(vdash ajoi kielen alle viiteen minuuttiin).

Nyt jotenkin saatava purettua tuo PIN, tai sitten mentävä Siniselle ohjelmoimaan tuo Ardic käyttöön.
Jos Juva-Mikkeli -seudulla joltain koodin purku onnistuu niin suapi olla yhteydessä.
VDD-Donglella kai onnistuisi mutten kehtaisi kauheasti noita eri kamppeita keräillä.
"Vieläks sulla on se sininen Volvo..?"

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 872
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #785 : 22.11.2025, 21:41:35 »
Joo tätähän se on. Joutuu keräämään jos jonkinlaista kaapelia, jotta pääsee aina pykälän eteenpäin..

Spa-autoihin ei ilmeisesti saa ecm-pin koodia purettua kuin ecun irrottamalla ja jollakin erikoiskaapelilla lukemalla.. Cem-pin ilmeisesti onnistuu ihan dicellä.

No kauanhan siinä heillä toki meni, ennen kuin keksivät miten p3 alustaisista saa vdashilla ecun pinin purettua. Kai se joskus tulee vielä spa-autoihin.

Olis vaan niin kiva saada se egr pois päältä  :-\
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa wolf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • 240 konservatiivi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #786 : 22.11.2025, 21:54:57 »
Joo tätähän se on. Joutuu keräämään jos jonkinlaista kaapelia, jotta pääsee aina pykälän eteenpäin..

Spa-autoihin ei ilmeisesti saa ecm-pin koodia purettua kuin ecun irrottamalla ja jollakin erikoiskaapelilla lukemalla.. Cem-pin ilmeisesti onnistuu ihan dicellä.

No kauanhan siinä heillä toki meni, ennen kuin keksivät miten p3 alustaisista saa vdashilla ecun pinin purettua. Kai se joskus tulee vielä spa-autoihin.

Olis vaan niin kiva saada se egr pois päältä  :-\

Siltä tuntuu. Tämä V70 2007 on uusin auto mitä olen koskaan omistanut, ja tuntuu että menee jo monimutkaiseksi yrittää itse näitä hoitaa ilman merkkiliikettä.
Kai se iheltäkin EGR joutais kans pois joku päivä, mutta se on sen ajan murhe, pykälä kerrallaan etiäpäin ja dieseliä tankkiin..
"Vieläks sulla on se sininen Volvo..?"

Poissa Beagle

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 872
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #787 : 22.11.2025, 22:24:55 »
Iisalmessa onnistuu nopeasti P2 alustaisen koodin purku. Tälläkin foorumilla taitaa kyseinen heppu olla.
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa wolf

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • 240 konservatiivi
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #788 : tänään kello 00:08:40 »
Iisalmessa onnistuu nopeasti P2 alustaisen koodin purku. Tälläkin foorumilla taitaa kyseinen heppu olla.

Ajelen säännöllisesti ja ajoittain Iisalamen ohikin työreissulla, kun tulee kipparoitua tätä maantielaivaa pohjoisille leveyspiireille ja takaisin kotisatamaan. Miksei jokin välietappikin kävisi jos ei vie puolta päivää. Yleensä sunnuntaisin, mutta jos särähtääp korvaan niin viestiä tänneppäin.
"Vieläks sulla on se sininen Volvo..?"

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3677
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #789 : tänään kello 00:45:10 »
Ajelen säännöllisesti ja ajoittain Iisalamen ohikin työreissulla, kun tulee kipparoitua tätä maantielaivaa pohjoisille leveyspiireille ja takaisin kotisatamaan. Miksei jokin välietappikin kävisi jos ei vie puolta päivää. Yleensä sunnuntaisin, mutta jos särähtääp korvaan niin viestiä tänneppäin.
Laittelin tälle Iisalmen herralle linkin tähän ketjuu, niin ilmiantanee itsensä tuotapikaa.

Poissa aabee94

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Vdash ohjelmointi
« Vastaus #790 : tänään kello 01:11:17 »
Ajelen säännöllisesti ja ajoittain Iisalamen ohikin työreissulla, kun tulee kipparoitua tätä maantielaivaa pohjoisille leveyspiireille ja takaisin kotisatamaan. Miksei jokin välietappikin kävisi jos ei vie puolta päivää. Yleensä sunnuntaisin, mutta jos särähtääp korvaan niin viestiä tänneppäin.

Minulta tuo kyseinen homma onnistuu tosiaan kun tuli tuo ModUnlock-laite hommattua.

Mitään takeita en anna että pin-koodin purku menisi läpi, sillä tähän mennessä oma auto (XC70 2005) ei päästänyt läpi kyseistä operaatiota muuten kuin Vdashilla etäpurulla aikoinaan. Olen toki yhden 2005 mallin V70:n saanut auki ja sitä kautta saatu Ardic ohjelmoitua käyttöön saksantuonnista.

Iisalmessa tosiaan teen näitä.

P2-alustassa pitäisi PIN-koodin purkuun mennä vain muutama minuutti. XC90 kuulemma tosin vaatinee pykälää hitaamman purkuajan syystä jota en vielä tiedä.  :)
Volvo 855 TDi manual -97 "ärästee"
Volvo 855 TDi manual -96 "käyttispaku"
Volvo XC70 D5 AWD GearTr. -05 "Winterbeater"
-Vain köyhillä on kiire-

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron