Nostetaanpa aihetta uudelleen esille. Tässä on itse jo aikalailla pihalla, että mitä pitäisi tehdä. Ongelma/nykytilanne on seuraava:
Moottorissa on lievä ylipaine, joka on todennettu sofistikoituneesti kumihanskatestillä. Tyhjäkäynnillä hanska hieman pullistuu mutta ei varsinaiseti täyty. Ei toisaalta mene myöskään lommolle niinkuin pitäisi. Huohotusjärjestelmä on vaihdettu seuraavilta osin: Öljyloukko, letku loukon ja venttiilikannen (kampikammion) välillä sekä letkunpätkä joka menee lohkon kylkeen. Nettiä runsaasti selattuani olen saanut selville, että öljyloukolle tulee toinenkin letkusarja joka menee ainakin imusarjaan. Tässä yhteydessä erityisesti jenkkisivustoilla on puhuttu, että imusarjasta löytyy banjopultti/reikäruuvi joka on suurin syyllinen huohotusjärjestelmän vikaan, ei niinkään öljyloukon tukkeutuminen. Eri lähteistä katsottuna osilla/letkuilla on erilaisia nimiä ja sijainteja. Merkkiliike sanoi, etteivät muista ikinä vaihtaneensa tällaista osaa. Öljyä kuluu tavallista enemmän. Toistaiseksi ainoa paikka josta olen öljyä löytänyt on välijäähdyttimelle menevän ilmaputken pinta. Sijainti on sopivasti öljyn mittatikun ja tämän epäilemäni banjo/reikäruuvin kohdalla. Mittatikku ei ole ikinä ollut pullahtaneena pois.
Mitä kanssaihmisille tulee mieleen? Onko väestä joku joskus törmännyt huohotuksen ongelmiin jotka olisivat vaatineet tämän mainitun ruuvin/siihen liittyvien komponenttien korjaamista? Öljyä on aikaisemmin mennyt 1l/15tkm, nyt menee noin 1l/4tkm ja tämä muutos on tapahtunut alle vuodessa. Kampiakselin tiiviste vaihdettiin huohotusjärjestelmän rempan yhteydessä, koska oli pullahtanut. Öljyä ei ilmesty maahan, ei pöllähdä pakoputkesta, ei haise eikä mene jäähdytinnesteiden sekaan.