Joo ihan hyvä huomio tuo bensan jääminen tankkiin. Orkkispumpulla tosiaan suristelin niin kauan, että ei enää konehuoneen letkun päästä lirissyt. Kuvittelinkin, että sinne jotain varmaan jää, mutta määrästä ei ollut mitään hajua. Jos ei jää kuin tuo 3 litraa, niin ei se kyllä sitten varmaan kauheesti haittaa, kuten Kisko totesikin.
Sähköhommat olisi nyt toistaiseksi kunnossa. Eli sain hehkun merkkivalon toimimaan pikkuisella mittariston modaamisella. Katkaisin piirilevyltä sen testipiirin ja kytkin sen eculta tulevan johdon merkkivalon alkuperäiseen maadoitusnastaan. Ylimääräinen johto siis piti vetää, mutta muuten on itseäni tyydyttävä toteutus.
Lainasin töistä testeriä, jolla aioin varmistua kaikkien järjestelmien toiminnasta. No eihän se pirun testeri lukenut mitään, eikä saanut edes yhteyttä ajoneston boksiin, jota kautta tieto kulkee ecullekin. Taas piti kaivaa kytkentäkaavio nenän eteen ja vika löytyikin varsin helposti. Jostain ihme syystä kojetaulun vasemmassa päädyssä sijaitsevan ajoneston boksin maadoitus kulkee alunperin rintapellin oikeasta reunasta konehuoneen puolelle ja siitä edelleen moottorin kylkeen!! Siis miksi näin monikutkainen systeemi?? No enivei, oli tämän johdon valjastanut jo johtosarjojen muokkausvaiheessa ecun johdoksi ja nyt siis oli ajonesto ilman maadoitusta. Boksille uusi maajohto ja sen jälkeen kaikki toimii ihan oikein ja vikakoodit sai nollattua, sekä toimintoja aktivoitua ym. jännää.
Ainut jännä paikka sähköjen osalta on vielä kierroslukumittarin toiminta ja se, että kelpaako 900:n nopeusmittarilta tuleva pulssi tdi:n eculle, jotta cruise toimisi. Nämä seikat selviävät vasta sitten, kun saa auton kaymään ja pääsee koeajolle.
Mittariston ollessa pöydällä tein siihen pieniä muokkauksia muutenkin. Eli siinähän on alkuperinen ahtomittari, mutta se tietysti on kaksitoiminen, eli näyttää yli- ja alipainetta. Dieselissä kun on vähemmän tuota alipainetta, niin siirsin viisaria siten, että se lähtee "nollasta", niin samalla toiminta-aluekin laajeni aika mukavasti. Täytyy vielä tarkistaa mittarin näyttämä jollain toisella mitarilla, mutta se vasta sitten, kun autolla pääsee ajamaan.
