Hienoa että saatiin "tallinurkkaus" mun merkkisillekin menopeleille. Moni foorumilla aktiivinen kuitenkin kokeilee Volvon ohella vuosien mittaan suurella todennäköisyydellä muitakin merkkejä ja jakaa mieluusti kokemustaan myös näistä "harha-askelista". Itse odottelin kovasti uutta S60:stä markkinoille ( odotan yhä ) ja kovan autokuumeen parissa viime vuonna taas pyöriskelin. Ei auttanut odottelu, eikä särkylääkkeet kuumeeseen vaan päätin kokeilla täysin jotain muuta neljän 60:en Volvon jälkeen. Olkoon tämä sitten vaikka väliaikaista lääkettä siihen asti kunnes S60 saa hinnat ja uusi 40-sarja tulee uunista ulos. Katsotaan jos sitten taas Volvoiltaisiin

. Jos vaikka plugaria sitten seuraavaksi.
Auton tilaus meni sisään ihan fiilis pohjalta, kuten varusteetkin, koska tätähän ei ollut virallisesti vielä suomessa esitelty eikä missään varsinaisesti näytillä, kun laitettiin nimi paperiin viime huhtikuussa. Seuraavanlainen paketti lähti viime vuonna sokkona tilaukseen:
MB A200 A Launch Edition Progressive
+Premium Plus -paketti:
- 365 Kovalevynavigointi
- 859 Medianäyttö, 10,25-tuumaa
- P44 Pysäköintipaketti
- P49 Peilipaketti
- 458 Täysin digitaalinen näyttö
- 889 Keyless GO
- 853 Soundsystem Premium
- 400 Käännettävä takakyynärnoja
- 877 Tunnelmavalaistus
- U25 Valaistut kynnyslistat edessä
- 275 Kuljettajan etuistuimen muistillinen sähkösäätö
- 242 Oikean etuistuimen muistillinen sähkösäätö
- U22 Nelisuuntainen ristiseläntuen säätö
- 413 Panoraamakattoluukku
- 642 Multibeam-LED
+Night-paketti:
- Timanttikuvioinen jäähdyttimen säleikkö, yksittäinen lamelli, korkeakiiltoinen musta
- Lämpösäteilyä vaimentavat erikoistummennetut takalasi ja takaovien lasit
- Ulkopeilien kotelot mustat
- Mustat korkeakiiltoiset ikkunoiden alareunalistat ja katon koristelistat
- Kevytmetallivanteet, 5-puolaiset, 18-tuumaiset ( 225/45R18)
+ Burmester Surround-soundsystem
+ Älypuhelimen integrointi
+ Connectivity-paketti
+ Artico-macchiato beige/musta sisusta
+ Lämmitettävä ohjauspyörä
+ Sivuturvatyynyt taakse
+ Somiste-elementit pitkittäishiottua alumiinia
+ Polar-valkoinen
"AMG-paketin" jätin pois, ne kun mielestäni vähän noloja jos hevosia ei lasketa sadoissa. Tässähän on tämä MB/Rellu/Nissan yhteistyökone, johon MB on sitten luovuttanut oman kannen ja ohjelmoinnin + osan apulaitteista. Konehan on lilliputti 1.4:nen tai oikeastaan 1.33-litranen viralliseti. Kuitenkin tuo 163hp/250nm jaksaa tuota 1375kg viedä yllättävän pirteästi vaika hiki otsalla autoa odottaessani mietin tuon koneen kokoa. Vaihteistohan on 7-vaihteinen kaksoiskytkin. Suurena yllätyksenä ei häpeä kulussa juurikaan aikaisemmille Volvoilleni, joissa paino söi teho-edun. Kulutus ollut auton mukaan ~6l/100km nyt 18tkm matkalta.
Muuten oltu enemmän kuin tyytyväisiä, vaikka kaikkea pientä softapuolen ongelmaa tuossa on ollut. Näitä on sitten ajan mittaan marmorilla selvitelty / päivitelty. Käyttikseltään ja kabiinin fiilikseltään tuo on kyllä "ultamoderni" jos vertaan edellisiin Volvoihini. Laitellaan lisää kokemuksia, kun jaksetaan kirjoittaa

.
Alla jokunen kuva viime syksyltä:



