Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Miten kauan jarrutehostimen tulee pitää paine?

• 3 Vastauksia
  • 2049 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa paavomp

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Auto on VEA-moottorilla varustettu automaatti D4 vm. 2015.

Tuntuisi että varsinkin pakkasilla jarrutehostin vuotaa alipaineet pois yön aikana, eli poljin on aamuisin kivikova. Tänään kovalla pakkasella tuohon riitti työpäivä, eli noin 7 tuntia. Alipaine muodostuu heti kun auton käynnistää ja sammutuksen jälkeen jarrua kestää painella n. 4 kertaa ennen polkimen kovettumista. Testasin tänään noin tunti kotiintulon jälkeen, ja siinä vaiheessa edelleen antoi tuon neljä painallusta. Ei siis vuoda tyhjäksi heti sammuttamisen jälkeen. Kun poljinta pumppaa auto sammuksissa, kuuluu jalkatilasta "suhahduksia", mutta en ole varma onko kyse ilman vuotamisesta ohjaamoon vai tehostimen normaalista toiminnasta.

Onko syytä huolestua?

Poissa janne81

• Turbo
Vs: Miten kauan jarrutehostimen tulee pitää paine?
« Vastaus #1 : 21.01.2019, 21:26:42 »
Itse olen ihmetellyt vähän samaa omassa 2010 V70:ssä.
Joskus aamulla on alipainetta jäljellä ja joskus ei.. kaipa se jostain vähän sit falskaa. Pitäs tutkia onko näissä joku takaisku letkussa niin kuin vanhemmissa Volvoissa oli.
En oo jaksanu huolestua  :D

Poissa janhon

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #2 : 24.01.2019, 19:18:42 »
Suhiseeko jarrupolkimen vierestä, kun auto on käynnissä ja loppuuko suhina kun varovaisesti painaa jarrua? Jos näin niin tiiviste vuotaa. Jotain silikoonirasvaa voi käyttää.... Mulla suhissu jo 4 vuotta, ei vaikuta ajamiseen....

Poissa janne81

• Turbo
« Vastaus #3 : 25.01.2019, 18:04:37 »
Mulla ei suhise.

Proturbo  Autodiagnoosi