
Tuota kuvaa kun hetken järkeilee niin alkaa avautua miten se neste kiertää missäkin tilanteessa. Itse olisin edelleen sitä mieltä että molemmat lähdöt ei ole yhtä aikaa auki.
Webastolta tuleva lämmin neste ohjataan ensin kennon läpi ja sitten tuohon bypass venttiiliin. Esilämmitysasennossa neste ohjataan venttiililtä takaisin webaston "imupuolelle" kun taas ajoasennossa se ohjataan tuonne moottorin kiertoon lähtevään letkuun.
Näkisin että jos venttiili ohitetaan y-haaralla, niin nämä kaksi vaihtoehtoista kiertoa ovat tavallaan "rinnakkain" jolloin neste kiertää vähän siellä mihin sattuu helpoiten menemään. Kun venttiilillä ajoasennossa tukitaan toinen (eli tuo lyhyempi) vaihtoehto, niin tuo pitempi eli moottorillekin menevä kierto onkin "sarjassa" lämppärin kennon kanssa.
Hankala selittää mitä ajan takaa, mutta saa toki vapaasti osoittaa ajatukseni olevan aivan hakoteillä jos jollain löytyy ihan oikeaa tietoa asiasta.