No kuulematta mikä ääni on sanoisin ,jotta venttiilit yleensä naputtaa ja kampiakselin/kiertokangen laakerit kolisee....>onhan jako kohdallaan>(jos vedot normaalit luulisi olevan)>öljyvalo hiukan pelottaa,ettei vaan laakerivikaa jolloin paineet
laski ja valo syttyi? Olikos öljynpainemittaria>joutokäyntipaineet kuumana ok.
>nuo väljät nostimet voi ainakin dieselmersussa näköjään laskea painetta>joutokäynnillä kuumana se 2 normaali ja kuumana alle 1,5 alkaa jo nostimet naputella jolloin joutokäynnillä naputtaa ja kierroksilla 1000rpm paineet pysyy 3 tai yli jolloin naputuskin loppuu.
Entäpä venttiilivika>voisko karsta irrotessaan tms. aiheuttaa venttiilin tilapäisen sulkeutumis häiriön ja päässy mäntään kopsahtamaan.....sillon voi naputus vähän voimistua>saattas havaita kun käsin pyörittää pari kierrosta,että tuntuuko kampiakselin mutterista räikän varteen jonkun sylinterin kohdalla "kopsahdus" sitten kun palikat paikallaan.
Toivotaan ,jotta selviää nostimilla>se kiertokanki tullee aikanaan itsekseen ulos jos laakeri kunnolla leikkaa

?