Se vain kummastuttaa että miksi pysäköintijarru ei mene automaattisesti päälle kun moottorin sammuttaa. Lähtee kyllä päältä pois automaattisesti. En tiedä miksi jättäneet ”keskeneräiseksi” kun uudemmissa vissiin menee päälle automaattisesti
On tietty hiukan väärä topic aiheen syvemmälle käsittelylle eli etsinpä infoa muualta mutta kysyn kuitenkin, kun asia esiin nousi eli onko tyhjentävää vastausta tähän kysymykseen:
Mitä etua/hyötyä on pysäköintijarrun( vai pitäiskö puhua seisonrajarrusta

) käytöstä (paitsi että pysyy ne osat notkeena) tai haittaa sen käyttämättä jättämisestä? En oikeastaan koskaan oo missään autossa käyttäny sitä, vaan automaatti "makaa" parkissa P-asennossa. Rasittaako lootaa jotenkin liikaa vai ...?
Tää sähköisen käsijarrun kytkin on tässä XC 60 mallissa muka olevinaan nii hankalassa paikassakin ettei siksikään tuu käytettyä, joutuu vanha mies löhömallisesta ajoasennosta oikeen vähä niinku kurkottaan että ylettyy

. Käyttöohjekirjassa sanotaan että
P-asento ei riitä pitämään autoa paikallaan kaikissa tilanteissaEn kyllä käyttäny manuaaleissakaan, sillon ku sellasia oli eli valistakaatten kansalaiset tietämätön
Terveisin nimim: Pitäisköhän alkaa käyttämään