Samppasport  Futurez

Webaston virrankulutus - riittääkö pitolaturin lataus?

• 20 Vastauksia
  • 13785 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kupari s40

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Webaston virrankulutus - riittääkö pitolaturin lataus?
« Vastaus #15 : 08.01.2019, 18:18:30 »
Ollut yksi webastovehje jossa oli agm akku ja calixin ylläpitolaturi. Tuon auton muuten hajottua akun ja calixin laturin siirsin seuraavaan vehkeeseen jossa ovat vieläkin kiinni ja siinäkin liki viiden vuoden jälkeen pelittäneet hyvin.
Agm on todella hyvä akku ja jaksaa antaa virtaa eikä hetkahda vaikka tyhjäksi imaisisi vaan ottaa heti latausta hyvin vastaan.

Emännän edellisessä autossa karvalakkiversio Audi 100 oli akku takapenkin alla. Pätkäajolla kun se oli sai jäätyneen kovan kalikan vaihtaa vajaan kolmen vuoden välein aina keskitalvella sieltä penkin alta uuteen.
Nykyisessä S60 ( ei webastoa) on ajanut talvella pitempiä 45-60min latausajoja 2-3x kk ja akku pelittää hyvin, uhkasin että saa vaihtaa akun itse jos latailuajoa ei halua tehdä.
SX4 1.6 Outdoor Line -08
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

Poissa Kaldonia1

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #16 : 09.01.2019, 08:18:56 »
Jokunen talvi sitten kuuntelin matkalla radiosta, että on olemassa akkusuojia ts. akunlämmittimiä. Niitä kehui joku rekkamies.

Voisiko ajatella, että Vollen akkua jotenkin suojaisi tai styroksilla tms. paketoisi takakontissa?  :) :)

Poissa anssi68

• Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Volvo V70
« Vastaus #17 : 09.01.2019, 09:50:51 »
Voisiko ajatella, että Vollen akkua jotenkin suojaisi tai styroksilla tms. paketoisi takakontissa?  :) :)

Löytyyhän noita valmiita tuotteitakin:
http://www.polarheater.fi/page/3/polar-akkulammitin
http://www.polarheater.fi/category/5/defa-yhteensopivat
Harrastekäyttis: Volvo V70 2,5T geartronic 2007

Poissa Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo+
« Vastaus #18 : 09.01.2019, 09:56:58 »
Tässä topicissa oleva ongelma ratkeasi mun mielestä parhaiten kiinteällä ylläpitolaturilla(ja kyykänneen akun uusinnalla). Yöksi aina/usein auto lataukseen. Itse olen miettinyt ihan ton 20 euron Bentonin kiinteäksi asennusta, mutta olen toistaiseksi jaksanut vielä siirrellä sitä.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Jorma

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #19 : 09.01.2019, 10:42:14 »
Löytyyhän noita valmiita tuotteitakin:
http://www.polarheater.fi/page/3/polar-akkulammitin
http://www.polarheater.fi/category/5/defa-yhteensopivat

Motonetin sivulta kopioitua: "Suomalainen innovaatio Arctic Battery Heater akun lämmitysjärjestelmä 12 V 72–135 Ah akuille. Ei saa käyttää VRLA-akkujen (AGM, GEL, "Optima" yms.) kanssa."

Tästä rajoituksesta ei mainittu mitään Polarin sivuilla. Mikä lienee riski?
« Viimeksi muokattu: 09.01.2019, 10:44:08 kirjoittanut Jorma »

Poissa Kaldonia1

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #20 : 09.01.2019, 10:56:54 »
Tässä topicissa oleva ongelma ratkeasi mun mielestä parhaiten kiinteällä ylläpitolaturilla(ja kyykänneen akun uusinnalla). Yöksi aina/usein auto lataukseen. Itse olen miettinyt ihan ton 20 euron Bentonin kiinteäksi asennusta, mutta olen toistaiseksi jaksanut vielä siirrellä sitä.

Sorry.

iltojeni valon ja aamujeni auringon Vollessa on siihen kuusi vuotta sitten Sinisellä laitattamani ylläpitolaturi. On muistaakseni iso mollukka esimerkiksi Ctekiin verrattuna. Iso ja kallis.

Nyt viikon verran joka toinen yö ylläpitoladattuna Volle ja akku pelaavat moitteetta! Jos näin uskaltaa taikauskoisena sanoa...  :) :)

KL-varaosat  Race.fi