Joo, ihan oikein sitten ilmeisesti muistinkin:
Aikoinaan siis sain siirrellä, mutta enää en saa tällä A BE C - lapulla liikutella rekkaa enkä linja-autoa.
Näin ne ovat joskus sallitut ja hallitut toiminnat riistetty ja todettu siis kyvyttömäksi aiemmin osattuihin toimintoihin

Tuostapa sitten mieleen tulikin:
Aikoinaan kun sain tuon kuorma-autokortin - tuolloin ABC - ajelin joskus firaabelina erästä keikkabussia ympäri Suomea.
Vanha linja-auto oli muutettu & rekisteröity silloiseksi "erikoisautoksi" eli 1 +8 hengelle ja sisustettu 4:llä vuoteella niihin
tarpeisiin. Sitä vaan sitten tuolla silloisella ABC-lapulla tyyräsin ja matkassa aina vähintään tuo 8 matkustajaa, usein kyllä
hiukan enemmänkin, tunnustettakoon...
Eipä se sitten henkilökuljetusta tainnut ollakaan, vaikka täysmittainen linjuri sentään alla...
Mitenhän nykyisin:
Jos vanhasta bussista on tehty vastaava rekisteröity erikoisauto 1+8, saankohan sitä ajella nykyisellä A BE C -lapulla
kuten aikoinaan vai en, kun en nykyään saisi edes siirtää vastaavan kokoista bussia ?
Eihän erikoisautossa (=lähes tyhjä bussi) ainakaan painorajat tule vastaan, tuleekohan joku muu rajoitus ?
Moottoripyöräkorttiin:
Tuo s.1972/1990=18v. tuli minulle kyllä ihan uutena tietona, kiitos siitä.
Tarkoittaa siis valitettavasti sitä, että me vieläkin vanhemmat kansalaiset (>47v.) voimme tepastella mp-liikkeeseen
ja osoittaa sitä suurinta & kalleinta menopeliä, tunkea turvonnut nuppimme sinne uuteen hienoon kypärään ja
poistua baanalle niillä kyvyillä & ominaisuuksilla, jotka itse kullakin on enää jäljellä...

Vaikka omakohtaisesti tulivat nuo 2-pyöräiset elämään takaisin hiukan vanhemmalla iällä, olen kyllä koittanut pitää
aktiivisesti mielessäni, että kyllä nämä elämän käyttötunnit vaan tavalla jos toisellakin vaikuttavat varsin kaikkeen
liikehdintään & aistintaan liikenteessä ja se vaan pitää hyväksyä/muistaa tuolla liikennevirrassa liikkuessa.
Valitettavasti omassa lähipiirisänikin on tapauksia, kun ne kyvyt ja vaatimukset eivät kohtaa, surullisia tapauksia...