Futurez  Proturbo

740:n jarrut?

  • 1 Vastauksia
  • 11680 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3252
  • Boxy, but good
740:n jarrut?
« : 15.12.2010, 13:24:44 »

http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/Brakes.htm#BrakePadIdentification



kyseessä siis 740 td -87.

eli renkaan kun irroitin apparin puolelta niin paloissa on kaksi korvaa joissa tapit ja samanlaiset sain motonetistä kun halvimmat palat otin kun vaihtoehtoja oli. eli bendix kyseessä kai? yks malli on jousilla ja toinen yhdellä korvalla?

huomasin vaan että levy oli ihan loppu joten nekin pitää vaihtaa. mistäs levyn merkin näkee vai näkeekö? tosin malli kädessä varmaan saa oikean. huomasin vaan just et levyjä on kahta eri mallia, ois voinu mitata enneku laitto kasaan taas.
eli onko minulla tuo 287mm kun on tod.näk.bendix palat

740/760 84--87 Eteen Ø262mm JÄÄHD 14"/yleisempi (Gir). . .  22-5085    43.90 ???
740/760 84--87 Eteen Ø287mm JÄÄHD 15" (Ben). . . . . . . .  22-5086    49.45 ???

jos palat ja levyt vaihtaa niin jos laahaaminen loppuisi :-\

hitto ku työt haittaa volvon ruuvaamista

Useaan kertaan olen tämän linkin tänne foorumille heittänyt ja heitän siis nytkin.

http://www.brickboard.com/FAQ/700-900/Brakes.htm#BrakePadIdentification

Sitä paitsi tossa Motonetin listassa 14" tarkoittaa niitä alkupään seiskasatkuja jossa oli vakiona 14" renkaat kun taas myöhemmin rengaskoko vaihtui 15":aan.

Levyjä ei voi ostaa merkin mukaan vaan siinä ratkaisee halkaisija

eli sain vaihdettua jarrulevyt/palat eteen. itsellä on -87 740 mutta tod.näk. vuoden loppupuolella joka volvolla luetaan -88 joten minulla on nuo 287mm -88-> jarrut eikä 287mm <- -87 jarrut jotka luulin. varaosa-liikkeissä muuten antavat sitten bendixin levyt jos on bendixin palat koska luetteloissa puhutaan bendix-jarruista tai girling-jarruista. eli palojen mukaan antavat levyt. näin kolmessa eri liikkeessä

Tuossa mun autossa edessä nyt girlingin 2 x 40mm satulat ja 262,5mm levyt. Ajattelin vaihtaa isommat 287mm levyt ja niille sopivat satulat ja tukiraudat.

Voinko käyttää ABSeilla olleesta autosta otettuja satuloita? Vai käykö peräti vanhat satulat? Mikä nuissa ylipäänsä erottaa tuon satulan käymisen, pelkkä tukirauta? Pitäisi kuitenkin olla 2 mäntäiset kun tulee 2 jarruletkua / puoli?
En voi käyttää ABS autosta satuloita koska ne ovat aina (?) yksiletkuiset, ellen tulppaa toisia lähtöjä.  ???

Tuossa esimerkissä riittää kun ostan 286mm levyt ja 286mm levyille sopivat tukiraudat, vanhat satulat käyvät, luultavasti myös bendix jarrujen tukiraudat käy (ei varmistettu)

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 740:n jarrut?
« Vastaus #1 : 06.11.2013, 21:22:22 »
Siis... (etujarrut)
Ainakin Bendiksissä muuttuu levyn tyyppi joskus ~87-88. Ne ei käy keskenään, koska vanhemmassa etupyörän laakerointi on osa levyä, toisin kuin uudemmissa. (Sama voi koskea myös Girlinkiä(tästä ei ole kokemusta))

Jos vaihdat Bendiksin Girlinkiin tai toisin päin, niin joudut vaihtamaan kaikki jarruosat mitkä etutolpasta saa irti, paitsi pölysuojaa.

(Kirlinki):ABS on yhdellä letkulla ja ABSiton kahdella. Pendiksistä ei kokemusta.
Nyt voin puhua paskaa, koska en ole tätä tarkistanut, mutta voisi olettaa, että ABSitonta pääsylinteriä ei saa toimimaan ABSillisessa työsylinterissä tai toisinpäin.

ABSittomassa ja ABSillisessa pölysuojassa ainoa ero on se ABS-anturin reikä.(Kuten myös siinä etutolpassa)

Takajarrut:
Niitä on 36, 38 ja 40mm männällä ja käyvät keskenään. Pääsylinterin funktiota näihin tuskin on. (omaan 38mm vaihdoin 40mm, ja en huomannut mitään eroa. Ainoastaan jarruttaa paremmin.)
« Viimeksi muokattu: 06.11.2013, 21:33:16 kirjoittanut järviin »

 

Autoracing  KL-varaosat