Kulkukoira  Proturbo

Päästöt pielessä

  • 65 Vastauksia
  • 13871 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa shveeks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #45 : 01.01.2019, 16:31:35 »
Jako sivussa?

Jako tarkistettu ja oli oikein.

Täytyy jostain koittaa saada lainaan ehjä immu niin selviää

Poissa shveeks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #46 : 04.01.2019, 14:40:37 »
Immu löytyi, jospa ensiviikolla posti toisi ovelle.

Tuli kokeiltua ajaa autoa immun johto irrallaan ja ei ollut hirveää eroa. Tuntui jopa että vetoja olisi ollut enemmän (luulotautia?)  ::)

Ainoana suurena erona tyhjäkäynti tippui jonkun 100-200 rpm. Varmaan kun aiemmin sain immulta tuon 2.6v niin ollut tyhjäkäynti normaalia korkeammalla ja näyttänyt '' oikein''.



Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #47 : 06.01.2019, 13:05:08 »
Silloinhan se toimii paremmin immun johto irti, kun immussa on vikaa.

Itellä oireili ensin tehottomuutena, sitten alkoi kuumalla koneella rötäämään kolmen tonnin jälkeen, kun veti törkeän laihalle, mutta immun johto irti toimi ihan hyvin vaikka kävikin tosi rikkaalla
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa shveeks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #48 : 08.01.2019, 18:48:23 »
Eri Immulla nyt kokeiltu, eikä ollut apua.  :'( Alkaa ideat pikkuhiljaa loppumaan kesken. Jakokin tuli katsottua uudestaan ja on kohdallaan.

Kylmällä koneella tyhjäkäynti paljon parempi ja  kuumana tuntuu kuin pätkisi välillä (puola?).
Huomasin myös että kierrokset saa seilaamaan yli 1000 rpm kun polkee jarrupolinta, normaalia?

Onkohan 3 531 831 (harmaa) moottorinohjausboxi oikea tähän autoon?
Edellinen omistaja kuulemma vaihtanut. Auto siis 740 b200f manuaali vm.91




Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #49 : 08.01.2019, 19:14:33 »
Mikä Boschin numero boksissa on? B200F:ssä pitäis tuossa vuosimallissa olla -594-loppuinen, eli juurikin tuo 3 531 831 :P
Jäitä housuun!

Poissa shveeks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #50 : 08.01.2019, 19:27:22 »
Mikä Boschin numero boksissa on? B200F:ssä pitäis tuossa vuosimallissa olla -594-loppuinen, eli juurikin tuo 3 531 831 :P

Joo näkyi olevan juuri tuo 594

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #51 : 08.01.2019, 19:35:31 »
Jos kierrokset heijaa siis yli 1000rpm (muutos) jarrua polkemalla, niin tehostimessa todennäköisesti vuoto.....

Poissa shveeks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #52 : 08.01.2019, 19:46:20 »
Jos kierrokset heijaa siis yli 1000rpm (muutos) jarrua polkemalla, niin tehostimessa todennäköisesti vuoto.....

Juuri noin. Tyhjäkäynnillä kun polkaisee muutaman kerran niin kierrokset hyppää johonkin 1000-1300rpm. Eikös näissä ole joku takaiskuventtiili tuossa letkussa mikä mahdollisesti päästäisi painetta?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #53 : 08.01.2019, 19:54:20 »
Juuri noin. Tyhjäkäynnillä kun polkaisee muutaman kerran niin kierrokset hyppää johonkin 1000-1300rpm. Eikös näissä ole joku takaiskuventtiili tuossa letkussa mikä mahdollisesti päästäisi painetta?
Onhan siinä. Ei ole kallis eikä vaikea uusittava.
Jäitä housuun!

Poissa shveeks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #54 : 08.01.2019, 20:49:12 »
Tuli nyt käytyä vielä tuo lambda mittaamassa uudelleen. Näytti 0.005v
Varmaan käynyt niin rikkaalla, että ihan karstan peitossa, eikä toimi?

Silloin noin kuukausi sitten kun sen vaihdoin niin näytti kokoajan 0.8-0.9v.

Uskaltaakohan tuota vähän toholla sohia jos saisi vaikka puhdistettua?

Kankikari

  • Vieras
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #55 : 08.01.2019, 20:58:01 »
Juuri noin. Tyhjäkäynnillä kun polkaisee muutaman kerran niin kierrokset hyppää johonkin 1000-1300rpm. Eikös näissä ole joku takaiskuventtiili tuossa letkussa mikä mahdollisesti päästäisi painetta?

Ja ilmastoinnin säädöt on alipaineella myös ilmastoiduissa ja niissä joissa lämppärinhana konehuoneessa.

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #56 : 08.01.2019, 22:39:05 »
Tuli nyt käytyä vielä tuo lambda mittaamassa uudelleen. Näytti 0.005v
Varmaan käynyt niin rikkaalla, että ihan karstan peitossa, eikä toimi?

Silloin noin kuukausi sitten kun sen vaihdoin niin näytti kokoajan 0.8-0.9v.

Uskaltaakohan tuota vähän toholla sohia jos saisi vaikka puhdistettua?

Voihan sitä kokeilla, ei se ainakaan huonommaksi mene.

Itellä kanssa oireili vielä immun vaihdon jälkeen, kun olin ajellut muutama sata kilsaa johto irti ja lambda oli täyttynyt karstasta.
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa shveeks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #57 : 09.01.2019, 09:02:00 »
Nyt kun mittasi niin lambdan jännite 0,38-0,45.  :)
Mittasin tuon lukeman pakosarjasta ja lambdan johdosta. Jos koittaa miinusnavalta niin ei näytä mitään.
Huono maadoitus koneella? Vai kuuluuko olla näin :idiot2:

Nyt auto käy tyhjäkäyntiä paljon pienemmillä kierroksilla niinkuin kuuluukin. Ajossa vikavalo ei syttynyt mutta hetken kun annoin olla tyhjäkäynnillä niin syttyi

Poissa Lays

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #58 : 09.01.2019, 12:24:27 »
Pitäis näkyä lambdan jännite miinusnapaa vasten.
Vain halvin on kyllin hyvää.

Poissa shveeks

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Päästöt pielessä
« Vastaus #59 : 12.01.2019, 00:04:26 »
Tuli mitattua tuolta apparin jalkatilasta pinniltä 24 tuo lambdan jännite, kun jostain luin että kuuluisi siitä näkyä.
Näyttää pinnistä 0.05V, vaikka suoraan lambdalta ja moottorinkyljestä näyttää tuon 0,38-0,46... :2funny:

Täytyypäs väsätä uudet maadoituspiuhat koneelle, jospa auttaisi.

 

Autoracing  KL-varaosat