Autodiagnoosi  Carcom Oy

volvo v70 mk1 poikittaistuki varren puslan vaihto taakse

  • 2 Vastauksia
  • 2316 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v70x2

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi


Katsastus mies käski vaihtaa osa nro.6. Uusi jo hommattu. Miten olis helpoin ja nopein tapa vaihtaa?

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8044
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: volvo v70 mk1 poikittaistuki varren puslan vaihto taakse
« Vastaus #1 : 16.01.2019, 20:54:59 »
Oikea puoli on se hankalampi noista kahdesta. Yleensä molemmat pultit ovat hapettuneet täysin kiinni helaan, koska helan runko on alumiinia. Työläin vaihtoehto on jos joutuu polttamaan helan rungon puhki ennen kuin pultit lähtevät paineilmataltalla tai hakkaamalla liikkeelle. Jos ja kun niitä joutuu lyömään, pidä toisessa pultissa mutteri paikallaan, muuten hela työntää tukivarren yläpuolen mukanaan. Myös vasemmalta puolelta joutuu avaamaan samat pultit, mutta yleensä ne lähtevät helpommin.

Kunhan nuo pultit on taottu irti voi siirtyä eteenpäin pääpiirteittäin:
Jos autossa on kallistuksenvakaaja, sen pultit pois oikealta ja vasemmanpuoleisten löysääminen. Jarrulinjanpidikkeen T25 ruuvi auki tukivarsien päältä, ruuvinkanta on ylöspäin. Jarrulinja irti pidikkeistä vasemmanpuolen tukivarresta. Oikeanpuolen iskari irti tukivarresta ja jousi pois. Oikeanpuolen korihela irti korista ja laskee tukivarsia alaspäin. Viimeistään tässä vaiheessa hyvä kiertää liina tai naru löysästi tukivarsien ympäri vasemmalle puolelle jottei tukivarren pää pääse turhaan karkuun. Sen jälkeen oikeanpuolen tukivartta ulospäin niin paljon, että helan saa ulos tukivarren sisältä. Helaa pitävä 18mm kannalla oleva pultti auki ja uusi hela tilalle. Tässä vaiheessa katsottava helan asento samaan linjaan vasemmanpuolen tukivarren kanssa, sitä ei pysty enää kiristämään sen jälkeen kun tukivarret ovat takaisin yhdessä.

Ei ole paha, mutta hieman työläs. Ja koria ei voi nostaa normaalista nostokohdasta oikealta puolelta, koska nostokohta on sama kuin tukivarren korikiinnityspiste. Nosto sivukotelosta heti nostokohdan etupuolelta, kestää hyvin kun käyttää paikkaan sopivaa puupalikkaa sekä muistaa olla jättämättä käsijarruvaijeria palikan ja pohjan väliin.
« Viimeksi muokattu: 16.01.2019, 20:57:42 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   850 -94 D5 AWD   965 -95
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 423
  • Old
Vs: volvo v70 mk1 poikittaistuki varren puslan vaihto taakse
« Vastaus #2 : 16.01.2019, 22:17:52 »
Ne on erilaiset, vas ja oik ja vas tulee oik ja oik tulee vas. Helppoa eikö :idiot2:
RTS

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron