Kohta 3v/60tkm takana 2007 V70, ja erittäin tyytyväinen olen autoon. Säästöä tulee, se on selvä (tai no, koskapa autolla voisi sanoa säästävänsä

). Biokaasun hinta alitti Gasumin asemilla talven aikana maakaasun hinnan, joten varmasti viimeisetkin säästäjät ovat päätyneet ilmastonsuojelijoiksi

. Gasumilla biokaasun hinta on noussut viime aikoina rajusti, jäteyhtiöiden asemilla biokaasu on huomattavasti halvempaa. Silti kaasuautoilu on huokeampaa kuin bensalla tai dieselillä ajaminen.
Pari juttua kannattaa huomioida. Nämä kakkoskoppaiset eivät ole mikään tehomyllyjä, n. 140 hepalla kuljetaan ihan siististi, mutta tämä on tehoiltaan vanhanaikainen, koska turbo puuttuu. Varsinkin peräkärrin kanssa tehottomuus tulee esiin, mutta perille on aina päässyt. Ajossa ei bensa><kaasun välillä huomaa mitään eroa. Kolmoskoppaisissa on turbomoottorit, eli ne liikkuu eri tavalla. Niiden kaasupuolen toiminnasta ei ole kokemuksia, sitä kannattaa kysyä tuosta forumin P3-osiosta, jos niistä on kiinnostunut.
Jos auto nykii, niin siinä on jotain vikaa, se on selvä. Ongelmat on kuitenkin korjattavissa, kuten tässä oli askelmoottorissa vuoto, tiivistesarjan vaihdolla nykiminen loppui. Muuten ei ole kaasupuolta tarvinnut huoltaa, mutta toki yli 10 v vanhassa autossa tiivisteet yms tarvitsevat huoltoa, joten sellaiseen kannattaa henkisesti varautua. Jos tulee vikoja, sitten ne korjataan

Askemoottorihuollon jälkeen kulutus laski 0,5kg/100km, kun kaasuvuodot loppuivat. Toinen, joka laski kulutusta saman verran oli jarruremontti. Edestä ja takaa löytyi laahaajat, ja niiden korjaus vaikutti luonnollisesti myös kulutukseen.
Kaasuautoille suositellaan lyhyempiä moottoriöljyn ja tulppien vaihtoväliä. Itse olen tehnyt perushuollot 10tkm välein. Tiheämpää vaihtoväliä suositellaan siksi, että kaasu palaisi kuumemmin kuin bensa, jolloin juurikin öljyt ja tulpat joutuvat kovemmalle rasitukselle. Tiedä häntä, tiheämmällä huoltovälillä petaan pidempää moottorin kesto. Nyt mittarissa 300 tkm, en ole löytänyt selkeää keskustelua siitä, kuinka pitkäikäisiä nämä kaasumoottorit ovat.