No nyt on oma ardic purettu likipitäin osiksi ja ekat osat testailtu.
Ylipäätään laite oli aika puhdas ja karstaa ei mielestäni ollut kovinkaan paljon.
Turbulaattori näyttää tosi hyvältä ja pyörii herkästi.
Hehku nopealla testillä meni ~sekuntissa punahehkuiseksi ja kun irrotin virtakontaktin syttyi liekkeihin(olisko siinä ollut vähän jotain diesel-jäämää).
Paloputkiputki oli hyvin vähän karstainen ja siisti muutenkin.
Katson kytkentäkaavioita kohta ja käyn mittaamassa yleismittarilla mistä pinneistä pitää mitata termostaatti, liekkitunnistin ja ylikuumenemissuoja. Vikakoodiahan näistä ei ole ollut.
Liki kaikki osat polttimen sisällä olivat dieselöljyssä. Öljyn seassa ei näkynyt värieroa yhtään. Eikä mitään viitteitä, että siellä olisi jäähdytysnestettä. Pakoputkihan oli aiemmin katsoessani aivan kuiva. Ennen ja jälkeen toiminnan testauksen.
Lämmittimen sisällä oli selvästi dieseliä ~ruokalusikallinen. Lämmönvaihdin hieman pehmeässä karstassa. Palopohja on hieman rutussa, kuvasta ehkä saa jotain selvää.
Mitäs mieltä porukka on?
Voisiko paineentasain/suutin antaa liikaa polttainetta ja laite tukehtuu?
Puhallinhan piti tuntui toimivan testattaessa hyvin, myös pakoputkesta tuli reilusti ilmaa kun koitin kädellä. Savu myös tuli ihan kunnon pöhinällä pakoputkesta.
Entä kuinkas tuo palopohja? onko tuo jo vaihtokypsä? Auton ostaessa lämppäri oli käynyt alle 60h(saksan tuonti) ja sen jälkeen 190tkm mitä auto minulla on ollut lämmitin on käynyt tosi paljon.
Paineentasain piti vaihtaa silloin kun auton ostin.
Edit: mitä tässä nyt lueskelin vähän niin vika kuulostaisi aika paljon paineentasaajan kalvovialta. Lämmitin oli ulkopuoleltakin vähän nesteen peitossa, mutta luulin että se oli jäähdytysnestettä mitä tuli päälle vähän kun tyhjensin lämmitintä. Se kyllä voisi olla ihan yhtä hyvin naftaakin.
https://itsok.kuvat.fi/kuvat/Lolvo/Ardic/20180816_180319.jpg?img=full
https://itsok.kuvat.fi/kuvat/Lolvo/Ardic/20180816_182637.jpg?img=full