Race.fi  Puotilan autokorjaamo

b2x pitkäisku mega sotkotus

  • 314 Vastauksia
  • 114281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #105 : 02.08.2012, 15:41:38 »
Fiksuna poikanahan voimansiirroksi laitoin m47 ;D
Saa nähdä kauan vaihelaatikko tuota leikkiä katselee...
Max. 2 viikkoa. Tod. näk. kolmonen antautuu.
Jäitä housuun!

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #106 : 02.08.2012, 15:44:34 »
Kyllähän tuo valitettava seikka ihan tiedossa on alusta asti ollut, ei vaan perse kestänyt silloin laittaa parempaa lootaa.
Pitää kai alkaa suunnittelemaan m90 vaihtoa tuohon tai jotain muuta kestävämpää?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #107 : 02.08.2012, 15:47:36 »
Kyllähän tuo valitettava seikka ihan tiedossa on alusta asti ollut, ei vaan perse kestänyt silloin laittaa parempaa lootaa.
Pitää kai alkaa suunnittelemaan m90 vaihtoa tuohon tai jotain muuta kestävämpää?
No modaamaton M90 on kans aika hento kolmosen osalta, eti iso Getrag sinne. :P
Jäitä housuun!

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #108 : 02.08.2012, 18:52:12 »
getrak 262?

Poissa Kisko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 871
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #109 : 03.08.2012, 01:08:22 »
No modaamaton M90 on kans aika hento kolmosen osalta, eti iso Getrag sinne. :P
Tuskin ämysikymppiäkään ihan noin vaan väännöllä rikotaan. Väärällä käytöllä ne hajoaa.

Tuolla "vahvistuksella" voidaan vähentää virhevaihdossa tapahtuvaa laatikon porsimista.
Ei se sitä laatikkoa juurikaan vahvista.
242 DL turbo -75  -  244 GLE -82   -   244 Turbo -84  -  S90 Royal -98  -  XC70 D5 -09

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #110 : 20.08.2012, 19:19:16 »
Mikähän ihmeellisyys tuossa minun vekottimessa nyt on :idiot2:
Ahdot nousee ihan mukavaa vauhtia 1kiloon, minkä jälkeen ei meinaa millään siitä nousta. Tosin kun paineet taas saa nousemaan noin 1.5bar ni siitä lähtee taas suht nopeahkoon nousuun. 1bar tulee varmaan 3000rpm jälkeen kun taas 1.5bar alkaa olla rajottimen tuntumassa.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #111 : 20.08.2012, 19:21:53 »
Pystyisiköhän sytytysennakoilla pelaamisella saamaan nousua räväkämmäksi? Lähinnä laskemalla ennakkoa noin 1bar tuntumassa?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #112 : 21.08.2012, 19:52:58 »
Saipahan sitä tänään sentäs jotain aikaiseksi.
Tuli asennettua jonkun muovibemarin sähköflekta vähän siistimmin kun edellinen, tuli kaiken lisäksi tällä kertaa konehuoneen puolelle. Sattui tälläinen niin sopivasti töissä jäämään kätösiini.

Samalla tein siihen releohjauksen, ettei tarvi johtoja tökkiä kiinni liikkeelle lähtiessä ;D ;D

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #113 : 22.08.2012, 18:50:32 »
Selvitin syyn ahtopaineiden hitaaseen nousemiseen ja mataliin ahtopaineisiin. Epäilin ensin Dumbin laskevan painetta lävitseen, mutta se todettiin ehjäksi. Tänään sitten päätin kokeilla ahtojen nousua ilman hukkaportin ohjausta. Johan alkoi ahdot nousemaan pienillä kierroksilla ja ylös ;D Pitänee toteuttaa jonkunlainen ahtojen säätäminen kalvon molemminpuoleisella ohjauksella.

Mikähän lie fiksuin tapa paineen johtamiseen kaljon "väärälle" puolelle? Sähköinen ohjaus vai jonkinlaisella mekaanisella (rajapaineventtiilillä) ?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #114 : 22.08.2012, 22:41:18 »
Kalvon alle ohjaus normaalisti kompurakotelolta ja päälle sitten paineenrajoitinventtiilin kautta. Rajapaineventtiili ei siinä hommassa toimi, vaan pitää olla samanlainen venttiili kuin ilmalinjoissa käytetään paineen säätöön.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #115 : 23.08.2012, 16:55:26 »
Nyt on kalvon yläpuolinen ohjaus hoidettu paineenalennusventtiilillä. Helkkarin hyvin pelaa! Ahdot nousevat HUOMATTAVAN paljon nopeammin ja korkeammalle  :) Todella yksinkertainen toteuttaa ja halpa. Hiflexi:stä hain venttiilin ja muutaman nipan niin kaikkiaan maksoi 23e. Työpaikalta varastin klemmarit, letkut ja metallisen t-haaran mitkä maksoivat huomat 6e

Edit: Kiitokset lankulle vinkistä :hg:
« Viimeksi muokattu: 23.08.2012, 22:11:51 kirjoittanut miikel »

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 b200k - - -> b230TIC(megasquirt)
« Vastaus #116 : 27.08.2012, 19:24:02 »
Voihan vi**u!!!!

Kunnon kiihdytys ahdoille - -> POKS - -> helvetillinen öljyn pölähdys putkesta - -> jonkusen verran öljyä ulos huohotuspöntön kautta!!

Saattoi kyllä olla hyvällä säkällä kansipahvi kun meni. Kone huohottaa aikasen reilusti, mutta öljykäryä ei pakoputkesta tule. Huohotus kaasut haisee mielestäni vahvasti bensalle.
Moottori käy nätisti ja ajoin noin 30kilometriä sen kotiin. Öljyä ei ollut veden seassa.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #117 : 29.08.2012, 17:56:02 »
Tarkoitus olisi piakkoin alkaa purkamaan tuosta kantta, jotta näkisi mitä on käynyt...

Jos vika oli vain kansipahvissa heitän toisen kannen samalla paikoilleen. Entinen kansi oli 530 ja nyt olisi tarkoitus laittaa 531 kansi (ehkäpä teetätän r-seetit)

Kansipahviksi tulee ainakin vielä tämän kerran reinz:n normi pahvi. Tiedä sitten tuon terästiivisteen tarpeellisuutta?

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #118 : 29.08.2012, 18:21:05 »
ihan hyvä sulake se perinteinen kansipaffi ;)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #119 : 29.08.2012, 19:56:53 »
Minkä verran vakio pahvi mahtaa kestää? Vai onko sen rikkoutuminen yleensä vain oma moka? (nakutus, laiha seos)

Hajoamis hetkellä koneessa oli noin 1.7bar ahtoja ja aika maltilliset ennakot. Enemmänkin painetta oli jossain välissä, mutta laskin suosiolla alemmas.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy