Race.fi  Puotilan autokorjaamo

V70 puoltaa

  • 8 Vastauksia
  • 2986 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
V70 puoltaa
« : 04.10.2011, 16:41:30 »
Mikähän on kotterossani (-99 V70), kun se puoltaa ojaan päin heti kun tiessä on vähänkin kallistusta, tai oikeastaan tasaisellakin.

Tähän mennessä tehty: väljä tukivarsi vaihdettu eteen, risat takajouset vaihdettu ja tämän jälkeen nelipyöräsuuntaus. Suuntauspöytäkirjan mukaan kulmat ei alun alkaenkaan olleet kovasti pielessä, pientä hienosäätöä ja nyt ne ovat tehtaan lukemissa. Silti edelleen kottero kampeaa ojaan päin, niin että rattia pitää koko ajan vähän pitää vasempaan. Voin skannata mittauspöytäkirjan, jos joku voisi siitä analysoida jotain?

Vertailun vuoksi tuo 9 vuotta vanhempi 940 kulkee samalla tiellä suoraan vaikka ratista heittäisi irti.

Onkohan renkaissa vikaa? Takana on yhden kesän ajetut Hankookit ja edessä vähän vanhemmat Nordmanit. Edessä on ihan vähän tasapainossa heittoa, ratti heiluu ihan aavistuksen, mutta ei häiritsevästi.

Auto on vasta leimattu, silloin esim, etupään iskareissa tai nivelissä ei ollut vikaa, ja nyt ne tarkastettiin vielä ennen suuntausta.

Onko ainoa vaihtoehto vaihtaa autoa?
Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 puoltaa
« Vastaus #1 : 04.10.2011, 16:47:00 »
Kokeile nyt ensin vaihtaa renkaat takaa eteen ja toisinpäin. Eliminoit sen jos ei niissä vikaa.
Monasti on korjailtu ensin kauheesti ja sitten tehty vaihto. Ja kas!   ;)

Etu- ja takavetosta ei aivan suoraan kannata verrata.

Poissa Phav

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 472
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 puoltaa
« Vastaus #2 : 04.10.2011, 16:57:46 »
Kokeile nyt ensin vaihtaa renkaat takaa eteen ja toisinpäin. Eliminoit sen jos ei niissä vikaa.
Monasti on korjailtu ensin kauheesti ja sitten tehty vaihto. Ja kas!   ;)

Etu- ja takavetosta ei aivan suoraan kannata verrata.
On joskus tullu noita renkaita pyöriteltyä, ihan ammatikseen, ja monesti sieltä vikaa löytynnykkin. Micheliinillä joskus oli joissain autoissa tarkkaa että dot merkintä tuli ulkopuolelle pyörimissuunnattomissakin renkaissa.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 puoltaa
« Vastaus #3 : 04.10.2011, 17:00:07 »
On joskus tullu noita renkaita pyöriteltyä, ihan ammatikseen, ja monesti sieltä vikaa löytynnykkin. Micheliinillä joskus oli joissain autoissa tarkkaa että dot merkintä tuli ulkopuolelle pyörimissuunnattomissakin renkaissa.
Sehän oli Misukalla oikeen ohje. Ei korvannu takuukaan jos oli väärin päin vanteella, muistelisin.

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 puoltaa
« Vastaus #4 : 04.10.2011, 23:37:11 »
No ne klassiset rengaspaineet,tai jarrumännän orastava jumitus vielä mainitsematta ja tosiaan tuo moottorihan on vielä 940 mallissa oikein päin ja vetääkin kuin formulat konsanaan samasta päästä ;)?.
Kokoomusnuorten entinen ajokki? Puoltaa oikealle.. :pomo:

Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 puoltaa
« Vastaus #5 : 12.10.2011, 19:33:33 »
Joo vika oli renkaissa. Nordmanin (Nokian) renkaat kuutamolle ja BFGoodit alle, nyt kulkee niinkuin juna. Noissa oli vielä 5 mm pintaakin jäljellä, että eipä tarvii semmoisia enää ostaa.
Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 puoltaa
« Vastaus #6 : 12.10.2011, 19:43:26 »
Eli pääsit sillä pienimmällä mahdollisella korjauksella.   ;)

Poissa pakettivolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 131
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 puoltaa
« Vastaus #7 : 12.10.2011, 19:58:51 »
Ohjauskulmien säätö 75 euroa, uusi tukivarsi 79 euroa ja uudet renkaat 175 euroa... No aina halvempaa kun vaihtaa pirssiä  ;D
Ex: 340, 340, 340, 240, 460, 460, T4, V70 2,4 Nyt: V70 TDI, 940.

Poissa Koo Pee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 puoltaa
« Vastaus #8 : 13.10.2011, 00:09:34 »
Ohjauskulmien säätö 75 euroa, uusi tukivarsi 79 euroa ja uudet renkaat 175 euroa... No aina halvempaa kun vaihtaa pirssiä  ;D

Hyvä juttu, 329e ja keskustan puolella jo pysytään ilman suurempia loikkauksia oikealle tai vasemmalle...
Ompahan mielenkiintoisia nuo rengasvalinnat :P.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron