"Pieni" sivuprojekti taas syntyi sairaassa mielessä, eli sotkea säälittä uutta, sekä vanhaa ja aivan eri automalleja keskenään.
Pääasiallista projektia ei tästä tule ainakaan vielä, koska tuolla on kaksi keskeneräistä muutakin isomman luokan projektia seinän toisellapuolen, niin tässä joutuu menemään budjetti/ylijäämäosilla ja mielummin aikaa säästävillä bolt-on ratkaisuilla.
Joku oli alottanut tän korityöt aikoja sitten, purkanu ja hiekkapuhaltanu/hitsannut/maalannut pohjan kokonaan, mutta sitten työnnetty puun alle vuosiksi seisomaan, mistä se ostettiin vielä osienluovuttajaksi museoprojektiin, ennekun päätyi mulle.
4-ovista perhemallia en olis pelastanu, mut nää 2-oviset on senverran harvinaisempia ja IMO paljon paremman näkösiä, että ei voinut vastustaa omistushimoa.
Visio oli jo ennen kauppoja selvä, kun aikaa/kiinnostusta ei ole alkaa sitä hieromaan millään tapaa, niin koppa jää päällisinpuolin sellaseksi kun se on (madmax/roadkill henkiseksi), mut koneessa saisi olla rytyä ja alusta kunnossa.
Kesällä purin akselistot, puhallutin ja maalasin. Kasasin osat takaisin ylijäämävarastosta löytyneillä uretaanipuslilla, spaxin jäykkyys säädettävällä madallussarjalla, ja tietenkin uusilla jarruosilla.
Bensatankin putsasin ruosteista sitruunahapolla ja samalla modasin sen ruiskukäyttöön sopivaksi (paluulinja) ja hommasin kiina 044 pumpun. Etuvakaajan ja vetarit vaihoin samalla paksumpiin 2.6/3.0 versioihin.
Koppa olisi siis jotakuinkin tekniikkaa vaan vailla.


Altapäin ei samaksi autoksi välttämättä heti uskoisi:


Eilen tuli sitten haettua tekniikanluovuttaja: V70 T5

T5 RWD konversioon tarvittavia osia olis tarkotus alkaa haalimaan vähitellen.
B6 Öljypohja, 850 Vauhtipyörä, kytkin, m90, (Vakio)turbo+pakosarja, vakio bensakisko+suuttimet, Jne. Saa tarjota, jos sattuu löytymään.
Moottorinohjaus on vielä vähän kysymysmerkki. Kannattaako edes yrittää lähtä puukottamaan tota volvon omaa johtosarjaa ja koittaa saada se toimimaan, vai säästää sekin turha aika ja hommata suoraan joku valmis moottorinohjaus setti? Etenkään, kun tosta koneesta on jo myyty kalliita osia (kaasuläppä, imm ainakin)