Itse lähinnä mietin, että mitenkäs ne laatikkoöljyt juurikaan lämpenis P:llä kun eipä ne taida juurikaan kiertää silloin. Toki moottorista johtumalla voi lämpöä saada jonkun verran. Eri asia sitten jos on jotenkin moottorin lämpöön sidoksissa ohjelmallisesti tuon laatikon toiminta.
Ainakin Bmw:ssä turbiinin totaalinen lukittuminen vaati muistaaksei 65 astetta vaihteistoöljyjen lämpötilaksi (saatan muistaa väärinkin tuon lämpötilan).
Talvella webastoa käyttäen vaati käytännössä noin 10min ajoa ennen kuin öljyt oli sen lämpöiset. Kesällä ei taas sitten puolestaan mennyt kuin pari-kolme kiihdytystä ilman (ulkolämpötilan ollessa 20-25 astetta)
Edit: tein pientä internet-tutkimusta ja itseasiassa laatikon lukitus on yhteydessä moottorin lämpötilaan, ainakin bmw:ssä. Tarkoituksena ilmeisesti antaa kylmälle koneelle nopeampi lämpeäminen kierrosten ollessa kylmänä kiihdyttäessä korkeammat. Varsinaista laatikon luistoa se alun ”luistaminen” ei jokatapauksessa ole vaan liittyy osaltaan kylmiin laatikkoöljyihin ja varmasti volvossakin osaltaan siihen kylmäkäyntimoodiin.
Toki rasittavaltahan se tuntuu kun painaa kaasua eikä muuta tapahdu kuin kierrokset nousee
