Futurez  Proturbo

B20 pitkäisku

  • 25 Vastauksia
  • 3689 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1614
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
B20 pitkäisku
« : 21.12.2018, 20:06:28 »
Tuli tossa ostettua pien projekti-Ama ja siihen on entinen rakentelija ilmeisesti yrittänyt jotain pitkäiskua rakentaa, tosin sikäli huonolla menestyksellä että kone ei mahdu pyörimään. Veivi ottaa lohkoon kiinni.

Vielä en osaa sanoa iskulle/veivin pituudelle mittoja, mutta osaisko joku heittää valistuneita arvauksia millasella toteutuksella näin vois käydä ja millasin eväin noita pitkäiskuja on tappikoneisiin toteutettu?
Kyseessä ymmärtääkseni 6-pulttinen alakerta, tappikoneet on hivenen vieraita vielä.
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #1 : 21.12.2018, 21:26:12 »
Lohkon poskista vingulla pois.. millä veiveillä tehty ??
 94.5 iskunen pyörii pienellä työllä ja 98 iskunen vähän reilummalla veistämisellä
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1614
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #2 : 21.12.2018, 21:45:06 »
Lohkon poskista vingulla pois.. millä veiveillä tehty ??
 94.5 iskunen pyörii pienellä työllä ja 98 iskunen vähän reilummalla veistämisellä

Huomenna toivottavasti selviää kun pääsen pajalle. Auton myyneellä romujobbarilla ei oikeastaan ollut muuta tietoa kuin että huhun mukaan konetta "tehty". 123 Ignitor, Misabin (ilmeisesti pitempi) imusarja, peltisarja, tää erikoinen kampura/veivi-häsmäkkä ja joku hiottu nokka tästä on paljastunut. Kantta on kaiveltu ja se on ilmeisesti ruiskun kansi vakio venoilla.

Paljonkos tota ruiskun kantta sietää madaltaa ilman että tarvii työntötankoja lyhentää? Vai sietääkö yhtään? Nyt on tönärillä mitaten 87mm korkea (tästä päättelin ruiskun kanneksi), eli ilmeisesti vakiokorkeudessa.

Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1614
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #3 : 22.12.2018, 19:54:57 »
Nopeilla mittauksilla olis vakiomittaiset kanget ja isku mutta silti nappaa lohkoon kiinni  :o
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #4 : 22.12.2018, 20:54:15 »
Nopeilla mittauksilla olis vakiomittaiset kanget ja isku mutta silti nappaa lohkoon kiinni  :o

Tämäpä vaikuttaa mielenkiintoiselta , pistäppä kuvia ?
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +500 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.volvoracing.fi
    • Volvoracing
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #5 : 23.12.2018, 12:43:54 »
Nopeilla mittauksilla olis vakiomittaiset kanget ja isku mutta silti nappaa lohkoon kiinni  :o

Laita valokuvia osista sekä siitä kun akseli on lohkossa..

Onko sulla b20:sen omat veivet vai mitkä ? jos on niin 90mm isku on maximi mutta työstämällä pyörii.. ongelma on siinä kun vakiomitoilla olevat veivit on hemmitin läskejä alapäästä ja ja rajoittaa pyörimistä ja sen takia kannattaisi tehdä/hioa 2xxx veiville, se on sirompi tai sitten mitsu/carillo/lentz joissa todella hyvänkokoinen alapää siis pieni.. :-D Sekavaa tekstiä mut suomennan jos tarvitsee :-D
Amazon -70  2.3T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, 83/4
240 T5 (projekti)

Poissa Jambo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1614
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #6 : 23.12.2018, 18:09:48 »
No vähän huonolti on kuvia laittaa mutta homma ratkes kun käänti veivit toisinpäin  :idiot2: Voisko veivit olla kymppisarjan vinokkaasta?

Vakiomitoilla on romut.
Käyttiksenä - 945 B230FT/S5D-320Z '93
Ristisiitosta odottamassa - 740 B230K/M47 '87, 945 B230FT/M90 '92
Projektina - 242 B230FT/S5D-320Z '80

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5109
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #7 : 23.12.2018, 18:28:01 »
Mulla otti 85mm iskulla ja B200 kangilla  kiinni öljykanavan reunaan. Kontakti tapahtui kiertokangen pulttien päistä. Siis sieltä kierteen päästä, kun pultti tuli hieman kangesta läpi. Homma ratkesi lyhentämällä pultteja pari milliä.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1985
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #8 : 13.06.2019, 14:03:10 »
Mulla otti 85mm iskulla ja B200 kangilla  kiinni öljykanavan reunaan. Kontakti tapahtui kiertokangen pulttien päistä. Siis sieltä kierteen päästä, kun pultti tuli hieman kangesta läpi. Homma ratkesi lyhentämällä pultteja pari milliä.

Mitkä männät oli tässä paketissa, ja oliko kansitasoa tiputettu ?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5109
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #9 : 13.06.2019, 14:45:15 »
B200 pattipäät, mitä oli laestaan vähän sorvattu. Lohko vakio korkuinen.

Männät ei sovellu madalletun kannen kanssa, kun vakiokannellakin tuli purituksia ihan hitosti. Tarttis olla B200 turbon kuoppamännät.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1985
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #10 : 13.06.2019, 15:06:46 »
Saako noita b200 mäntiä 92mm mitoissa ? Ei taida saada.

Paikalla JuHaU

  • Hallituksen jäsen - Yhdistysyhteistyövastaava - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 7288
  • Recycle Racing #01
    • Juhan Volvosivut

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1985
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #12 : 17.06.2019, 00:57:55 »
Olenko nyt väärässä vai en, että jos laittaisi nämä männät(??), sekä 149/52/22 (vinokoneen h-profiilit matalille männille) veivit niin sattuu kohdalleen.

Vakiomitta on ymmärtääkseni sen 145+46=191mm. Niin 85 akselilla tulee 149+39,5+kampuran 2,5mm edelleen tuon 191mm ???

edit. ja ei..vinokoneen veivthän oli 23mm yläkaulalla.
« Viimeksi muokattu: 17.06.2019, 01:07:14 kirjoittanut luchadore »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2131
    • Kuvat.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #13 : 17.06.2019, 09:02:36 »
Jos ne muuten pelaa, niin ei kannata sen yläsilmän takia hylätä. Senhän pystyy holkittamaan uusiksi kohtuu työllä. Täytyy vaan huomioida pituuden muutos sitten esim. mäntää sorvaamalla (0,5mm).
« Viimeksi muokattu: 17.06.2019, 16:55:04 kirjoittanut Kalamies »
760 Turbo '84 B6284T  & GS6-53DZ
...ja muutama muu

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1051
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 pitkäisku
« Vastaus #14 : 17.06.2019, 10:13:28 »
Jos ne muuten pelaa, niin ei kannata sen yläsilmän takia hylätä. Senhän pystyy holkittamaan uusiksi kohtuu työllä. Täytyy vaan huomioida pituuden muutos sitten esim. mäntää sorvaamalla (0,5mm).

Mikä pituuden muutos  :-\
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +500 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

 

Carcom Oy  Ateho