Futurez  Kulkukoira

b2x pitkäisku mega sotkotus

  • 314 Vastauksia
  • 114262 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #120 : 30.08.2012, 20:58:18 »
Osaako joku sanoa onko sillä nyt niin käytännön merkitystä laittaako 531 vai 530 kannen tälläiseen käkättimeen???

Poissa Jussi.L

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 959
  • Hevosvoimat on parasta huumetta
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #121 : 30.08.2012, 21:18:57 »
Osaako joku sanoa onko sillä nyt niin käytännön merkitystä laittaako 531 vai 530 kannen tälläiseen käkättimeen???

Mää voin antaa sen verra varmaa tietoo että molemmat on pienillä vesikanavilla. Ja ainakin oman käsitykseni mukaan sillä ei mitää merkitystä oo, itelläki 531. Ja kaverilla yli 200KW turbokoneessa 405 ja seki kestäny.
Ei päivää ilman sutta. "Ei tää oo susi, tää on kettu"
Pakko se on itte itteensä kehua, ku muut ei niin tee.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #122 : 30.08.2012, 21:26:52 »
Mää voin antaa sen verra varmaa tietoo että molemmat on pienillä vesikanavilla. Ja ainakin oman käsitykseni mukaan sillä ei mitää merkitystä oo, itelläki 531. Ja kaverilla yli 200KW turbokoneessa 405 ja seki kestäny.
Miikeli ei varmaan tarkoittanut tehon kestoa, vaan virtausominaisuuksia turbokäytössä.

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #123 : 30.08.2012, 21:30:55 »
Komppaan järvistä virtausominaisuutta hain. Onko ilman muutoksia paljon virtaus eroa / saako 531 kannen virtaamaan helpommin kuin 530 kannen.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #124 : 30.08.2012, 21:33:07 »
531 on selvästi parempi aihio. Kyllä sekin kaipaa kevyen porttauksen ja paremmat seetien muodot. Vakiopahvin pitäs tuollainen paine kestää jos ei kone muuten ongelmoi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #125 : 30.08.2012, 21:39:42 »
Multa löytyis 531 ;)

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #126 : 30.08.2012, 21:50:18 »
Voisiko tämän käsittää niin, että aika sama kumman laittaa jos ei kannelle meinaa mitään tehdä. Kumminkin jos laittaa r-seetit ja 531kannen niin alkaa olemaan jo hyvä kansi?

Koneesta en oikein osaa sanoa miksi se kansipahvi antautui. laihalla ei todellakaan pitäisi koneen olla ollut ja ennakotkin aika maltillisia. Liekö vika vain siinä, että kannen koneistajan koneustusjälki oli kuin juustoraastimen jäljiltä ;D No liioittelu on liioittelua, mutta kansi oli kumminkin aika karun oloisesti koneistettu. Näkee todella selvästi mistä se kone on milläkin kierroksella pintaa ottanut.

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #127 : 30.08.2012, 22:02:45 »
Täälläkin on aiheesta keskustelua ollut jonkun verran, mutta 531:ssä on joka tapauksessa parempi imupuoli joka auttaa toimintaan. Pelkästään paremmat seetit auttaa 530 hyvin, muttei tee siitä kumminkaan vakion 531 veroista. Se on ihan itestä kiinni mitä haluaa. 530, kanavien siistiminen(ei mene kovin pitkään perusjutuissa jos on vinku ja siihen teriä/hiomapaperitutteja), seetityöt sekä imuventtiileihin 30 asteen viiste seetipinnan viereen riittää aika pitkälle.

Tietty karkeus koneistusjäljessä ei haittaa, mutta jos kunnon jurmuja on niin meneehän siitä paine liekkirenkaan ohi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #128 : 31.08.2012, 21:04:59 »
Nyt on kansi heitetty pois. Kansipahvissa ei ollut mitään havaittavaa vuotoa. Sen sijaan alkoi vitsit vähenemään kun 1, 2, 4 sylintereissä on pysty suunnassa jonkin moisia naarmuja. Ihmetyttää mistä johtuisi? Kulumat ei ole kauhean syviä, mutta sormella kyllä tuntee ja näkeekin?????

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #129 : 31.08.2012, 22:01:08 »
Eihän kansi ole halki ja vuotais sitä kautta? Ei ole tosin itelle tullut vinokoneessa vastaan moista vielä kertaakaan.
Ettei ois kasausvaiheessa eksyny roskia pyttyihin esim. imupuolelta. Vaihtoehtoisesti männänrengasväli katkennut.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #130 : 31.08.2012, 23:00:20 »
Roskiin en usko, kone omasta mielestä todella siististi kasattu! männänrangas väli pelottaa itseänikin, mutta olisiko se nyt kolmesta pytystä hajonnut samaan aikaan :idiot2: Tuntuu, että joku paikka sille huohotukselle on mitä en ole vielä ilta hämärässä pihalla purkaen huomannut!

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8031
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #131 : 31.08.2012, 23:33:06 »
Männänrengasväli on ihan mahdollinen, mittasitko puristukset ennen purkua? Riittää jo yhden pytyn männänrengasväli siihen, että huohottaa reilusti. Ajossa ei välttämättä pöllähdä selvästi kuin vedon jälkeen löysätessä ja painaessa kaasua uudestaan. Onneksi vinokone on nopea aukasta.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #132 : 02.09.2012, 18:48:14 »
En tajunnut mitata paineita ennen purkamista.
Kansi on jo pyödällä, mutta kyllä se vaatiikin koko koneen purkamisen.
Ilmoittelen lisää kun saan koneen palasiksi

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #133 : 08.10.2012, 18:57:36 »

Se olisi koneen irttoittaminen/purkaminen suoritettu

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: b230TIC(megasquirt) Konerikkoinen toistaiseksi
« Vastaus #134 : 08.10.2012, 18:58:24 »


Männänrenkaat oli kolmesta sylinteristä pas**na :tickedoff:
« Viimeksi muokattu: 08.10.2012, 19:00:22 kirjoittanut miikel »

 

Elekma  Autoracing