Samppasport  Futurez

Sähkövika(?) joka vaikuttaa turbon siipiin ja käyntiin S80 D5

  • 31 Vastauksia
  • 9592 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Joo tuo selittää että meno halut loppuu 3 tonnin jälkeen, mutta että myös terävämpi kiihdytys nykäisi aika pahasti. Lisäksi turbon sakkauksesta kuului sisälle ääni tosi voimakkaasti kun hölläsi kaasua.

Joo ja jos tanko meinaa karata irti, niin sitä vähän jos lämmittää ja kääntää toisin päin, niin pysyy eikä muuten tipahda enää. Siten päin siis kääntö, että edelleen säätömoottorin päässä se pää mikä kuuluukin ja tangolle oleva pää myös edelleen siellä. Toiselta kyljeltä vaan sisään. :)
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12516
SAH:lla ollut jonoa ja vasta soitti minun tarjouksen takia. Vanha oli epäilys mekaanikolla että menee rahat hukkaan. Toisaalta toimiipa nyt sitten ne helkkarin läpät eikä vuoda öljyä.

Edit: Kävin auton hakemassa. Kysyin että miten päätyivät diagnoosiin että läpät. Olivat tutkineet turbon sekä sen ohjaukset ja se ok. Läppien mekanismi oli ollut niin horo että sieltä oli pukannut kaasuttaessa ilmaa pihalle. Nyt ainakin autosta jäi se vihellys pois mikä ennen korjausta oli. Tuo vihellys oli oikeasti aika kova. Lisäksi puhdistivat imusarjan niin tuntuu että vetääkin paremmin kun 200tkm paskat poissa.
« Viimeksi muokattu: 26.09.2018, 14:25:51 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12516
Auto muuten toimii, MUTTA tyhjäkäynnille jäänyt / ilmestynyt tosi epätasainen käynti. Vaihde jos on P asennossa niin tyhjäkäynti on todella pätkivää. Auton sisälle sen tuntee todella hyvin. Vaihteen jos vetää päälle tai antaa kierroksia niin heti loppuu. Tiedä sitten onko joku uusi oire joka vain just nyt sattui tulemaan samaan aikaan.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Tekeekö vain kuumana tuota ja huojuuko kone / käy neljällä?
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12516
Tekeekö vain kuumana tuota ja huojuuko kone / käy neljällä?
Kuumana tekee. Eilen taas illalla kun kävin salilla toimi kuin unelma. Eli ei ole jatkuva vika edes kuumana. Kone ei silmiin nähden huoju. Sisälle tuntuu ihan kuin tärähtäisi kone, tuntuu kuin aina silloin tällöin jäisi yks pytty syttymättä. Vähänkin antaa kaasua niin loppuu. Myös jos laittaa vaihteen silmään niin ei enää tunne sitä. Omaan korvaan kone kuulosti ulkoakin vähän erikoiselta, mutta videolta kun kuuntelin jälkikäteen niin en samaa huomannu. Ehdin laittaa eilen Atoylle mailia, mutta kun vika ei ole jatkuvaa niin tulee hintoihin viedä vian etsintään.

edit: piti laittaa youtubeen pätkä. Aika paljon kone heiluu tuossa kun tietokoneella katsoi ja ehkä omaan korvaan kuulosti aina tyyliin sekunnin välein oudolta.
https://www.youtube.com/watch?v=PLe6LnLVyfs
« Viimeksi muokattu: 30.09.2018, 11:32:33 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Läppäremontissa jäänyt suuttimen liitin löysälle tai väsynyt liittimen kontakti oireilee.

Tai sitten softalla korjattava röhkimis-ongelma. Huojuisi kyllä kuumana selvästi enemmän ja tuntuisi sisälläkin. Voi ehkä jättää laskuista pois tässä vaiheessa. Ei tosin ole kallis päivitys vaikka kokeilisikin.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12516
Läppäremontissa jäänyt suuttimen liitin löysälle tai väsynyt liittimen kontakti oireilee.

Tai sitten softalla korjattava röhkimis-ongelma. Huojuisi kyllä kuumana selvästi enemmän ja tuntuisi sisälläkin. Voi ehkä jättää laskuista pois tässä vaiheessa. Ei tosin ole kallis päivitys vaikka kokeilisikin.
Veikkaan itsekkin jotain liitin ongelmaa. La iltana ja sunnuntaina ajelin ilman mitään ongelmia. Lauantaina kun tuota esiintyi olin ajellut mukulakivikadulla keskustassa. Jos/kun Atoy vastaa niin sanon ettei vielä varata aikaa ennen kuin tiedän miten saan toistumaan. Voisi melkein katsoa liittimet. Oli mekaanikko onnistunut laittamaan akun kannen ihan väärin. Itsellä sen verta iso akku ettei mahdu kiinni, mutta oli kuitenkin onnistunut hajoitamaan yhden kiinnikkeen.

Mutta sen voi sanoa että läpät vaihtamalla korjautui turbon sakkaus äänet ja nykimiset kiihdytyksessä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12516
Nyt voipi sanoa ettei läpät vaikuttanu mitään. Vika otti ja palasi >:(
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
Onko ahtimen servon sisälle kukaan asiantuntija kurkannut?
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12516
Onko ahtimen servon sisälle kukaan asiantuntija kurkannut?
En satavarmasti tiedä, mutta turbohuolto sanoi että turbon siivet liikkuvat ok ja myös se säädin toimii. En usko että ovat avanneet itse sitä säädintä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa jp_olli

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1119
No voin olla vapaaehtoinen tutkimaan sen.  :D

Samalla kun tarkastaa / korjaa elektroniikan, vaihtaa uuden moottorin ja matoruuvin.
Ohjainlaitteiden, mittaristojen, jne. korjaukset
Performance by Sercap.fi optimoinnit
044-0760422
www.sercap.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12516
No voin olla vapaaehtoinen tutkimaan sen.  :D

Samalla kun tarkastaa / korjaa elektroniikan, vaihtaa uuden moottorin ja matoruuvin.
Sain yhteyden korjaamolle, ottavat torstaina työnalle. Nyt kuulosti että vian etsinnästä ei tarvise maksaa :). Jos ei tule kuntoon niin olen sitten yhteydessä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Juu ei nuo ongelmat läpistä johdu, sen jo kirjoitinkin aiemmin. Jotain muuta, mutta tutkikoon nyt kun ammattimaiselta touhulta näyttää olevan  :D  Anna Ollin tutkia ja vaihtaa osat säätimeen kun kuitenkin nekin jossain kohtaa menee eli vaikka nyt ei vika korjaantuisikaan niin eipä tule noista myöhemmin ongelmia.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12516
Juu ei nuo ongelmat läpistä johdu, sen jo kirjoitinkin aiemmin. Jotain muuta, mutta tutkikoon nyt kun ammattimaiselta touhulta näyttää olevan  :D  Anna Ollin tutkia ja vaihtaa osat säätimeen kun kuitenkin nekin jossain kohtaa menee eli vaikka nyt ei vika korjaantuisikaan niin eipä tule noista myöhemmin ongelmia.
Mutta kyllä se läppien vaihto vaikutti autoon. Paikaltaan lähtee kummasti paremmin, siis kun oli reilun viikon kunnossa :D
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12516
Eilen pääsin omaan autoon ajan kanssa Vidalla tutkimaan. Oli kaikenlaista vikakoodia autossa :D. Mutta liian suuresta ahtopaineesta löytyi vikakoodi, joka varmaan johtuu tästä viasta. Mutta sen voi sanoa että läppien vaihdon jälkeen ei enää ole happianturin vikakoodia. Eniten ärsytti korjaamon tiskillä olleen asenne. Sanoin vikakoodista niin sanoi että todennäköisesti ahdin jumissa tai säädin rikki. Siihen totesin että turbo huolto todennu molemmat ehjäksi niin sanoi vain etteivät voi muiden tutkimuksien pohjalta tehdä mitään.

Edit: näköjään hyvä etteivät uskoneet turbo huoltoa, tuomio oli että turbossa on akselissa väljää sekä myös se vivusto vähän takkuaa.

Edit2: tämän vian alussa kun käytin garretin turbo huollossa niin suoraan vivustosta olivat testanneet että säätö toimii ilman jumitteluja niin kuin pitääkin. Nyt huolto oli testerillä testanneet niin takkuaa, eli voisiko tuosta päätellä että se helkkarin servo moottori joka säätä, takkuaa  ???. Se ei ole onneks kallis varuiks vaihtaa.
« Viimeksi muokattu: 11.10.2018, 11:16:41 kirjoittanut Ribbe »
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

 

Autoracing  KL-varaosat