Kulkukoira  Proturbo

Nivomat muunnos kaasu iskareiksi

• 2 Vastauksia
  • 1306 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Riverbeach

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Nivomat muunnos kaasu iskareiksi
« : 16.02.2019, 16:18:03 »
Moro, 2007 v50 kyseessä. Olin vaihtamassa kaasuiskareita autooni. Vanhat on nivot, kyselin oe numerot merkkiliikkeestä ja muutamasta korjaamosta kustannusarviota. Ei pitänyt olla ongelmaa tässä. Aloin itse sitten tuumasta toimeen, kun noita korjaushommia itsekkin teen kun vaan saa intoa. Tuli sellainen ongelma että nivomat iskareissa on alapäänkiinnityspultti 2mm paksumpi kun uuden kaasuiskarin alapään kiinnitysreikä. Kävin pultti kädessä motonetistä vielä kysymässä että onko minulla väärät iskarit mutta samanlaisia hekin olisivat antaneet ja ihmettelivät tätä tapausta. Olisiko jollain tietoa että minkälainen modaus tuohon alapäähän pitää tehdä, että onnistuisi asennus? Olisin tyytyväinen jos joku osaisi kertoa.

Poissa Riverbeach

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: Nivomat muunnos kaasu iskareiksi
« Vastaus #1 : 24.02.2019, 09:06:42 »
Itse itselleni vastaten.  :D Biliasta ja muutamasta korjaamosta sanoivat että v50 mallista on joko nivomat versio tai sitten kaasuiskariversio. On peräpään tukivarsissa eroa. Eli ne ei ole suunniteltu menevät yks yhteen ja oikotietä onneen ei ole. Päätettiin kaverin kanssa nyt sitte porata kaasuiskarin alapään puslan holkki pylväsporakoneella isommaksi. Jännittää tosin holkin kestävyys kun seinämän paksuudeksi jää 1-1,5mm, entinen paksuus oli 3mm. Tosin onhan holkki vulkanoitu puslaan kiinni, niin on  pehmuketta ainakin ympärillä. Aika näyttää miten tässä käy. On tuohon omaan autoon nivojen hintaluokka suomesta tilattuna 1000€ / kpl vähän suolainen 12vuotta vanhaan autoon. Toki skandixilta tai vastaavalta saa vähän halvemmalla mutta silti hinta jää minun mielestäni korkealle. Mutta, tuosta nyt muille vähän tietoa jos joku joskus tarvitsee.

Poissa M141

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
Vs: Nivomat muunnos kaasu iskareiksi
« Vastaus #2 : 24.02.2019, 23:07:39 »
Vaihtoehtona olis varmaan voinu laittaa iskariin sopivan ohuemman pultin ja holkit molemmin puolin.

KL-varaosat  Race.fi