Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.

  • 356 Vastauksia
  • 98004 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mande44

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #195 : 29.12.2018, 22:24:38 »

Ja mega nyt on aika helppo saada ohjaamaan sytkää. Siihen ei tarvita kuin:
-itse boxi
-kampiakselin asentoanturi
-hukkakipinäpuola, jossa pääteasteet valmiina
-Johtosarja
-Map anturi, joka on boxissa


Lisätään tähän vielä tps, imuilman ja moottorin lämpötila anturit + luonnollisesti suuttimet niin siinähän se on. Ja tämä vain toteamus! =)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #196 : 29.12.2018, 22:39:23 »
No eikö sen megan kierrostiedon olisi saanut 300hv koneelle, jopa Volvon pystymallisesta hall-virranjakajasta niin ei tarvitsisi edes VR-muunninpiiriä. Noille tehoille olisi mennyt ihan hyvin F-koneen imusarja tai vapari K-jet sarja joka virtaa paremmin. Siihen tarvitsee vain lisätä suuttimen paikat hitsattavilla holkeilla. Ei tps ole myöskään välttämätön kun rikastukset saa toimimaan tietääkseni MAP-pohjaltakin.

Poissa Juho_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1070
  • vapari
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #197 : 30.12.2018, 10:22:07 »
Erilliset läppärungot on melkosen hintava ratkaisu. Tai jos budjettiratkaisua (moottoripyörän läppärungot) aikoo, niin vaativat paljon modailua. :D
Ja tuottavat mahdollisia lisäongelmia aika herkästi. :buck2:

Paras on kun käyttää yksittäistä läppärunkoa plenumin päässä.
Kai se ahdetussakin koneessa tuo reippaasti kierrosherkkyyttä erillisillä läppärungoilla, mut asia erikseen onko vaivan arvoista.
Instagram | YouTube
Volvo 960 -91 | B6304S+ZF 260Z
Volvo V40 -00 | B4204T5+M56 - 1.7bar TD04HL-18T

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #198 : 30.12.2018, 13:32:27 »
Kai se ahdetussakin koneessa tuo reippaasti kierrosherkkyyttä erillisillä läppärungoilla, mut asia erikseen onko vaivan arvoista.

Toikin vähän kiikunkaakun, kaveri piirissä Skylle läppärungoilla (vakio) ja toinen yhdellä läpällä. Eipä niissä oikein eroa ole. Läpät pinta-alaltaa isommat kyllä...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #199 : 31.12.2018, 21:08:56 »
Lisätään tähän vielä tps, imuilman ja moottorin lämpötila anturit + luonnollisesti suuttimet niin siinähän se on. Ja tämä vain toteamus! =)

Shit, te ootte puhunut mut ympäri, nyt mä alan keräileen ruiskun osia...

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #200 : 31.12.2018, 21:19:16 »
Onko Bosch ev14 suuttimet sopivat volvon f-sarjan imusarjaan?

Poissa B204FT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #201 : 31.12.2018, 21:35:35 »
Shh shh, ei saa nyt moittia. Jj:tä kuitenkin monen sivun verran mollattiin ja vittuiltiin hänel.

Parempi nyt jj että keskityt niihi kaasareihin etkä mieti ruiskusysteemejä 8)

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #202 : 31.12.2018, 21:39:18 »
Eiköhän lopeteta heti alkuunsa tämä vääntö ! Toisen foorumin asiat ei kuulu tähän !
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa pete881

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 549
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #203 : 31.12.2018, 21:54:42 »
Onko Bosch ev14 suuttimet sopivat volvon f-sarjan imusarjaan?

Näitähän on monen mittasia käsittääkseni, mutta jatkoholkkeja saatavilla hyvin ja halvalla. Finjectorin sivuilta katselemaan. 63mm o-rengasväli vakiosuuttimessa muistaakseni, eli ne pisimmät. Itellä lyhyimmät suuttimet jatkoholkeilla. Oli myös vakioimusarjassa kiinni joku vuosi sitten. Finjectorin sivuilta löytyy hyvä suutinlaskuri.

Ainut oikea ratkaisu tehä kerralla ruiskuksi ja hakea voimaa vähän enemmän. 300hv vinokoneita maailma pullollaan.

Poissa viri-viri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #204 : 31.12.2018, 23:06:22 »
Ainut oikea ratkaisu tehä kerralla ruiskuksi ja hakea voimaa vähän enemmän. 300hv vinokoneita maailma pullollaan.
Itse olen ihan toista mieltä, rakenna se kaasariturbon kunnialla loppuun, ei kuitenkaan mitään puolitien ratkaisuja. Kansi kuitenkin tehty ihan alusta loppuun ja nyt sen kylkeen sunnitellaan jotain äffäläisen imusarjaa pullonkaulaksi...

Pysy vaan viimeisessä suunnitelmassa, alkaa taas tässä topicissa se suunnittelumopon keula olemaan taivasta päin.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #205 : 31.12.2018, 23:12:20 »
Se 300hv mosa on senverta mopo volvon korissa että tähtää nyt samoilla lämpimilllä sinne 400hv jos ahdin nippanappa piisais (pakopuoli melko ahdas)..
Samalla kerta mega sytkii jo kipinät niin pistät vaan suihkut niin siinähä se on koko ruisku valmiina  ::)
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #206 : 01.01.2019, 04:45:56 »
Joo, kun sain bannit tonne toiselle foorumille, kun mun suunnitelmille vittuiltiin ja alettiin jopa epäillä että olisin jonku vieraan ihmisen autosta ottanu kuvia ja väittäny sitä omakseni, vähemmästäkin palaa käämi.

Tuli sitten avauduttua siellä vähän karskisti.

Mutta täällä en tee sitä virhettä. Mutta ruiskun laitan kuitenkin ja nostan tehotavoitteen sinne 400 heposeen, mä luulen että hyvällä kannella ja nokalla se tulee 1.5bar paineilla. Tuossa gt3582:ssa on tosiaan vähän pieni pakopesä, mutta niin se kauppias väitti että helposti irtoaa 500 heppaa, kun sitä häneltä kysyin, kyseessä siis ahtoja.com, kai ne siellä turboista jotakin tietää, oli se ainakin tasapainotettu, kun siiven mutterin yhdestä sivusta puuttui metallia...

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #207 : 01.01.2019, 10:49:32 »
Mun ilmeisesti kannattaa ostaa f-sarjan imusarja, mitä kattelin tuolla viritys-osiossa sitä virilappuja topickia, niin siellä oli monta 550hv konetta, jotka käytti vakiio imusarjaa, sen verran sitä voi parantaa että laittaa vähän isomman kaasuläpän, vaikka vakiollakin varmaan menee.

Onko vakio kaasuläppä muuten minkä kokoinen?

Enhän mä paljoa muuta tarvikkaan, kun tuon imusarjan, bensakiskon, suihkun, tarviiko tps-anturin, imuilman lämmön ja moottorin lämmön ja tietenkin sen major probleman eli johtosarjan. Mulla on kyllä siihen ässä hihassa, nimittäin insinööri-isoveljeni, joka osaa kolvata kunnolla, ja korjaa itte kaikki kodinkoneetkin. Jos hälle antaisi johtosarjan-alun, eli sen 3m huikosen, jossa on ms2 liitin päässä ja sähkökaavion, niin voisin saada työn määrästä riippuen joko yhdellä tai kahdella laatikolla kaljaa tuon johtosarjan. Ääritapauksessa, kun se on aika monimutkainen voisi heittää vielä pari jallupulloa, niin olis mulla johtosarja ja isoveljellä puolen vuoden viinat.

Ai niin, tottakai bensanpaineensäätimen tarvin, senkin voinee ottaa vakiosta tai ostaa semmoisen mittarillisen, kun suuttimet laitan heti kerralla sopivan kokoiset, eli jotkut 800cc -suuttimet täytyy hankkia.

Melkein tekis mieli ajella viinalla, mutta nyt kun tää on bensakoneeksi lähdetty tekemään niin tehdään sitten ns. 98-mylly.

Löytyykö muuten mistään jotain baseline-karttoja, joilla koneen saisi käymään, sekä sytytykselle että suihkuille. Niin Megasquirtissa ei vissiin ollut käytössä lambda-anturia, vai oliko. Mutta pitäähän se laajuri laittaa säätöjä varten.

Mulla on kyllä tuossa jonkun tekemä päättötyö, tai itse asiassa kaksikin megasquirtin asennusta, toisessa on jopa ihan Volvo 240:nen ja kaasarikoneella, joten siinä on mulle tavallaan manuaali miten edetä.

Tällä hetkellä mulla on suurimpana huolenaiheena tuo johtosarja, ja sitten se kampiakselin asentotunnistus. Telineen kiinnitys pitää hoitaa pienemmillä pulteilla, kuin se originaalisti on. Noin niin ku muuten on hyvä että asentotunnistus on vauhtipyörässä, ei tarvi mitään peltisiä triggeripyöriä ja niille omatekoisia kiinnikkeitä värkätä, niin jos tekee niin siinä on oikea ongelmien pesäke, mitä oon nettiä selannut.

Miten olette muuten hoitaneet hukkiksen jäähdytyksen, kun mulla on vesijäähdytteinen hukkis, tosin en tiedä käytänkö sitä, nimittäin jos vettä pääsee vuotamaan kalvon väärälle puolelle, se voi jumittaa kiinni, saakohan ms2:seen jo boost cutia, se pitänee asettaa johonkin 1.5bariin. Vaikkakin mulla on boxissa 4bar map anturi, niin voi ajaa muillakin kuin ajoviimapaineilla, sitten joskus kun laittaa kestävämpiä sisuskaluja.
Itse ahtopaineen säädän varmaan johonkin 1.4bariin ja sitten katotaan, paljonko saa tehoa, kun on hyvä kansi ja nokka. Ja turbossa ainakin iso kompura, pakopesä voi ahistaa jo noilla paineilla, mutta onneksi mulla on jo valmiina pakopainemittari, siitä on hyvä lukea paljonko kärsii ahtoja laittaa.

Ei sen pitäisi 8.2cr staattisella ainakaan nakuttamaan päästä, kun se on kunnolla säädetty. Ja ei passaa paljon ajella ennen ku pääsee dynoon säätämään autoa, pitää vielä löytää joku hyvä ja halpa säätäjä Oulun seudulta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #208 : 01.01.2019, 11:46:36 »
Mikäs vaihdelaatikko tähän tulee?

Poissa Jopas_Jotakin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 717
  • www.vrcf.fi
Vs: Vanhan mallin Volvo 244, b21at, projekti alkaa.
« Vastaus #209 : 01.01.2019, 11:52:55 »
Tekis mieli ostaa bemarin 37ds aski, millähän sen vaan saisi sopimaan vinokoneen perään.
m90 olis yks vaihtoehto. Mielessä on kyllä käynyt että jos laittais sisäänajon ja säädön ajaksi vaan m45sen, pitäis vaan sanoa dynomiehelle, että elä käytä kolmosta...  ::) :idiot2:

 

KL-varaosat  Race.fi