Elikkäs vanha sotaratsu v40 oli aika jättää taakse seitsemän vuoden ja 130tkm yhteisen elon jälkeen. Työmatka pidentyi ja työpäivät lisääntyi, eikä 3" putki kahdella huonolla valmentajalla ole paras mahdollinen vaihtoehto moottoritielle.
Etsinnässä oli alkujaan E61 korinen 530-535d bmw, mutta läheltä löytyi sopivilla kilometreillä ja hyvillä varusteilla oleva kakkoskoppainen S80 vuosimallia 2009.
Auto alkujaan on ollut muistaakseni Siemens omistuksessa ja siellä jonkun henkilön käytössä. Ostettaessa mittarissa karvan yli 195tkm ja rekisteriin merkittyjä omistajia vain yksi. Lähdin ihan koeajo mielessä katsomaan ja piru se tarttui matkaan samalla reissulla.
Varustetasoa en tiedä, kun en pahemmin ole paneutunut uudempiin koreihin, mutta seuraavanlaisia löytyy.
*Valkoinen täysnahka, 4penkinlämmitintä ja kuski sähköllä + muistilla
*Adaptiivinen vakkari jarrutoiminnolla
*Blis, kaistavahti ja parkkitutkat molemmissa päissä
*Keyless start, Webasto kaukosäätimellä ja kellolla
*Ilmastointi ja joku ilmanlaadun tarkkailu hommeli

*Irroitettava koukku
*Musiikkilaitteet tuntuisi soivan hyvin, ovissa kaiuttimet ja diskantit peilikolmioissa
Moottorina D5 205hv malli ja automaattilaatikolla.


Joitain haaveita auton suhteen on.
*Lisää voimaa ohjelman muodossa
*Bluetooth puuttuu, mutta ruotsista palikalla pitäisi onnistua
*Kesäksi vanteet vaihtoon
*Pieni madallus
*Nahkasisustan pesu kunnolla
Eilen sain auton takaisin myllyttäjältä, autoon tehtiin 2-steppinä hiontaa ja päälle korrek 4k nanoseal pinnoite.
Naarmuja oli kuulemma suht syviä ja paljon, mutta omaan silmään kiilto vaikutti hyvältä ja helppohoitoisuus lähinnä tarkoituksena talven varalle. Samalla kiillotettiin kaikki lasit ja päälle pinnoite. Nyt on mukava ajella!



Kilometrejä kertyy tukevaa tahtia, kun kahdessa kuukaudessa on tarttunut melkein 6tkm, kun verrokkina ollut noin 15tkm vuoteen ajoa entisellä.
Ostaessa täys bilian huoltohistoria, mutta kaupan yhteydessä huollettiin muualla.
Laatikkoon vaihdettu kaksi kertaa öljyt, joten se pitäisi myös olla ok.
Seuraava "isompi" huolto pitäisi ilmeisesti olla 240tkm kohdalla, kun hihna pitää vaihdella. Muuten toiveissa on huolettomia kilometrejä!
