Samppasport  Futurez

740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma

  • 14 Vastauksia
  • 3738 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« : 10.09.2018, 08:51:17 »
Eli ongelmana 740 vm.89 200ET koneella. Kylmänä käynnistyy surkean huonosti, parhaillaan (huonoimmillaan) saa vartti tunnin sahailla käyntiin.

Tähän on siis vaihdettu ft kone, edellinen omistaja ei viitsinyt vaihtaa et koneesta kantta joten tässä ei ole sitä kannen perimmäisintä lämpöanturia käytössä. Voisiko joku kertoa mikä sen todellinen tarkoitus on, vaikuttaako se kylmäkäynnistykseen? Onko siis järkevää vaihdella kansi paremman käynnistyvyyden toivossa?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« Vastaus #1 : 10.09.2018, 10:54:43 »
Niin edelleen motronic vai lh-jet? Motronic tarvitsee lämpöaikakytkimen joka on vissiinkin juuri se puuttuva anturi ja se ohjaa kylmäkäynnistyssuutinta. Kai sen voi lisätä tuohonkin koneeseen jonnekkin?

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« Vastaus #2 : 10.09.2018, 11:07:25 »
Niin edelleen motronic vai lh-jet? Motronic tarvitsee lämpöaikakytkimen joka on vissiinkin juuri se puuttuva anturi ja se ohjaa kylmäkäynnistyssuutinta. Kai sen voi lisätä tuohonkin koneeseen jonnekkin?

Joo siis edelleen motronic. Kehtaisikohan kanteen tehä reijän ja jengan paikallaan..  :idiot2: Toimiikohan samalla vastusarvolla lämpötila-anturin kanssa? Eli kehtaisko siltä ryöstää singnaalin lämpöaika kytkimelle?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 477
Vs: 740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« Vastaus #3 : 10.09.2018, 16:07:36 »
Joo siis edelleen motronic. Kehtaisikohan kanteen tehä reijän ja jengan paikallaan..  :idiot2: Toimiikohan samalla vastusarvolla lämpötila-anturin kanssa? Eli kehtaisko siltä ryöstää singnaalin lämpöaika kytkimelle?
Ei toimi.
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« Vastaus #4 : 10.09.2018, 16:52:59 »
Ei toimi.

Selvä, eli ei varmaan jää muuta vaihtoehtoa kun tehdä kanteen kierre taikka vaihtaa kansi.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Kankikari

  • Vieras
Vs: 740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« Vastaus #5 : 10.09.2018, 17:01:59 »
Siinä kannessa kaiken järjen mukaan on ruiskun lämpöanturi 3 ja 4 sylinterin välissä imusarjan alla. Sen anturin tilalle motronic anturi. Kierre on sama anturi on samannäkönen mutta toiminta erilaista.

Oot kirjoittanu et kone on ft. Siinä on anturinpaikka valmiina. Ehkä oot johdonkin siihen tuikannu kii.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2018, 17:04:19 kirjoittanut Kankikari »

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« Vastaus #6 : 10.09.2018, 17:15:14 »
Siinä kannessa kaiken järjen mukaan on ruiskun lämpöanturi 3 ja 4 sylinterin välissä imusarjan alla. Sen anturin tilalle motronic anturi. Kierre on sama anturi on samannäkönen mutta toiminta erilaista.

Oot kirjoittanu et kone on ft. Siinä on anturinpaikka valmiina. Ehkä oot johdonkin siihen tuikannu kii.

Faq puolelta luettuna ruiskun lämpötila anturi ois motronicissa ja lh:ssa samanlaisia tai ainakin vastusarvot on samat. Puhun tässä siitä kolmannesta lämpötila anturista eli ensin on mittariston sitten ruiskun ja viimeiseksi se lämpöaika kytkin ja tämä viimeisin anturi ei ole paikallaan vaikka sen siellä kuuluisi olla, mutta kun ft koneessa sille ei ole paikkaa ja tässä on sen koneen kansi nii tässäkään ei ole sille paikkaa. Joten pohdiskelin vain että olisiko se mahdollisesti syyllinen tähän huonoon käynnistyvyyteen ja ymmärtääkseni oikein edelliset tekstit niin näin myös on.

Eli ei kait tässä kannata laittaa lämpöaika kytkintä lämpötila anturin paikalle.
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Kankikari

  • Vieras
Vs: 740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« Vastaus #7 : 10.09.2018, 17:22:11 »
Onkos siä tyhjä kohta jossa proppu ja kierre ehkä valmiina. Saattaa olla.

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5849
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« Vastaus #8 : 10.09.2018, 17:31:39 »
Mitäs jos mittarin lämpöanturin laittais vesiletkuun siihen sopivalla liittimellä ja motronic kytkimen sen tilalle kanteen?

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« Vastaus #9 : 10.09.2018, 19:34:42 »
Onkos siä tyhjä kohta jossa proppu ja kierre ehkä valmiina. Saattaa olla.

Tässä ei valitettavasti ole :-\

Mitäs jos mittarin lämpöanturin laittais vesiletkuun siihen sopivalla liittimellä ja motronic kytkimen sen tilalle kanteen?

Tätä en olekkaan tullu ajatelleeksi, eli oiskos niissä sama kierre?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« Vastaus #10 : 10.09.2018, 21:19:56 »
Se kytkin toimi mulla vuosia ihan vaan klemmarilla kiinnitettynä siihen lämppärin vesiletkulähtöön ja liitin kylkeen. Se tosiaan ohjaa vain starttisuutinta, ja funktio on 1/0, se ei ole siis anturi vaan se on oikeasti kytkin. Huom: kytkimen runko täytyy maadoittaa, muuten ei toimi. Ja mun auto ei alle +15 lähtenyt ensiyrityksellä käymään ilman tuota anturia. +5 oli jo koko lailla mahdottomuus saada käyntiin.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« Vastaus #11 : 11.09.2018, 07:40:44 »
Se kytkin toimi mulla vuosia ihan vaan klemmarilla kiinnitettynä siihen lämppärin vesiletkulähtöön ja liitin kylkeen. Se tosiaan ohjaa vain starttisuutinta, ja funktio on 1/0, se ei ole siis anturi vaan se on oikeasti kytkin. Huom: kytkimen runko täytyy maadoittaa, muuten ei toimi. Ja mun auto ei alle +15 lähtenyt ensiyrityksellä käymään ilman tuota anturia. +5 oli jo koko lailla mahdottomuus saada käyntiin.

Aamu lämpötilat kun täällä on jo lähellä kymmentä astetta niin saa oikeesti sahailla pienen ikuisuuden. Eli jos laittaisi anturin liittimeen kiinni ja maadottaisi sen niin kuuluisi pelata jo paljon paremmin?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« Vastaus #12 : 11.09.2018, 09:59:58 »
Aamu lämpötilat kun täällä on jo lähellä kymmentä astetta niin saa oikeesti sahailla pienen ikuisuuden. Eli jos laittaisi anturin liittimeen kiinni ja maadottaisi sen niin kuuluisi pelata jo paljon paremmin?
Todennäkösesti toimii ihan hyvin sillai, jos saat sen edes lähelle kantta...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa miro678

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 359
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« Vastaus #13 : 14.09.2018, 08:45:50 »
Edelleen ongelma jatkuu.

Tein telineen anturille ja laitoin sen imusarjan pulttiin kiinni, sekä kokeilin yleismittarilla että maadotus on kunnossa. Aamulla 15min sahailun jälkeen käyntiin..  :idiot2:

Mitäs tälle nyt enää keksis?
Yhden vian kun korjaa tulee kaksi lisää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 B200ET kylmäkäynnistys ongelma
« Vastaus #14 : 14.09.2018, 14:56:08 »
Starttisuutin ei saa siis sähköä. On aavistuksen hanurissa paikassa mittailla, mikä siinä on pielessä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo