Koska itse jarrut ovat kaiketikin kunnossa, kysymys oikeastaan kuuluu niin, että voiko ABS jarrujärjestelmässä olla ilmaa, joka aiheuttasi tuollaisen voimakkaan voblauksen etupyörissä tai voiko kypsä alipainepumppu tai tehostin aiheuttaa tuollaista ravistusta (tuossa on ihan inan verran mukana myös pituussuuntaista ravistusta, eli ottaa kiinni / ei ota, mutta pääasiassa siis pyörät edessä ravistaa sivusuunnassa)
Etuiskarit saattavat kyllä alkaa olla loppu, mutta jousista tempomalla mitään väljää ei tuntuisi olevan myöskään perssonien yläpäässä. Etupää ei myöskään kolise tai muutoin ääntele käännöksissä tai kuopissa.
Jo poissuljettua (vai onko?):
- Uudet ATEn jarrulevyt ja palat uudet SKF pyörän navat. Jarruikeissä uudet tiivisteet ja männät - ilmattu
- edessä on (taas) ehjät alapallot, kolmiotukien puslat ovat uudet ja volvon alkuperäiset (ja oikein asennettu)
- raidetangoissa uudet ulko- ja sisäpäät ja suuntaus ja kulmat juuri säädetty ja tarkistettu uudelleen.
- ohjausvaihteessa ei ole kuolleita kohtia eikä pyöristä käsin ravistellessa tuntuisi olevan ohjauksessa väljää
Olisiko jollakin ajatusta oheisen vian metsästykseen. Ja jos vinkkejä ABS jarrujen oikeaoppiseen ilmaukseen olisi?
(olen kytkenyt jarrunestesäiliöön pienen 0,3 bar ylipaineen ja antanut tulla nesteen takaiskuventtiilisen letkun kautta jarruikeiden nipoista jäjestyksessä oikea taka, vasen taka, oikea etu, vasen etu... toimii ainakin Amazonin kaksipiirisissä) muttei varmaan sitten tässä,

Lauri