Minulla on tuo 1.6 Drive vm.2010, josta on dpf tyhjennetty ja eolys ja egr softattu pois samalla, kun laitettiin 140hv 310Nm ohjelma. Ajelen noin 70% maantiellä ja loput taajamassa. Todellinen kulutus on noin 4,9-5,2 kun olen sitä jo pitkään tilastoinut. Tietokone antaa keskikulutukseksi 4,0-4,3 eli liian vähän. Renkaat on 205/60-16 kokoa kesällä ja talvella.
Itse vaihdan tähän öljyt 10 tkm välein, eikä vielä mitään ole hajonnut. Vaihtakoon kukin öljyt miten haluaa, mutta en ymmärrä pitkiä vaihtovälejä, jos aikoo autoa pidempään pitää. Autolla on nyt menty 180tkm ja 100tkm kohdalla tehtiin nuo softa yms muutokset.
Turbon öljyputkiin on käsittääkseni tehty näihin muutossarja, missä se sihtiongelma korjaantuu. Myös ulkoisesti vuotavat suuttimet voivat kuulemma aiheuttaa karstoittumista, ellei tiivisteitä vaihdeta. Menee vissiin seokset pieleen kun vuotaa tai jotain...
Tuota uudempaa 8v konetta harkitsin joskus, mutta siitä ei saanut softalla juuri lisäjerkkua ja vakiona nämä on todella kesyjä kiihtymään. Tuo 140hv ohjelma on huomattava ja tekee autosta paljon mukavamman ajaa. 148hv Stage 2 ohjelmaakin minun autoon kokeiltiin, mutta sillä savutusarvo nousi yli kaksinkertaiseksi, niin laitettiin sitten tuo stage 1 ja 140hv.