Eipä paljoo kiinnostanut ryömiä 240 alle laatikkoa irroittelemaan, niin otin koko koneen pois ihan konehuoneen kuin auton maalailujakin ajatellen.
Samalla kertaa pientä putsailua ja siistimistä koneelle.. ja perushuolto.
Johtosarjaa pitäisi aloitella nyt kun kone on käytetty nappuloina ja kasattu.

Läppärunkojen yhdystanko on mallia diy ja pitää tehdä joko säätö tai "hienosäätää" läppäparien välinen synkkaus.
Männänrenkaiden katkosvälykset oli noin 0,90mm luokkaa kaikki ja kk laakerit näytti tosiaan ottaneen vähän itteensä.
Joskus vähän pyöritellessä, koneessa ollessa päälle 4000rpm sytty öljynpainemerkkivalo...

Laitoin sit uudet renkaat (nyt on 0,50mm välykset) ja kk laakerit, sekä tiivisteet toki.
On siellä ainakin paremmat puristukset nyt, ei ihan hukkaan mene tämä huolto.

Eipä tuosta karstakuviosta paljoo voinu päätellä miten hyvin palotila toiminut, mut laitetaa samalla kuva kun semmone on otettu.
Läppärungoista diy imusarjan sekä suuttimien+suutintukin kanssa kuvatusta

Viimeistelyä vaille valmis ZF S5-16 laatikko med M47 kytkinkoppa

Oli aika huonoa hitsattavaa siinä mielessä, et hikoili jonkin verran öljyä ja kaikenlaista epäpuhtautta nous reippaasti pintaan putsailuista huolimatta.
Näytti paras tapa olleen vetää vaan saumaa ja olla välittämättä huonoista kohdista.
Veti sitte vingulla vaan auki huonot kohdat ja hitsas uudelleen = onnistu ihan toisella tavalla.
Pitää vielä poistaa pari ylimääräistä korvaketta, siistiä koppa sisäpuolelta ja sinne vetää muutamat saumat.
Hyvin onnistu kuitenkin, kun kytkinakselikin tulee sen verran yli mitä pitikin.

Joku bemarin kardaanin etupätkä oottelee sopivaa holkkia että saa M47 kardaanin boorit siihen ja pituuden käypäseks.
Mut pitää varmaan eka heittää kone laatikon kera koppaan, ettei ihan hakuammunnaksi mene minkä pituisen siitä tekee.
Vauhtipyörä-kytkinpaketti on kysymysmerkki. Jotenkin ei huvita yhtää ajatus pottapyörästä, sais olla reilusti kevyempi.. ehkäpä tässä vielä venyttää tuota kasauksen ajankohtaa ja kyselee teräsvauhtipyörästä.

Onpahan hommaa. Näin se vaan eskaloituu yhden -016 immun hajoomisesta.
Tämäkin kokonaan lapasista lähtenyt projekti olemattoman määrän edistynyt:
Taitaa Triumphin läppärungot korvaantua, kunhan saan hankittua 60x5mm aluputkea..



Milloin lie viimeeks kopasta laittanu kuvaa, eipä siinä mitään ihmeellistä kyllä ole. Pölykerros on aika paksu ainakin.
Kuvasta saattaa nähdä jotain epämääräisiä alustaratkaisuja millä ei ole mitään asiaa leimalle. 
Moottorin suunnitelmista availen sen verran lisää, että taidanpa suoraan vaan teetättää Amp44:llä custom mitoilla männät mikäli onnistuu vaan.
Ja sit lohkoon korsetti ja poraukseen.
Eipähän tarvii enään sitte katsoa sormien läpi kun on mielettömän kierot pytyt, tai käyntivälykset.. ja muutenkin saa "pikkusen" tarkemmin kaiken tehtyä, eikä tarvitse tarpeettomia kompromisseja tehdä jatkossakaan.
Se toki venyttää vähän taas lisää edistymistä, mut katsellaan - eiköhän tämäkin taas jossain vaiheessa ole käyntikunnossa. Kärsivällisyyttä vaan vaatii, sen ajan sekä rahan käytön lisäksi.

Ja laitanpa tähän samalla itelle muistiin, niin edes täältä löytyy tämäkin tieto(?): eli 525TDS E39 ja jossain E38 vetareissa ainakin on 94mm pulttiväli ilmeisesti.. pitää sellaiset kalastella jostain jossain vaiheessa.
Takakelkalle jigiä tällä kertaa mittailujen avustukseksi, että voi hitsata valmiiksi asti.


Tämän takia ainakaan ei tarvitse miettiä leimaamista.

Ja kyllä tasauspyörästön takana olevat korvakkeet lähtee pois (oikeastaan koko putken korvaan uudella, koska helpompi niin).
Lisää putkia, vahvistuksia ja kannakkeita.. 100% saumat, niin eiköhän tuokin valmiiksi aikanaan tule.