Elekma  Autoracing

2,5 tdi plug in boxit

  • 134 Vastauksia
  • 29696 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Henkka 80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Autossa aina mukana BSR:n lukija.
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #15 : 11.04.2012, 00:22:50 »
Mulla tällähetkellä tuommoinen

http://www.ebay.com/itm/CHIP-BOX-VOLVO-V70-2-5-TDI-103kW-140PS-HP-PowerBox-Tuning-ChipBox-ProRacing-/180828610424?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1a399f78&vxp=mtr#ht_5291wt_952

Sisälle en ole kurkannu mutta hyvin tuntuu toimivan. Tuohon hintaan en jaksanut alkaa rakentelemaankaan. Ja ei sytytä vikavaloa vaikka käynnistää päällä ollessaan!

V70 2.5D -01 & MB Sprinter -97

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 325
  • Against Greenpeace with D24/D5252T/D4192T3
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #16 : 11.04.2012, 07:51:01 »
Mulla tällähetkellä tuommoinen

http://www.ebay.com/itm/CHIP-BOX-VOLVO-V70-2-5-TDI-103kW-140PS-HP-PowerBox-Tuning-ChipBox-ProRacing-/180828610424?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item2a1a399f78&vxp=mtr#ht_5291wt_952

Sisälle en ole kurkannu mutta hyvin tuntuu toimivan. Tuohon hintaan en jaksanut alkaa rakentelemaankaan. Ja ei sytytä vikavaloa vaikka käynnistää päällä ollessaan!

Onko tuo rasia sellaista mallia että olisi mahdollista saada auki ja tarkastettua mitä se on niellyt?

Epävirallinen EVRY-mies 
--> 850 TDI -96
ex:  V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa Henkka 80

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Autossa aina mukana BSR:n lukija.
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #17 : 11.04.2012, 20:21:55 »
Onko tuo rasia sellaista mallia että olisi mahdollista saada auki ja tarkastettua mitä se on niellyt?

Kaikenhan voi purkaa.  :) Kyllä tuon varmaan saa avattua ihan nätisti. Voin vielä tarkistaa asian kun auto saapuu kotia.

V70 2.5D -01 & MB Sprinter -97

donnari

  • Vieras
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #18 : 15.04.2012, 16:20:50 »
Siellä on massat sisällä,turhaan aukaset ;)Eikä se nyt mitään sen kummempaa sisällä ku muutkaan vastaavat purkit.
Suurin etu tuossa valmiissa poksissa onkin,että on plug and play mallia.Ei tarvi raiskata johtosarjaa ja arvuutella vastusarvoja.Veikkaan että moni vielä kiroaa nuo omat juotospatentit aikojen myötä ku alkaa hapettuun ym.Toki niitä on tehty osa paremmin ja osa täysin päin v...tua.Pieni raha kuitenki ostaa valmis purkki.Eikä sytyttele vikavaloa!

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 905
S212 220 CDI

F20 116D

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2910
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #20 : 15.04.2012, 20:13:09 »
Nimen omaan niitä.

Edit: Huh, aikamoiset hinnat...
« Viimeksi muokattu: 15.04.2012, 20:27:11 kirjoittanut remes »
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 905
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #21 : 15.04.2012, 20:41:08 »
Säätääkö nuo sekä ahtoja että syöttöä vai pelkästään toista?
S212 220 CDI

F20 116D

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 628
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #22 : 15.04.2012, 20:53:10 »
Säätää pelkästään syöttöä.
Teholastu.com:in boksi näyttäisi olevan kytkentäviiveellä varustettu ja toiset taas ilmeisesti kytkeytyvät kun moottoriin menevä ilmamäärä ylittää tietyn rajan.
Molemmat konstit ovat omiaan ehkäisemään vikavalon syttymisen autoa käynnistäessä.

Kytkentäviiveellä oleva boksi tämäkin:
http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=1
« Viimeksi muokattu: 15.04.2012, 20:59:38 kirjoittanut jaippi »

donnari

  • Vieras
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #23 : 15.04.2012, 23:11:35 »
Sen verran pakko selventää asiaa ennen ku joku siihen takertuu.Tarkotin tuolla hinta-laatu suhteella noita 50-60e pokseja,koska niinku aikasemmin jo monessa topic:issa todettu pelkät liittimet maksaa liki tuon hinnan.

Poissa V2T

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 325
  • Against Greenpeace with D24/D5252T/D4192T3
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #24 : 16.04.2012, 09:45:49 »
Sen verran pakko selventää asiaa ennen ku joku siihen takertuu.Tarkotin tuolla hinta-laatu suhteella noita 50-60e pokseja,koska niinku aikasemmin jo monessa topic:issa todettu pelkät liittimet maksaa liki tuon hinnan.

Juu sehän siinä juuri onkin, kun liittimet oman muistin mukaan maksoivat noin 30 - 40 euroa, ja jos vielä paketissa saa tuon näköisen boxin missä komponentit sijaitsevat niin on kyllä rahansa väärtti...


Olisi vaan kiinnostavaa nähdä onko siellä juurikin kaikki diodit sekä minkäverran vastuksia löytyy, jotta voi verrata muualta saatuihin arvoihin  :) mutta ehkäpä tuollaisen ostais tässä kesän aikana...


Noihin voi varmasti vielä itse kuitenkin kyhätä erillisen katkaisimen jotta saisi sen vielä erikseen päälle silloin kun haluaa (kun itse ajaa) eikä silloin kun sitä ei tarvita (kun emäntä ajaa)

Epävirallinen EVRY-mies 
--> 850 TDI -96
ex:  V40 -03 1.9D HP, 244DL B200F, V70 TDI -2000- "Nelisilmä", 944 D24TiC, 244 GLE B19E

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2910
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #25 : 16.04.2012, 18:13:10 »
Noita hintoja kun katsoo niin ihmettelee miksei veisi saman tien softattavaksi ihan oikeasti...
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

donnari

  • Vieras
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #26 : 16.04.2012, 18:37:01 »
No jos jostain saa softan 50-60e niin varmaan jokainen käyttäski.Mun mielestä hyvä ensiapu,sitten ku kaikki muutokset tehty niin ilman muuta softa.Ei vaan mitään järkeä käyttää joka muutoksen jälkeen erikseen,koska ainakin s80 99- joutuu piirin irrottaan ja aika rajallinen määrä monestikko pystyy lämmittään ennen ku menee boxi vaihtoon.
Softa kuitenki maksaa yleensä n.500e ylöspäin...en sitten tiedä mitä isolla kirkolla?

Poissa ÄRRRÄ

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 905
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #27 : 16.04.2012, 18:44:03 »
No jos jostain saa softan 50-60e niin varmaan jokainen käyttäski.Mun mielestä hyvä ensiapu,sitten ku kaikki muutokset tehty niin ilman muuta softa.Ei vaan mitään järkeä käyttää joka muutoksen jälkeen erikseen,koska ainakin s80 99- joutuu piirin irrottaan ja aika rajallinen määrä monestikko pystyy lämmittään ennen ku menee boxi vaihtoon.
Softa kuitenki maksaa yleensä n.500e ylöspäin...en sitten tiedä mitä isolla kirkolla?

Eipä taida juur sen halvempaa olla missään.
S212 220 CDI

F20 116D

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2910
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #28 : 16.04.2012, 20:15:17 »
Toi on totta jos muutoksia tulee enemmänkin. Lähinnä meinasin tuolla kommentilla "perus"lastuttajaa joka ei suurempia muutoksia tee. Mun mielestä silloin ei kannata 2-300e laittaa kun sadalla tai kahella lisää saa jo kunnon ohjelman mikä varmasti toimii oikein.
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1598
  • Tampere - Pori
Vs: 2,5 tdi plug in boxit
« Vastaus #29 : 17.04.2012, 13:50:07 »
Mulla kun oli aikoinaan tuollanen V70 tdi niin evryn laitoin kytkimen taakse ja se kytkeytyi vasta kun painoi kaasun pohjaan! Eli siis kytkin oli yhdistettynä kaasupolkimeen. Saa laittaa reilusti syöttöä pesään ja ei ole ongelmia käynnistyksen kanssa eikä myöskään kulutusmittari valehdellut kuin kaasu pohjassa  ;) Evry oli säädetty siten, että kun tyhjäkäynnillä painoi kytkimen päälle niin kierrokset nousi 2000rpm:ään, ilman kytkintä ei siis voinut käyttää! Tuohon tietty oli yhdistetty ahtomodi, mikä oli kokoajan päällä riippumatta evryn kytkeytymisestä, hienosti toimi paketti ja tuli joskus vanhan foorumin aikaan testattua Gtech:llä 0-100, mutta sitä en muista tarkaan oliskos ollut 7s + risat! Jäi MV6 Omegat sun muut kattelemaan Vogan perävaloja useasti   8)
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

 

Autoracing  KL-varaosat