Poika hankki 240:n, jossa on viritelty B230F. Ongelma: katsastuksessa hylky koska liikaa HC-päästöjä (ks. kuva). Jotain häikkää sytytyksessä? Katin pitäis olla ok, vaikka mistäpä tuon tietää. Koneesta löytyy säädettävää nokkaa, avarrettua imua ja pakoa, isommat suuttimet, ja nyt laitettiin vielä Eflexfueli päälle (ei tullut mitattua päästöjä ennen ton asennusta, mutta ei kai sen pitäis ainakaan lisätä niitä). Mitähän tolle kantsis tehdä? JOs on ite liian käsi eikä osaa, niin olisko pk-seudulla jotain säätöpajaa joka tuntee nämä vempeleet?
Tuossahan on katalysaattori tosi takana. Kuinka pitkään sitä pitää lämmittää, jotta toimii kunnolla? Tuo mittaus tehtiin reilun 5 km ajon jälkeen, kun ei tajuttu että voi olla vähän hidas lämpenemään. Mittauksen aikana kyllä käytettiin jonkun aikaa ja kaasuteltiin kunnolla.
