KL-varaosat  Carwist

vV70 2.0D -08 webasto

  • 29 Vastauksia
  • 3077 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1561
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #15 : 09.09.2018, 22:26:33 »
Silloin kun käyttämättömän ohjaimen softan laittaa käytettyyn 800-jumissa olevaan yksikköön niin laskurit nollaantuu. Se softa vaan pitää pukata piirikortin kautta sinne ohjaimen prossun eeprom- ja flash-muistiin.

Tämän lisäksi tarvii sopeutuksen cem-yksikölle Vidalla, kun ohjaimesta on tehty "uusi" ja cpm-ohjaimen identiteetti muuttuu nollaus-ohjelmoinnin vuoksi.

Saako tästä paremmin selkoa?  ???
Eli käytännössä CPM palautetaan tehdasasetuksille ja sitten VIDAlla CPM-reload sisään? En muista VIDAssa olevan muuta sopeutustoimintoa ks. laitteelle. Tosin ei kaikkea voi muistaa.

Tämä hyvä näin, ei onneksi kosketa itseä. Potentiaalisia asiakkaita on kyllä tuhansia.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 959
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #16 : 10.09.2018, 07:17:41 »
Juuri noin se menee.

Eiköhän talven aikana saa muutaman tehdä. Ainakin vaihtolaitevarastoa on jo olemassa kunhan nollailee kaikki valmiiksi.
Optimointi referessit: Mercedes Benz ML 420CDI aut. 2006 400hv / 850Nm, Audi A6 3.0 Bi-TDI aut. 2012 400hv / 800Nm, Volvo V70 D5 man. 2001 xxxhv / xxxNm

www.sercap.fi

Poissa ouzo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #17 : 30.09.2018, 19:14:04 »
osui tälläinen keskustelu silmiini niin kysytäänpä.. onkohan mahdollista että tuo bugi aiheuttaa tälläisen vian tunteja 801 ja ajastimella ei mene päälle mutta ajon aikana voi saada sen päälle välillä. Ja ajosta kun sammuttaa niin käy loppuun mut ajastimella ei mitenkä lukkoon vain saa.

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 959
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #18 : 30.09.2018, 19:18:57 »
osui tälläinen keskustelu silmiini niin kysytäänpä.. onkohan mahdollista että tuo bugi aiheuttaa tälläisen vian tunteja 801 ja ajastimella ei mene päälle mutta ajon aikana voi saada sen päälle välillä. Ja ajosta kun sammuttaa niin käy loppuun mut ajastimella ei mitenkä lukkoon vain saa.

Jos ei jää vikakoodeja muistiin, niin vastaus on kyllä.
Optimointi referessit: Mercedes Benz ML 420CDI aut. 2006 400hv / 850Nm, Audi A6 3.0 Bi-TDI aut. 2012 400hv / 800Nm, Volvo V70 D5 man. 2001 xxxhv / xxxNm

www.sercap.fi

Poissa tepa3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • www.vrcf.fi
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #19 : 17.10.2018, 18:00:13 »
Tuli laite vihdoin kuntoon.Poltin veteli viimeisiään joten vaihdettiin.Varsinainen vika puhaltimessa ja ohjainlaitteessa,nyt nekin uudet.Vähä reilu tonnin remppa töineen Volvolla.Onneksi myyjä tuli puolet vastaan.Näinköhän tuo nyt pari vuotta pelais.

Poissa simovaari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #20 : 02.04.2019, 13:53:01 »
Tervehdys!
800 tuntia tasan käyttötunnit, ja webasto tt-v lopetti toiminnan.
Muut laitteet käynnistyy, mutta pa-pumppu ei, delphillä
käynnistäen sekin nakuttaa. Jos joku osaa auttaa tässä asiassa, tai tietää
kuka osaa, niin ottakaa yhteyttä kiitos!
T: Simo  0408308159


XC70 D5 -08
« Viimeksi muokattu: 02.04.2019, 14:09:17 kirjoittanut simovaari »

Poissa Lamppari

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #21 : 11.04.2019, 12:42:48 »
Moi

Täälläkin webastossa 800 tuntia täynnä. Syksyllä vaihdettu palopesä. Miten halvimmalla lämmitin toimimaan taas.
Autona s80 2.4d -09

t.Mikko

Poissa rusti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #22 : 01.01.2020, 11:33:01 »
Minulla myös webasto rikki/lukossa. Polttoaika 800 tuntia. V70 D3 '11, Thermo Top V, 307tkm

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 959
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #23 : 01.01.2020, 13:05:16 »
Onnistuu nollata, eilen tuli testattua ja jumitus lähti pois.  :)
Optimointi referessit: Mercedes Benz ML 420CDI aut. 2006 400hv / 850Nm, Audi A6 3.0 Bi-TDI aut. 2012 400hv / 800Nm, Volvo V70 D5 man. 2001 xxxhv / xxxNm

www.sercap.fi

Poissa kottimaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #24 : 01.01.2020, 18:40:37 »
Onnistuu nollata, eilen tuli testattua ja jumitus lähti pois.  :)

Naapurin pojat ovat painineet myös 800h ongelman kanssa.  https://www.drive2.ru/l/522626739935904183/
Google kääntää välttävästi, jos ruski ei taivu.

Poissa rusti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #25 : 02.01.2020, 20:02:57 »
Onkohan tuo minun ongelma kuitenkaan 800h polttoaika. Saan myös virhekoodin CPM-B1D241E "Glow Plug. General electrical failure. Circuit resistance out of range."
Oireet on samat kuin heffellä täällä https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fwww.jagrullar.se%2Fforum%2Fviewtopic.php%3Ff%3D56%26t%3D112633

Hänen Volvoon oli ensin vaihettu palopesä, mikä ei korjannut tilannetta (virhekoodi CPM-B1D241E oli edelleen aktiivinen). Sen jälkeen oli vaihdettu control unit (ohjainkortti?) ja webasto oli alkanut toimimaan. Vai olisiko polttoaika nollattu ohjainkortin vaihdon yhteydessä?

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2020
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1561
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #26 : 02.01.2020, 20:24:56 »
Onkohan tuo minun ongelma kuitenkaan 800h polttoaika. Saan myös virhekoodin CPM-B1D241E "Glow Plug. General electrical failure. Circuit resistance out of range."
Oireet on samat kuin heffellä täällä https://translate.google.com/translate?hl=en&sl=auto&tl=en&u=https%3A%2F%2Fwww.jagrullar.se%2Fforum%2Fviewtopic.php%3Ff%3D56%26t%3D112633

Hänen Volvoon oli ensin vaihettu palopesä, mikä ei korjannut tilannetta (virhekoodi CPM-B1D241E oli edelleen aktiivinen). Sen jälkeen oli vaihdettu control unit (ohjainkortti?) ja webasto oli alkanut toimimaan. Vai olisiko polttoaika nollattu ohjainkortin vaihdon yhteydessä?
Sinun vikakoodin perusteella hakisin vikaa ensiksi hehkutulpasta. Sen saa myös erikseen, mutta tulee myös palopesän mukana. Hehkutulpan toimivuuden voi myös testata. 

Tuosta 800h ongelmasta ei kaiketi jää vikakoodia. Uuden ohjainkortin vaihdon jälkeen polttoaika alkaa kylläkin nollista joka tapauksessa. Minulle ei ole vielä selvinnyt, koskeeko tämä 800 tunnin ongelma kaikkia TT-V laitteita vai vain osaa niistä.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa rusti

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #27 : 16.01.2020, 20:06:28 »
Sinun vikakoodin perusteella hakisin vikaa ensiksi hehkutulpasta. Sen saa myös erikseen, mutta tulee myös palopesän mukana. Hehkutulpan toimivuuden voi myös testata. 

Tuosta 800h ongelmasta ei kaiketi jää vikakoodia. Uuden ohjainkortin vaihdon jälkeen polttoaika alkaa kylläkin nollista joka tapauksessa. Minulle ei ole vielä selvinnyt, koskeeko tämä 800 tunnin ongelma kaikkia TT-V laitteita vai vain osaa niistä.

Auto kävi merkkihuollossa vikadiagnoosissa. Todennäköisesti ohjainlaitevika vaikka vikakoodi viittaa palopesään. Uus ohjainlaite/puhallin ~700€. En korjauttanut. Vois kokeilla ’800 tunnin lukon’ nollausta jos se vain onnistuu jossain Oulun seudulla.   

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 959
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #28 : 16.01.2020, 21:13:28 »
Kalajoella ja Keminmaassa onnistuu.

Tuli kyllä nollattua etänäkin yhdelle korjaamolle tänään kyseinen laskuri, kun oli webasto-testeri valmiina.  8)
Optimointi referessit: Mercedes Benz ML 420CDI aut. 2006 400hv / 850Nm, Audi A6 3.0 Bi-TDI aut. 2012 400hv / 800Nm, Volvo V70 D5 man. 2001 xxxhv / xxxNm

www.sercap.fi

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 959
Vs: vV70 2.0D -08 webasto
« Vastaus #29 : 17.01.2020, 22:10:42 »
Näyttää siltä, että joissakin tapauksissa yhden laskurin, eli pelkän polttoajan muutos ei riitä.

Tänään harjoiteltiin täyden nollauksen tekemistä. Kuva kertoo tuloksen.  :)


Optimointi referessit: Mercedes Benz ML 420CDI aut. 2006 400hv / 850Nm, Audi A6 3.0 Bi-TDI aut. 2012 400hv / 800Nm, Volvo V70 D5 man. 2001 xxxhv / xxxNm

www.sercap.fi

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy