Elekma  Autoracing

XC70 lisävalojen asennus: kuinka löydän johtosarjan liittimestä herätinvirran

  • 7 Vastauksia
  • 2731 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jiipee63

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
XC70 2009, on irroitettavat valoyksiköt. kaksi "telttapinnaa" vetää pois, liitin irti ja lampun voi vaihtaa keittiön pöydällä. ajattelin laittaa lisävalosetin ( https://www.valostore.fi/tuote/led_lisavalo_purelux_pro_serie_9/, )mutta en keksi kuinka näppärästi saisin valoyksikön johtosarjan liittimestä katsottua missä pitkien valojen johdin. herätinvirta pitäisi ottaa ns. ryöstökytkennällä.
Pitääkö tuo kiinnitystuki laittaa harvakierteisellä ruuvilla ahtaaseen muovireikään kiinni vai saako sen pultilla johonki palkkiin kiinni? Kokemuksia asennuksesta tai noista valoista? Loistavia vaihtoehto voi ehdottaa


Poissa jonze

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2068
    • jonze_photos
Itse otin valon irti ja sit auto käyntiin ja mittaril kokeili mihin tuli ja mihin ei tullu virtaa. Sit pitkät päälle ja kokeili niistä mihin ei ekaks tullu virtaa että mihin nyt virta tulee. Näin löytyi oikea piuha mista ryöstin herätteen.
Volvo s40 D3 classic 2011
Bmw 118 m-sport 2013
Mersu clk 230 kompressor -98 avo
Insta @jonze_photos

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4113
Omassa V70 otin suoraan pitkän polttimon kannalle menevästä johdosta, mutta joutui tekemään takakoppaan pikkuisen reijän johdolle jonka tiivistin sikaflexillä.

Poissa Volvosteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
Itse ostin releen hall-anturilla. Sillä on helppo etsiä oikea johto eikä tarvii auton omia johtoja tuhota. Vähän arvokas releeksi mutta erittäin helppo asentaa valot tuon kanssa.

Eikä rupea can-väylä ihmettelemään että mistä on kyse  :D

https://www.lumise.fi/ajoneuvovalaistus/tuote/luminalights-lightswitch-pro-(xbb)-v4-kytkentarele-lisavaloille/3050120190/

Poissa suomipioneeri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Samainen xbb-rele käytössä täälläkin, oli kyllä hintansa väärti. Sai asennettua kätevästi piiloon putsarikotelon kylkeen umpion taakse. Toiminut nyt 2v ilman ongelmia.
Nykyinen.Volvo XC70 2005 D5 AWD aut.---Ex.Volvo S60 2005 2.5T Aut.---Ex.Volvo V70 2009 2,4D Aut. "Wanha Taxi"---Ex.Volvo S60 2000 2.4i Aut.

Poissa jiipee63

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Kiitos nopeista vastauksista. Eiköhän näillä ohjeilla pala muukin kuin pinna :-)

Poissa Volvosteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 92
Samainen xbb-rele käytössä täälläkin, oli kyllä hintansa väärti. Sai asennettua kätevästi piiloon putsarikotelon kylkeen umpion taakse. Toiminut nyt 2v ilman ongelmia.

Joo on kyllä erittäin helppo napsutella piuhat paikalleen tuon releen kanssa!  :) Itse sain mahdutettua tuon releen sinne akkukotelon sisään.

Poissa juho82

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 405
  • www.vrcf.fi
Joo on kyllä erittäin helppo napsutella piuhat paikalleen tuon releen kanssa!  :) Itse sain mahdutettua tuon releen sinne akkukotelon sisään.

Näin minäkin meinasin laittaa. Mahtuu ainakin s60 akkukoteloo  "heittämällä"

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo